Nekromanti Är åsikten OK?

Status
Not open for further replies.

Ki-ai

Warrior
Jag känner mig...marginellt lugnare.

Jag tror inte att det här är din sista banning, men det går åt rätt håll!

RasmusL;n71873 said:
Jag tror hur som helst inte att situationen blir bättre av att jag skriver mer här. Antingen så får jag ett moderatorsvar eller så får jag inte det. Tack för idag, jag finns på PM om det är något!
Om du läser reglerna så står det hur man skall gå tillväga för att få svar från moderatorer och redaktionen angående en moderering.

RasmusL

Champion
Spider Jerusalem;n71878 said:
Om du läser reglerna så står det hur man skall gå tillväga för att få svar från moderatorer och redaktionen angående en moderering.

Jag ämnar inte överklaga, endast be om ett förtydligande kring "varför".

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Redaktionens officiella hållning i denna fråga är:

1. Avstängningen skedde helt i enlighet med våra regler.

2. Du blev inte modererad för din åsikt, utan för sättet du uttryckte den på. (Dvs. det är inte okej att påstå att nästan alla andra forumiter är våldtäktsmän – ens bildligt. Du hade kunnat formulera din åsikt på många andra sätt som inte hade resulterat i en avstängning.)

3. w176 uttrycker snudd på exakt vad jag hade tänkt skriva här. Läs alla hennes inlägg en extra gång.

RasmusL

Champion
Dante;n71884 said:
Redaktionens officiella hållning i denna fråga är:

1. Avstängningen skedde helt i enlighet med våra regler.

2. Du blev inte modererad för din åsikt, utan för sättet du uttryckte den på. (Dvs. det är inte okej att påstå att nästan alla andra forumiter är våldtäktsmän – ens bildligt. Du hade kunnat formulera din åsikt på många andra sätt som inte hade resulterat i en avstängning.)

3. w176 uttrycker snudd på exakt vad jag hade tänkt skriva här. Läs alla hennes inlägg en extra gång.

Tack!

Mattias H

Veteran
Rasmus: du ger inte intryck av att faktiskt vara intresserad av hur folk uppfattar dig. I så fall, varför ens starta denna tråd?

Varför inte vända dig till moderatorerna via PM? PM som du själv hänvisar till som en stategi dessutom.

Ser du gärna världen i svart eller vitt Rasmus?

Offtopic:
Och varför blir så många trådar på det här forumet såhär? Är det så många som har så snäva synvinklar på världen kombinerat med ett självhävdelsebehov?

Utan någon liknelse i övrigt har jag aldrig sett maken till lättkränkthet och borderline rättshaveristiskt beteende sedan jag arbetade inom Krminalvården med sk manschettbrottslingar och män (!) dömda för våld i nära relation mm.

Jag säger absolut inte att någon här är brottsling i någon form, bara att jag känner igen diskussionsklimatet.

Dante

Staff member
Moderering

Mattias H: Jag skulle uppskatta om du lät bli att hälla bensin på denna eld.

Mattias H

Veteran
Dante;n71900 said:
Moderering

Mattias H: Jag skulle uppskatta om du lät bli att hälla bensin på denna eld.
Det är inte min mening. Mer en reflektion att så många trådar urartar och en undran hur sunt det egentligen är.

Ond bråd död

Swashbuckler
Det förekommer ju en del trådar som mest är till för att provocera folk. Sen blir folk som blivit provocerade varnade/tillrättavisade, medan provokatören förnöjt kan dra sig ur tråden.

anth

Vetefan
Rollspel.nus regler

Regel 2:
Respektera andra användare. Gå inte till personangrepp
Den regeln är busenkel och betyder i korthet: kasta inte skit på andra, oavsett om de är värda skiten elelr ej.

Det betyder att du inte får säga:
- Du är våldtäktsman.
- Du är en mördare.
- Du är rasist.
- Du är en tjuv.
O.s.v., o.s.v...
Inte ens om vi skulle ha en forumit som är dömd för våldtäkt får du säga så till denne på forumet.
Säg ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG sådana saker mer. Varken direkt till till enskilda forumiter eller ens allmänt till alla.

Det betyder att du egentligen skulle ha blivit avstängd redan första gången du skrev det.

Efter Grugehs moderering försökte du förklara dig, men återigen skrev du: "är vi alla våldtäktsmän, även du".
Återigen; använd inte orden "du" och "våldtäkt" i samma mening under några som helst omständigheter.

Det gör ingenting hur mycket du lindar in påstående med ord som "detta är min högst personliga och subjektiva åsikt", du anklagar fortfarande någon för brott och det är inte OK. Det spelar ingen roll att ordet "du" används allmänt och i princip syftar på läsaren och inte på en namngiven person.

Jag förstår precis hur du resonerar och kan till viss del hålla med dig, men man FÅR INTE uttrycka sig som du gör på forumet.
Det går alldeles utmärkt att föra fram dina åsikter utan att bryta mot forumets regler.

Dante

Staff member
Denna diskussion har fyllt sitt syfte. Trådstartaren har fått svar på sina frågor.

Jag vill inte behöva hålla koll på diskussionen hela dagen (och har mycket svårt att tänka mig att fortsatt diskussion kommer att tillföra något till ämnet).

Därför låser jag den nu.

Status
Not open for further replies.