Eternal watch
Veteran
Det rollspel som jag bygger på använder 1t100 för slag mot färdigheter, och hur bra man lyckas avgörs av effekten (T.ex. 1t100 slås, resultatet är 68, färdighetsvärdet är 75 ger en effekt på +7).
Jag skulle vilja ha åsikter om t100 systemet, eftersom jag lagt märke till att få spel använder det, till förmån för t20 och t6 system.
Personligen tycker jag att 1t100 är ett mycket bra system eftersom man enkelt kan kontrollera procentuell chans att lyckas, man får en bredare mängd möjliga resultat och för att man kan lägga grundegenskaper som direkt baschans istället för att först räkna om dem.
Jag är tacksam för all sorts kritik på detta system, bra som dålig.
Smite my cheek, and I will smash yours
Jag skulle vilja ha åsikter om t100 systemet, eftersom jag lagt märke till att få spel använder det, till förmån för t20 och t6 system.
Personligen tycker jag att 1t100 är ett mycket bra system eftersom man enkelt kan kontrollera procentuell chans att lyckas, man får en bredare mängd möjliga resultat och för att man kan lägga grundegenskaper som direkt baschans istället för att först räkna om dem.
Jag är tacksam för all sorts kritik på detta system, bra som dålig.
Smite my cheek, and I will smash yours