Nekromanti Önskelista, kanske är det någon som hör?

Snow

Swashbuckler
Den är kvar [ANT]

:gremgrin:

jag tänker inte skriva något korkat som ANT kan vara förkortning för...

Rickard

Urverk speldesign
<big>Vore snyggt</big>
Om man minskade ner alla jättebreda bilder som folk postar i inlägg så att de inte överskrider maxbredden på inläggsrutan..

<big>Underlättar surfandet</big>
Anslagstavlelänken på Info-sidan som skapar ett pop-up-fönster med vrållådan inuti.. Det vore trevligt om fönstret inte hade en låst bredd och höjd, utan att man kunde ändra fönstrets storlek..

Alternativt så vore det trevligt om länkar i vrållådan förkortades ner om de var för långa.. Det finns implementerat på forumet redan, så varför inte vrålan?

Tillordna någon som ordnar upp alla avdelningar på förstasidan och på FAQ-sidan.. Som det är nu så tar det mig minst 10 minuter att hitta något i någon avdelning.. Det är luddiga indelningar och kassa förklaringar på vad de innebär..

<big>Onödigt, men (o)trevligt</big>
Att man kan ge den riktiga/fulla länken till sina sökningar.. Som det är nu så får man bara länken " http://forum.rollspel.nu/dosearch.php " och det vore trevligt att kunna säga "Om du hade sökt så hade du fått upp den här sidan som innehåller massor av länkar till gamla inlägg".. Det är ju "bara" att ändra <tt>method="post"</tt> till.... uhm... något annat i sökformuläret så att man får med sökvariablerna.. Det var länge sedan jag prog:ade php..

/Han som undrar vad för saker man ska klassa under rubriken "Onödigt, men trevligt"

Jarl

Hero
vrållåda, templösning

Anslagstavlelänken på Info-sidan som skapar ett pop-up-fönster med vrållådan inuti.. Det vore trevligt om fönstret inte hade en låst bredd och höjd, utan att man kunde ändra fönstrets storlek.
Om man råkar använda Firefox som webbläsare så går det ställa in så att alla pop-upfönster går att ändra storlek på. I "user.js"-filen lägger man till följande:

<pre><font class="small">code:</font><hr> user_pref("dom.disable_window_open_feature.resizable", true); </pre><hr>

User.js hittar man i profil-mappen (som vanligtvis finns här: X:\Documents and Settings\Användarnamn\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles

Rickard

Urverk speldesign
"Anledningen till att jag startade en ny tråd var ju för att se vilka önskemål som fortfarande var aktuella, så har du skrivit önskemål tidigare och de fortfarande gäller så duger en länk gott och väl."
Ah, ok.. Nu kommer väl mina förslag som jag fått söka efter.. Ett tips för er som bannat er själva för att glömt alla förslag kan jag tipsa om tråden som Mogge skapade förra året.. Jag hade glömt en del av mina egna ytterst snillrika förslag.. :gremwink:

Om man editerar ett inlägg så vore det trevligt om man slapp klicka på "Ändra inlägg" bara för att ta bort en bifogad filen eller ladda upp en ny, utan att den möjligheten finns redan på den första sidan man besöker..

Texten i inlägget som man svarar på hänger med varje gång man förhandsgranskar.. Jag förstår inte varför det ska försvinna efter första förhandsgranskningen..

HTML i PM.. Vore nicigt, eftersom man ändå kan ha med det i vanliga inlägg..

Det har tillkommit "Sök profiler" på Sök-sidan.. "Sök filer" borde även finnas där..

<big>Vore snyggt </big>
När man förhandsgranskar så vore det bra om texten i en tabell som är lika bred som det slutgiltiga inlägget.. Som det är nu så är tabellen bredare i förhandsgranskningen, vilket sabbar lite om man vill ha med en bild som en schysst layout..

<big>Vore snyggt </big>
Alla dubbla radbrytningar som man har i en text som finns i [citat]-taggen tas bort.. Det skulle underlätta om man liks0m fixade till det så att den texten uppförde sig som texten i det övriga inlägget..

<big>Onödigt, men trevligt</big>
Möjlighet att göra sitt eget skin.. Man ska kunna spara det så att andra kommer åt det.. Kanske, när man väljer andras skin, så ser man hur många som använder det.. Man kan max spara ett skin per användare (för att hindra att det dyker upp en massa dussinskins överallt).. Färger och fonter är det som man borde kunna ändra på.. Nu kanske sådant redan finns, så då får jag väl skämmas för att jag inte varit mer uppmärksam..

<big>Onödigt, men trevligt</big>
Att man kan begränsa sökningarna genom att säga vilket år som inläggen ska ha skrivits.. Det vore skitpraktiskt om jag ibland kunde söka mellan exempelvis år 2002 och 2003 när jag vet att inlägget är gammalt..

<big>Övrigt</big>
Jag vet inte om ni har tänkt på det men man behöver bara fylla i hälften utav sina profiluppgifter för att man ska få "fullt utslag" på den här blåa saken under våra namn.. De uppgifter som tillkom som utökningar i profilen under förra året tas inte med i beräkningen..

/Han som tycker sin "Vore snyggt"-punkt är den som är viktigast (i detta inlägg)

Rickard

Urverk speldesign
Ah, jag ska fixa det ^^ [NT]

/Han som tackar så mycket för den uppgiften och som tipsar om hur bredbandssurfare kan snabba upp sin surfning genom att aktivera "pipelining" i Firefox och som kan säga att man kan komma åt dom.disable_window_open_feature.resizable genom att skriva "about:config" och sedan skriva in det i "filtrering"

från en text-fil jag har said:
1.Type "about:config" into the address bar and hit return. Scroll down and look for the following entries:

network.http.pipelining network.http.proxy.pipelining network.http.pipelining.maxrequests

Normally the browser will make one request to a web page at a time. When you enable pipelining it will make several at once, which really speeds up page loading.

2. Alter the entries as follows:

Set "network.http.pipelining" to "true"

Set "network.http.proxy.pipelining" to "true"

Set "network.http.pipelining.maxrequests" to some number like 30. This means it will make 30 requests at once.

3. Lastly right-click anywhere and select New-> Integer. Name it "nglayout.initialpaint.delay" and set its value to "0". This value is the amount of time the browser waits before it acts on information it receives.

Jarl

Hero
Firefox-joxande [OT]

Tänkte bara nämna två små saker med "speedtweaksen": dels så gillar inte en del webbservrar pipelining, besöker man dessa kan det därför gå långsammare med pipelining på än av.

Sedan så är det inte alltid optimalt att ha initialpaint.blabla till 0. Det funkar iofs ofta rätt bra, men vill man gå till botten med det hela så kolla in här för diskussion och (i slutet av tråden) rekommendationer.

Jaggernaut

Hero
En till

Vore snyggt Jag skulle vilja skriva i spoiler-taggen vem som det är spoiler för ungefär (eller precis) så som man kan göra med citatfunktionen.

Alltså skriva såhär:
(citat av Jaggernaut)En himmelens massa text(/citat) - (medvetet val att använda '(' istället för '[')

Och det ser ut såhär:

av Jaggernaut said:
En himmelens massa text
Gör man det med spoilerfunktionen:
[spoiler Jaggernauts spelare]Kanske inte lika mycket text[/spoiler])

Så ser det inte ut som om man gjorde det med citatfunktionen:
[spoiler Jaggernauts spelare]Kanske inte lika mycket text[/spoiler]

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">Med 'Jaggernauts spelare' eller valfri text inskjuten någonstans där man ser det</font></td></tr></table>

Rickard

Urverk speldesign
Vore snyggt
Om greamlisarna(s text-alignment) anpassade sig efter texten, så vore det snyggt.. De fuckar nämligen upp radavstånden.. Om ni använder Firefox och surfar in på det här inlägget och markerar lite text vid en viss graemlin, så ser ni tydligare vad jag talar om.. För er som är så unkna att ni inte använder Firefox så kan ni istället kolla på bilden nedan..

Jaja.. Kan ni fixa till det? Det är ju bara en liten css-grej som ni behöver skriva dit... typ..

/Han som är bra på att få saker att låta enkla ("It's just a flesh wound!")

<font size="1">[edit] Ändrade en mening efter Jugges kommentar</font size>

Jaggernaut

Hero
Mitt inlägg [ANT]

För er som är så unkna att ni inte använder Firefox så kan ni istället kolla på bilden nedan..

Jag använder bara gamla vanliga ie (jätteunken e ja) men får ändå knäpp radavstånd vid greamlins.

Rickard

Urverk speldesign
Underlättar surfandet
Jag tycker Indieforumen borde finnas som ett forum under kategorin "Övriga rollspelsforum".. Typ se ut såhär...

<table style="border: 1px solid ;"><tbody><tr><td valign="top">
</td><td>Independentrollspel
Ett forum tillägnat independentrollspel där amatörmakare har fått egna forum till sina egna projekt. Där förekommer bland annat dogmautmaningen under februari tid.<span class="small">
Moderatorer: Gardener </span></td><td width="7%">339</td><td width="7%">2707</td><td width="15%" nowrap="nowrap">2005-03-08 13:32
av Rising</td></tr></tbody></table>
...och ge en länk till indierollspelsforumen.. Då kanske indieforumen inte kommer ur fokus på samma sätt.. Det vore också bra om "Trådar", "Inlägg" och "Senaste inlägg" samlades ihop från alla indieforum..

Sedan har jag aldrig förstått vad länken "Forumlista" längst upp ska vara bra för.. Det finns ju redan en Rollspels- och Indierollspelsforumlänk.. Den skulle dock få lite större mening om förslaget ovan trädes i kraft..

/Han som copy-pastar

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Något som slog mig...

...vore att det (för min del i alla fall) vore rätt skönt med en möjlighet att kunna sortera bland sina olika favorittrådar. Lägga dem i olika kategorier etc. för att få det mert överskådligt.

Edit: Jag antar att det samlas under kategorin Onödigt, men trevligt.