Hej!
Nu vet jag att det inte var så länge sedan jag bad om hjälp med korrläsning av min kommande Rotsystembok, men jag har ju fler böcker på G och förhoppningsvis blir 2019 ett år där jag släpper fler än en av dem...
Så: jag tror att många av er vet att jag jobbar på mitt första fantasyrollspel, Ödesväktarna, tillsammans med ett par gamla vänner. I maj hade vi en första korrvända på en tidig version av texten, och nu har vi bearbetat den, utökat den och i största allmänhet gjort den mer, större och bättre. Mer komplett, närmare att vara färdig.
Det finns ett par korta informationsstycken i den här tråden om man vill tjuvkika lite, och jag ska nog faktiskt gå dit och posta lite mer när jag skrivit klart det här.
Men! Som trådens titel antyder så söker vi nu ett gäng korrläsare. Just nu är vi uppe i 90 A4-sidor, så det finns en del att titta på. Som vanligt sker dock all korr via Google Docs, så ni kommer att se varandras kommentarer och kan t.ex. skippa bitar som någon annan redan jobbat på om ni vill.
Vi ställer inga egentliga krav om att alla ska t.ex. ta sig igenom all text, och vi tar tacksamt emot kommentarer om både stilistiska val, namn, stavningar, syftningsfel, strukturella problem... Kort sagt vad som helst.
BELÖNING: Alla som ställer upp som korrläsare får en PERSONLIGT SIGNERAD pdf-fil helt gratis. Alltså, PDF-versionen av spelet blir ju gratis för alla, men som korrläsare kommer du att ha en helt egen PDF i vilken du tackas personligen vid namn, med digitaliserade signaturer från oss tre som skrivit boken.
Idealiskt sett skulle vi vilja få ihop kanske 5-10 pers till den här omgången; det känns ungefär lagom. Skulle det komma jättemånga som lockas av den generösa belöningen eller så, kanske några får vänta lite och vara med i nästa omgång istället =)
Men; skriv i tråden eller skicka ett PM om du är intresserad, så får du länkar till dokumenten. Se till att du är inloggad på ett googlekonto bara, och informera mig om vad du heter där så att jag kan tacka rätt person i slutänden.
Attachments
-
5.2 KB Views: 0
-
55.2 KB Views: 0