Nekromanti ”Idag vill jag ha …”

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Här är en tråd för att ventilera vad ni är sugna på just idag (inte 5:e december alltså, utan idag som i idag, när du nu läser det här eller återkommer till tråden).

Så, vad vill du ha?

God45

#PrayersForBahakan
Botemedel mot vinterkräksjukan.

EDIT: Såg att det här var i rollspelsforumet och inte i off-topic... Feedback på min Vit magi tråd då tack :gremsmile:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Någon som går in i Dungeon* filen på googledoc och fyller i en massa coola saker i slumptabeller, monsterlistor och utrustningslistor, så jag kan koncentrera mig på att skriva reglerna till speltesterna på Lucia.

Bråttom bråttom.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Idag vill jag ha ett spel med garderobsvärd (typ Narnia ni vet). Reglerna är ganska traditionella faktiskt men grymt bantade, ser ut som en blandning av Saga och Whitehack när man skrapar på ytan. Större delen av spelets världsbeskrivning återfinns i en massa skojiga tabeller som "Varför är morgeltuxen ledsen?", "Var har herr Bäver gömt sig?" eller "Varför är flodens drottning så upprörd?". Introduktionen till spelet är via fyra korta noveller skrivna av olika svenska fantasyförfattare: alla är i form av återblickar till hur novellens huvudperson hamnade i världen och hur de hittade nån slags tillvaro här.

Tony DiTerlizzi illustrerar.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Idag vill jag ha ungefär två veckor av att inte behöva göra någonting alls utom att skriva på Rotsystem.

Och så vill jag ha speltestrespons på speltest-kittet jag skickat ut till några spelgrupper.

Vad gäller att spela så är jag nog sugen på något scifi. Hyfsat hårt; kanske något i stil med Eclipse Phase fast med ett regelsystem som inte är jättekrångligt.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
DeBracy said:
wilper said:
Bråttom bråttom.
Tror du det skulle gå fortare om du länkade? :gremsmile:
Jag måste nog dra upp lite mer av ramverket och visa lite mer exempel på vad jag är ute efter innan jag släpper det löst.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Mer korrektur från krank på Leviathan skulle inte sitta fel! ^^

(Men mer inspiration att skriva nöjer jag mig med.)

Krille

Super Moderator
... en snilleblixt som gör att jag vet hur jag ska skriva Skogsrå.
... mer grunks till Spelet om Morwhayle.
... Third Doctor Sourcebook.
... Dragon Age set 3.
... julledigt med glada kompisar som kan spela rollspel.

anth

Vetefan
...en oöppnad kartong med OSR-spel, sen ställa fram en plastgran, sätta på mig en tomteluva och öppna kartongen...

RasmusL

Champion
Jag vill att Rickard 'Han' Elimää ska bli klar med This is Pulp och skriva ett ordentligt speligt spel med en massa härlig taktisk komplexitet. Jag har sett riktigt bra skit i hans Thrice (som är fett värt att spela rakt av som ett taktiskt brädspel) och andra små påhitt. Jag vill se ett sammanhållet spel kring detta som ger uttryck för alla spännande tankar som dykt upp på Story Games och annat!

Zorbeltuss

Hero
Mindre huvudvärk.
Mindre prestationsångest över att skriva uppföljaren till tråden, "Hur långt får man gå".
Att det som hindrade trevliga exforumiter från att komma tillbaka, bara skulle upphöra och ja i två fall jag känner till så innebär det att de borde återuppstå från de döda.

/Luna Lovegood