Nekromanti Översvämningarna orsakades av ockulta ritualer...

Storuggla

Champion
Re: Översvämningarna orsakades av ockulta ritualer

Åherregud. Bäst är ju att i slutet av artikeln så beskylls Dalai Lama för att ha orsakat översvämningen i Mölndalsån :gremsmile:

Storuggla, humma humma humla

Troberg

Sinister eater

Nästan lika puckat som att jordbävningar och vulkanutbrott orsakas av klimatförändringar, vilket en artikel i Illusionerad Vetenskap påstod.

Nightowl

Champion
När Dalai Lama besökte Göteborg uttalade han "besvärjelser" över sanden som sedan hälldes ut i just Mölndalsån.
- Ritualen var helt klart ett åkallande av dödens makter, säger Hans Weichbrodt, präst i Oas-rörelsen, till Världen i dag.
:gremooo:
OK, måste inte ett gäng äventyrare rycka ut och skjuta på tibetaner nu?

Erik, den där Oas-rörelsen kanske kan betala 500 guldmynt nu, 500 guldmynt efteråt, och så får man behålla alla skatter man hittar?

Pom

Swashbuckler
Fast spelmässigt...

...tror jag inte de stjärnögda paladinerna på Världen idag behöver frukta så länge ondskan använder spells som den här:

Casting Time: 1 year
Effect: Makes an area more humid 6 years from now.

Ooo, scary. :gremshocked:

Johan K

Gammal & dryg
Hehe !
Så kan man ju åxå tänka.....
Dock Känns som det är lite väl långsökt med denna förklaring.. :gremgrin:

rks

Warrior

En annan snubbe förutspådde det hela redan tidigare, men då var det en slags sexuell magi som var orsaken...

Åke Greens predikan om homosnusk
Jag tror det kan ske i Sverige. Jag tror att det kan ske i vårt land, därför att man har antagit sådana lagar. Man har ingen som helst betänkligheter för vad Gud har sagt. Vårt land står inför en katastrof. Vad är det som säger att vi inte kan få en jordbävning som gör att hundratusentals människor kan dö i ett ögonblick? Vad är det som säger att vi inte kan få Mosulregn som fördränker tusentals människor i vårt land?

Ulsak

Veteran
Re: Fast spelmässigt...

tror jag inte de stjärnögda paladinerna på Världen idag
Hoppas du inte antyder att Åke Green, den onde prästen, är en stjärnögd paladin. :gremshocked:

Pom

Swashbuckler
Re: Fast spelmässigt...

Hoppas du inte antyder att Åke Green, den onde prästen, är en stjärnögd paladin.
Kanske läste jag slarvigt, men jag såg inte till hans namn i artikeln. Här verkade det gälla bruk av ond magi, inte uttalanden om sexuell läggning.
Green verkar vara en mycket from man, men de uttalanden som refererats i media verkar inte förenliga med definitionen på goda alignment i DnD - eftersom sådana förutsätter respekt för alla medvetna varelsers värdighet. Men det här är klassisk paladiner-skenheliga-eller-inte-diskussionsmark.

Enligt folket på Världen idag verkar de ha agerat ungefär som paladiner i DnD eftersom en sådan: "combines a commitment to oppose evil with the discipline to fight relentlessly. She tells the truth, keeps her word, helps those in need, and speaks out against injustice."
Givet att de där konstinstallationerna och Dalai Lama är onda har de agerat precis som de skall. De har av barmhärtighet och laglydighet inte försökt slå ihjäl skurkarna, men däremot tydligt talat om vad de har gjort och försökt sprida budskapet.

Jag kunde ha använt ordet "präster" istället, men jag ville få med klangen av att ha en både bergfast och skarpt moraliserande världsbild där gott står mot ont.