Tsianphiel
Swordsman
Jag tänkte att jag skulle skriva något mindre kontroversiellt. Jag heter Åsa och jag har hängt på wrnu ganska lite, men jag har nyligen flyttat till Kanada och känner ett visst behov av att prata rollspel igen.
Jag började spela någon gång på 80-talet. Ett av mina första rollspel var Chock, som faktiskt satte tonen för hur jag förhöll mig till rollspel efter det. Chocks äventyr hade nämligen en tendens att använda handouts, och det tyckte jag var jätteroligt att tillverka. Utöver det klistrade jag ihop en borg av småsten och trälim som jag möblerade med pyttesmå möbler byggda av tändstickor och glasspinnar som jag sedan stoppade ner illa målade tennfigurer i. Sedan spelade jag Gigant med borgen som backdrop.
Runt mitten på 90-talet upptäckte jag konvent och började utbytesspelleda för SydCon runt 96 - 97. Jag skrev mitt första konventsäventyr tillsammans med en hög spelare på LTH (Dr Merkvurdigerliebe), året efter (tror jag) deltog jag med ett eget äventyr och -98 bossade jag för rollspel på SydCon första gången. Efter ett par år som rollspelsansvarig senare så var jag och Andreas Brodin generaler för SydCon. Sedan flyttade jag till Göteborg och blev indragen i GothCon, där jag också var rollspelsansvarig ett par år, samtidigt som jag fortsatte att skriva konventsäventyr. Titlar som jag kommer ihåg: Nexus, Interference, Brödraskapet, Samhain, Dockmakarna och säkert fler.
Efter ett par år med Tove och Anders som kompisar så skrev jag min första recension för Fenix. Det var ungefär tio år sedan. Sedan dess har det blivit ca 350 recensioner, om inte mer. Jag har skrivit texter till Mutant År Noll (kvinnokollektivet), Western (hästar, sjukdomar och voodoo) och Götterdämmerung (Farsoter och sjukeligheter, pubbat i Fenix) samt givit ut Nyckelringsrollspelet som var ett av de första crowdfundade rollspelen i Sverige, tror jag bestämt.
För den som är sugen på äventyr finns det ganska exakt 70 stycken att tanka hem ifrån Discordia.se. Jag påbörjade 20.000-teckenprojektet för ett bra tag sedan och har kommit 70 äventyr in. Jag har 150 kvar, och den siffran växer hela tiden, mest på grund av Tove och Anders och recensionsexemplar.
På arbetstid gör jag datorspel. Jag har jobbat på bland annat Just Cause 2, Mad Max och en hel radda mobil- och mindre konsollspel. Nu sitter jag som sagt i Kanada på BioWare och jobbar med ett icke namngivet projekt. Jag har jobbat som speldesigner och producent och just nu jobbar jag med UX design.
Ett av mina mål är att komma igång med Dragon Age av Green Ronin med min gamla grupp i Stockholm, samt återuppliva min spelgrupp som jag körde Star Trek TNG från Last Unicorn Games med online.
Jag började spela någon gång på 80-talet. Ett av mina första rollspel var Chock, som faktiskt satte tonen för hur jag förhöll mig till rollspel efter det. Chocks äventyr hade nämligen en tendens att använda handouts, och det tyckte jag var jätteroligt att tillverka. Utöver det klistrade jag ihop en borg av småsten och trälim som jag möblerade med pyttesmå möbler byggda av tändstickor och glasspinnar som jag sedan stoppade ner illa målade tennfigurer i. Sedan spelade jag Gigant med borgen som backdrop.
Runt mitten på 90-talet upptäckte jag konvent och började utbytesspelleda för SydCon runt 96 - 97. Jag skrev mitt första konventsäventyr tillsammans med en hög spelare på LTH (Dr Merkvurdigerliebe), året efter (tror jag) deltog jag med ett eget äventyr och -98 bossade jag för rollspel på SydCon första gången. Efter ett par år som rollspelsansvarig senare så var jag och Andreas Brodin generaler för SydCon. Sedan flyttade jag till Göteborg och blev indragen i GothCon, där jag också var rollspelsansvarig ett par år, samtidigt som jag fortsatte att skriva konventsäventyr. Titlar som jag kommer ihåg: Nexus, Interference, Brödraskapet, Samhain, Dockmakarna och säkert fler.
Efter ett par år med Tove och Anders som kompisar så skrev jag min första recension för Fenix. Det var ungefär tio år sedan. Sedan dess har det blivit ca 350 recensioner, om inte mer. Jag har skrivit texter till Mutant År Noll (kvinnokollektivet), Western (hästar, sjukdomar och voodoo) och Götterdämmerung (Farsoter och sjukeligheter, pubbat i Fenix) samt givit ut Nyckelringsrollspelet som var ett av de första crowdfundade rollspelen i Sverige, tror jag bestämt.
För den som är sugen på äventyr finns det ganska exakt 70 stycken att tanka hem ifrån Discordia.se. Jag påbörjade 20.000-teckenprojektet för ett bra tag sedan och har kommit 70 äventyr in. Jag har 150 kvar, och den siffran växer hela tiden, mest på grund av Tove och Anders och recensionsexemplar.
På arbetstid gör jag datorspel. Jag har jobbat på bland annat Just Cause 2, Mad Max och en hel radda mobil- och mindre konsollspel. Nu sitter jag som sagt i Kanada på BioWare och jobbar med ett icke namngivet projekt. Jag har jobbat som speldesigner och producent och just nu jobbar jag med UX design.
Ett av mina mål är att komma igång med Dragon Age av Green Ronin med min gamla grupp i Stockholm, samt återuppliva min spelgrupp som jag körde Star Trek TNG från Last Unicorn Games med online.