Svårt att säga vad man kan göra av drakskinn alkemiskt - innehåller de de element som behövs för någon process?
Eftersom det inte är upptaget någonstans tycker jag husregler är på sin plats - om du önskar att de ska vara alkemiskt "laddade" så gör du det. Jämför gärna vad andra drakingredienser ha för effekt.
För ädlingsbiten kan jag tänka mig att om de har alkemiska egenskaper så är det ju värt pengar.
Säg att det dessutom tillsammans med annan ingrediens går att göra ubervackra föremål av det ("drakskinnsbägare" som är supervackra och skimrar som pärlemor av det avlagda skålade "fjäll" delarna och valfri annan ingrediens (motsvarande garvning))
Om vi nu utgår från att de är pseudodrakarnas skinn det handlar om. Jag skulle gissa att de känner sig utsatta då de tex. ömsar runt ögon och har svårt att se. En del kanske t.om äter upp sitt gamla skinn (jag fabulerar bara). Framför allt kan jag tänka mig att de är ytterst retliga under ömsning...
plus i alstra... tveksam, men återigen hänger det på vad du ger för alkemiska effekter hos skinnet.