Jag är sjukt nyfiken på vilket forum du tänker länka till som exempel.CapnZapp;n53522 said:Alltså mer diskussioner från verkliga spelare och spelledare, och färre från teoretiska tyckare, folk som självidentifierar sig som rollspelare men inte spelat på tio år, folk som har åsikter om hur andra ska spela etc.
Där det går att använda koderna [b][/b] för bold, [i][/i] för italic, och [u][/u] för underlined här...
Menar du allvar? Eller har du aldrig besökt något annat rollspelsforum än WRNU?Rymdhamster;n53527 said:Jag är sjukt nyfiken på vilket forum du tänker länka till som exempel.
Vänta lite, du vill alltså att rollspel.nu ska bli något som rollspel.nu aldrig har varit? Det här forumet har under det dryga decennium jag hängt här alltid varit ett hemvist för teoretiska diskussioner, analyser, kritik. Ibland bra sådan, ibland dålig. Politiska, religiösa, etiska perspektiv på rollspel har alltid förekommit här, likaså abstrakta resonemang om "Vad är en spelledare?" eller vad det nu må vara.CapnZapp;n53522 said:Jag vill ha ett forum med tonvikt på att diskutera aspekter av rollspelande i praktiken.
Två av de tre du nämner. Jag känner inte alls igen det du pratar om. Tvärt om, faktiskt.CapnZapp;n61533 said:Menar du allvar? Eller har du aldrig besökt något annat rollspelsforum än WRNU?
Problemet är inte att hitta och sätta upp ett sånt forum.chrull;n67088 said:Ändrat önskemål: Snart har vi levt med det här trasiga härket i ett års tid. Mina önskemål är nu nere på: Ett forum som fungerar. Behöver inte finnas några features alls annat än att det går att registrera användare, att användarna kan posta inlägg i typ 5 olika forum och admins kan banna användare och IPn.
Så länge det forumet dyker upp snabbt så är alla andra funktioner bara nice to haves.
Dante;n67316 said:Problemet är inte att hitta och sätta upp ett sånt forum.
Problemet är att migrera över all data från detta forum (och helst även det gamla).
chrull;n67322 said:migrera data är så långt ned på nice-to-have-listan just nu att det inte ens är synligt.
Jovars. Men vi vill veta att det alls går innan vi byter plattform.gorillotaur;n67430 said:Ja, migrera data känns ärligt talat som något man kan göra i efterhand.
Jag tror det är en hipp tripp att migrera åtminstone användardata. Annars kommer vi få ett sånt där jobbigt användartapp igen när folk inte ids registrera sig igen.gorillotaur;n67430 said:Ja, migrera data känns ärligt talat som något man kan göra i efterhand.
Krille;n67452 said:Jag tror det är en hipp tripp att migrera åtminstone användardata. Annars kommer vi få ett sånt där jobbigt användartapp igen när folk inte ids registrera sig igen.
Jag trodde att vi hade tappat dem redan.chrull;n67600 said:Och om vi inte migrerar snart riskerar vi få ett användartapp för att folk tröttnar på att grundläggande funktioner inte funkar.
Det här är ju ett desperat rop på hjälp. "Snälla gör så att min favoritsite inte längre gör mig vansinnig på grund av teknisk idioti!"Krille;n67711 said:Jag trodde att vi hade tappat dem redan.
Utom dig.
Jo, jag vill bara gå något mer försiktigt framåt, så att vi inte gör något annat tekniskt idiotiskt om vi inte kan ångra. Vi kan alltid gå framåt, men det är svårt att gå tillbaka om det inte funkade.chrull;n67826 said:Det här är ju ett desperat rop på hjälp. "Snälla gör så att min favoritsite inte längre gör mig vansinnig på grund av teknisk idioti!"
Jag skulle vilja kasta om den ordningen. Det här forumet har inte så mycket innehåll, det gamla har en magnitud mer.Dante;n67316 said:Problemet är att migrera över all data från detta forum (och helst även det gamla).