Överlevnadsinstinkt + Snabbskytte

Jag skulle husregla att de inte stackar, men kan kombineras. Så ger man upp förflyttningen för en extra pil, kan man fortfarande förflytta sig tack vare Överlevnadsinstinkten.
 
De har sex attacker. Det är great!

Ja alltså, jag har varit lite inne på det, det är ju "as written" korrekt som jag läser det.

...samtidigt som jag också tänker som Ranger, alternativt att snabbskytte bara kan appliceras på en stridshandling och den andra blir vanlig, så totti 4 attacker.

Jag ska nog testa lite hur det står sig mot övriga effektivitet och kanske vad hanteringstiden på sex attacker blir (kanske ställa krav på sex T20 i olika färger med matchande skadetärningar så att allt kan slås i ett slag).
 
Ja alltså, jag har varit lite inne på det, det är ju "as written" korrekt som jag läser det.

...samtidigt som jag också tänker som Ranger, alternativt att snabbskytte bara kan appliceras på en stridshandling och den andra blir vanlig, så totti 4 attacker.

Jag ska nog testa lite hur det står sig mot övriga effektivitet och kanske vad hanteringstiden på sex attacker blir (kanske ställa krav på sex T20 i olika färger med matchande skadetärningar så att allt kan slås i ett slag).

Ja att slå alltihop på en gång är nog ett måste för att det inte ska ta för alltid!
 
Å andra sidan är det väl en gång per scen = per strid, så det tar väl inte så stor plats ändå.

Alla ursäkter att rulla två nävar fyllda med tärningar är bra ursäkter! :D
 
Å andra sidan är det väl en gång per scen = per strid, så det tar väl inte så stor plats ändå.

Ja, det är ju det, risken är att alla strider tar slut i en smäll men det kanske kan vara ok att någon får gå nova då och då. Och jag kan ju alltid visa sten efter att jag sett sax och skapa utdragna strider med förstärkningar och så ;)
 
Har själv husreglat Snabbskytte på mästarnivå. Fortfarande två pilar som gäller, men offret får ytterligare minus på Försvar jämfört med gesällnivån. Så fyra projektiler en gång under scenen.
 
En lösryckt tanke bara är att man kanske borde husregla att handlingen från överlevnadsinstinkt allmänt utförs i slutet av en runda istället för under spelarens tur, som en reservhandling. Då ger man motståndet en chans o undviker att den snabba alfen gör slarvsylta av allt så fort striden börjat...
 
Det är ju förjävla fräckt att skjuta sex pilar per runda! Och typ lika orimligt bra som allt annat bra i Symba är. Combat at Spectacle!
Då måste du dock tvinga spelaren att bokföra pilar noga som straff och det är ju jättetråkig bokföring! Samt att det nog bara går att skjuta dem på ett mål.
 
Aktiv handling: Förmågan är ett anfall
eller motsvarar en stridshandling. Vissa aktiva förmågor ger extra handlingar. Dessa extra handlingar får inte förses med aktiva handlingar i sin tur; däremot drar de nytta av passiva förmågor som aktören har.

Snabbskytt är aktiv och får bara appliceras på en av handlingarna.

alltså max 4 pilar.
 
Back
Top