Får ursäkta för en extrem necropost men men... (Förövrigt, skickas tråden upp i toppen när jag skriver här nu? Annars lär väl ingen läsa detta ändå.)
Är väl ungefär det första inlägget på det här forumet jag skriver, men jag har kikat innan här lite då och då under en längre tid. Synd att det överlag är rätt dött här.
Iaf, till saken.
Jag och en polare har tillsammans, för att få in övernatuliga saker, fört in vampyrer och demoner i Neotech, med Whitewolfs rollspel som grund. Det har funkat väldigt bra dom gångerna vi spelat med reglerna.
Det vi har använt oss av är att vi har fört in de flesta disiplinerna som de olika klanerna i Vampire har. Gjort om dem till Neotechs regelssystem, försvenskat och gjort husregler hit och dit. Vi har fixat regler för vad en vampyr tål, hur deras attributer kan modifieras m.m. Så, praktiskt taget har vi "snott" det mesta ur White Wolfs rollspel, men vi har inte med någon historia eller några sånna grejjer så det lär väl inte vara några problem med Copyright och sånt. Det är ju ändå bara vi som använder det.
Vi fixade även in regler från Demon The Fallen, gjorde om till Neotechs system osv. (Finns tyvärr inte kvar, ska sätta mej med det igen nu i dagarna.). Vet inte om ni lirat det, men det finns något jäkligt kul som kallas Apokalyptisk form, där du med poäng du får i början får "bygga" din demon, välja hans egenskaper, så som vingar, taggar, spotta frätande syra osv. Det förde vi över.
Vi har kladdat egna händelsetabeller och jag har även lite ihoptjoffsat till en organisation med uppdrag att förgöra övernatuliga ting. Även där med framgångsslag, händelsetabell osv.
Väldigt mycket går såklart att finslipa, ändra på och allt det där. Något som kanske skulle vara intressant hos några här på forumet?
Än sålänge har vi bara använt det smått i vår spelgrupp men det kanske skulle vara nåt att lägga upp det och tillsammans få ihop nåt som kan bli riktigt bra?