Nekromanti Övernaturligheter i NeoTech

Oronar

Veteran
Joined
2 Oct 2003
Messages
3
Location
Malmö
AJg har lite idéer om övernaturligheter i NeoTech. man skulle t.ex kunna införa Demoner (onda och goda) som genom olika religiösa sekter kommit till världen för att utföra ett visst uppdrag etc. någon kanske har kommit med idén innan. upplys gärna om vad ni kom fram till då.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Den här typen av moddar till Neotech är väldigt populära förslag men det är få som faktiskt får arschlet ur vagnen och sätter sig ner och skriver självaste modden. Men det är definitivt en god tanke.

Jag har personligen inte sett någon som har gjort en sådan modd och publicerat den och själv har jag inte gjort det.
Jag har dock skrivit mina telepatiregler för Neotech och jag vet att det kan vara ett ganska tungt arbete.(Skicka ett PM med eran eMailadress så kan jag skicka dom om ni är intresserade)

Om du är intresserad av olika sätt man kan implementera övernaturliga förmågor i Neotechs Ob-system så kan man alltid låna lite spelmekanik från Eon om man så önskar. Mina telepatiska tekniker i mina telepatiregler påminner ganska mycket till strukturen om Eons besvärjelser.


Lycka Till

/Naug
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Jag är väl ytterligare en som planerat på att göra en sådan modd och nu blev jag än mer sporrad till att göra det...

Problemet är väl det att jag aldrig kan få nåt gjort!

Men om det är nån som har lust att skriva en sån här modd tillsammans med mig, hör av er så kan vi ju kanske spåna ut nåt tillsammans!
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,450
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Re: Andra spelvärldar?

Hallå!

Är verkligen NeoTech rätt rollspel för övernaturligheter? Och om, är verkligen demoner rätt typ av övernaturligheter? Jag personligen är rätt skeptisk till liknande saker i NeoTech. Det finn redan nog med spel om jag vill ha med paranormaliteter.

Men om man måste så tycker jag att det finns bättre saker än demoner att slänga in i NeoTech världen. Rymdvarelser och psimutanter kanske? Nja jag vet inte riktigt... Hur kom du på tanken att införa demoner?

Tzimisce som är nyfiken.
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Jag tror knappast att det skulle bli en särskilt bra kombination; Eons magisystem funkar bra till en fantasyvärld, men till framtida version av vår värld är det inget jag skulle anse passa...

Vad jag vill fokusera på är mystiken och skräcken i det övernaturliga. Tanken är alltså inte att man ska kunna kasta en massa besvärjelser i n2, utan snarare ta in sådant som demoner, andar, sjätte sinne, telepati/kinesi, mystiska platser och försvinnanden och allt annat som innefattas av detta ämne...
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Övernaturalist, javsisst

Jag tycker att Neotech kan passa utmärkt med ockulta eller övernaturliga inslag. Se på ex. Gibsons halv-övernaturliga nät-voodookultur. Det finns dessutom med goda möjligheter att föra in demondyrkare, använda element ur Kult eller utveckla mystiken kring genteknik, AI, cyberspace och robotar.

Däremot tror jag itne det behövs en massa nya regler. Det borde gå utmärkt att improvisera eller höfta till i de fall regelsystemet inte räcker. I värsta fall får man som sagt vad inspireras av Eon.

/RipperDoc - skulle dock inte spela med övernaturligheter själv...
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,450
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Re: Övernaturalist, javsisst

Hallå!

Missförstå mig inte. Jag vill inte förbjuda någon att spela med monster, änglar och allt annat man kan komma på. Dock, precis som du så vill jag inte ha dem i min spelvärld. Varför? Jo för att jag inte tycker att de passar. Varför vill du inte ha med några övernaturligheter i din värld?

Tzimisce
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Övernaturalist, javsisst

Jag menar att Neotech är flexibelt, och att om man byter till en annan spelvärd riskerar man att missa det som är unikt med Neotech.

Jag har valt bort övernaturligheter av den enkla anledning att det inte är den typ av kampanjvärld som jag byggt upp under alla åren. Det skulle inte kännas vare sig rätt eller trovärdigt att plötsligt föra in övernaturliga element i den kampanjvärlden.

Men, jag skulle exempelvis gärna kunna skriva Neotechäventyr med övernaturliga inslag, även om jag förmodligen inte skulle vilja spela dem med min vanliga spelgrupp.

/RipperDoc
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Re: Övernaturalist, javsisst

Bra sagt, precis min åsikt :gremsmile:



(Anser för övrigt att det blir övernaturligt nog när spelarna envisas med att smuggla in eldkastare till centrala London)
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,450
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Re: Övernaturalist, javsisst

OK. Det du säger låter ganska likt min åsikt. Även om jag kanske inte skulle ha så lätt att skrivs övernaturliga äventyr då inspirationen inte lär infinna sig. Men nu ska jag försöka sova igen.



Tzimisce som vaknat mitt i natten
 

Desticado

Veteran
Joined
4 Apr 2003
Messages
68
Location
Västerås (Bjurhovda)
Tjena Oronor

Om du vill ha med demoner i N2 så ska du läsa igen N2-tillbehöret DarkAngel som jag tror finns på Nogo's hemsida...http://Nogo.rollspel.nu...Så titta där om du menar allvar.

H desticado

Ps Om du inte hittar dom där så hör av dig på min email så skickar jag hela filen till dig där eller över MSN llr ICQ. Ds
 

Pirog

Veteran
Joined
3 Jun 2003
Messages
94
Location
Växjö.
Får ursäkta för en extrem necropost men men... (Förövrigt, skickas tråden upp i toppen när jag skriver här nu? Annars lär väl ingen läsa detta ändå.)

Är väl ungefär det första inlägget på det här forumet jag skriver, men jag har kikat innan här lite då och då under en längre tid. Synd att det överlag är rätt dött här.
Iaf, till saken.

Jag och en polare har tillsammans, för att få in övernatuliga saker, fört in vampyrer och demoner i Neotech, med Whitewolfs rollspel som grund. Det har funkat väldigt bra dom gångerna vi spelat med reglerna.
Det vi har använt oss av är att vi har fört in de flesta disiplinerna som de olika klanerna i Vampire har. Gjort om dem till Neotechs regelssystem, försvenskat och gjort husregler hit och dit. Vi har fixat regler för vad en vampyr tål, hur deras attributer kan modifieras m.m. Så, praktiskt taget har vi "snott" det mesta ur White Wolfs rollspel, men vi har inte med någon historia eller några sånna grejjer så det lär väl inte vara några problem med Copyright och sånt. Det är ju ändå bara vi som använder det.

Vi fixade även in regler från Demon The Fallen, gjorde om till Neotechs system osv. (Finns tyvärr inte kvar, ska sätta mej med det igen nu i dagarna.). Vet inte om ni lirat det, men det finns något jäkligt kul som kallas Apokalyptisk form, där du med poäng du får i början får "bygga" din demon, välja hans egenskaper, så som vingar, taggar, spotta frätande syra osv. Det förde vi över.

Vi har kladdat egna händelsetabeller och jag har även lite ihoptjoffsat till en organisation med uppdrag att förgöra övernatuliga ting. Även där med framgångsslag, händelsetabell osv.

Väldigt mycket går såklart att finslipa, ändra på och allt det där. Något som kanske skulle vara intressant hos några här på forumet?
Än sålänge har vi bara använt det smått i vår spelgrupp men det kanske skulle vara nåt att lägga upp det och tillsammans få ihop nåt som kan bli riktigt bra?
 

Avslagen_Cola

Warrior
Joined
14 Oct 2005
Messages
390
Location
Skokloster
Tråden flyttades upp en bit, så du behöver inte vara orolig :gremwink:

Tycker att det vore grymt ballt om ni fixade en sån modd, vampyrer och framför allt demoner är riktigt coola (speciellt när demonmodulen inte kommit till Eon än).
 

Pirog

Veteran
Joined
3 Jun 2003
Messages
94
Location
Växjö.
Nice.
Jo som sagt, det mesta är redan gjort och spelat med. Men det finns säkert 10 pers här som är betydligt mer kreativa och kanske skulle vara intresserade av att fixa ihop nåt av det.

Fick ett riktigt rus igår nämligen när jag tittade på trailern från E3 till Hellgate: London... inte för att det verkar vara ett bra spel utan för att jag blev extremt sugen på Demon/Vampyr inspirerade rollspelskvällar med neotech igen. ^^

För tillfället har jag bara Vampire nerskrivet på papper som jag får föra över till datorn igen.
Demon The Fallen får jag göra om då det försvann under en datorkrasch men det ska inte vara några problem om jag får vantarna på en bok igen.
 
Top