Nekromanti [Ödesväktarna] Korrläsare sökes - Mer korr behövs! Mer färdig text finns!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Hej!

Nu vet jag att det inte var så länge sedan jag bad om hjälp med korrläsning av min kommande Rotsystembok, men jag har ju fler böcker på G och förhoppningsvis blir 2019 ett år där jag släpper fler än en av dem...

Så: jag tror att många av er vet att jag jobbar på mitt första fantasyrollspel, Ödesväktarna, tillsammans med ett par gamla vänner. I maj hade vi en första korrvända på en tidig version av texten, och nu har vi bearbetat den, utökat den och i största allmänhet gjort den mer, större och bättre. Mer komplett, närmare att vara färdig.

Det finns ett par korta informationsstycken i den här tråden om man vill tjuvkika lite, och jag ska nog faktiskt gå dit och posta lite mer när jag skrivit klart det här.

Men! Som trådens titel antyder så söker vi nu ett gäng korrläsare. Just nu är vi uppe i 90 A4-sidor, så det finns en del att titta på. Som vanligt sker dock all korr via Google Docs, så ni kommer att se varandras kommentarer och kan t.ex. skippa bitar som någon annan redan jobbat på om ni vill.

Vi ställer inga egentliga krav om att alla ska t.ex. ta sig igenom all text, och vi tar tacksamt emot kommentarer om både stilistiska val, namn, stavningar, syftningsfel, strukturella problem... Kort sagt vad som helst.

BELÖNING: Alla som ställer upp som korrläsare får en PERSONLIGT SIGNERAD pdf-fil helt gratis. Alltså, PDF-versionen av spelet blir ju gratis för alla, men som korrläsare kommer du att ha en helt egen PDF i vilken du tackas personligen vid namn, med digitaliserade signaturer från oss tre som skrivit boken.

Idealiskt sett skulle vi vilja få ihop kanske 5-10 pers till den här omgången; det känns ungefär lagom. Skulle det komma jättemånga som lockas av den generösa belöningen eller så, kanske några får vänta lite och vara med i nästa omgång istället =)

Men; skriv i tråden eller skicka ett PM om du är intresserad, så får du länkar till dokumenten. Se till att du är inloggad på ett googlekonto bara, och informera mig om vad du heter där så att jag kan tacka rätt person i slutänden.

Attachments

När behöver ni ha det klart? Jag har lite mycket fram till den 24/10 men efter det har jag mer tid

ceruleanfive

Bläckfisk
Att gå till angrepp mot andras texter är mitt sätt att slappna av. Det är bara att lägga till mig!

krank

Swedish Chef;n296702 said:
När behöver ni ha det klart? Jag har lite mycket fram till den 24/10 men efter det har jag mer tid

Det funkar ypperligt. Den 31/10 till den 3/11 kommer vi att samlas fysiskt, vi tre som bygger på spelet och som bor ganska långt från varandra, och gå igenom texten med luskam för att se till så att texten är "faktamässigt riktig", dvs att vi alla tre till 100% kan stå för den konkreta informationen i texten. Så om du hoppar på tåget efter det så passar det utmärkt! Sedan tänker vi att "innan jul" är ett bra riktmärke efter det.

krank

Mycket kul att se att folk är så pepp! Jag skickar ut grejer under morgondagen, så kör vi!

Genesis

Ni dés ni maître
Om någon som inte är krank hade sagt till mig "krank gör ett fantasyrollspel" så hade jag svarat "Jag tror att du blandar ihop honom med någon annan". Men kul! Och lycka till.

krank

Genesis;n296854 said:
Om någon som inte är krank hade sagt till mig "krank gör ett fantasyrollspel" så hade jag svarat "Jag tror att du blandar ihop honom med någon annan".
Det tror jag många sagt innan 2009 om nån sagt att "krank gör ett indie[ish]-spel också =) Det är roligt att vara utanför sin kreativa comfort zone ibland =)

Och det är inte jättelångt bort; det är ju fortfarande ockult mysterielösande men med fantasykläder =)

Genesis;n296854 said:
Men kul! Och lycka till.
Tack!