Man Mountainman
Storsvagåret
Eksem said:Jag har inte riktigt nån koll på WoD och sådär, men något verkar i vilket fall ha trummat upp intresset för WoD här på forat, och det är väl nästan fler trådar om WoD (även om man räknar alla Klan-trådarna som en tråd) på Rollspelsforat än det skrivs om DnD på DnD-forat? Jag är normalt för att ha så få forum som möjligt, men jag tycker i alla fall det verkar vara såpass mycket Vampire-snack att det motiverar en diskussion om huruvida det skulle passa med ett eget Vampire/WoD-forum?
1) Det är i stort sett bara en person som startar alla WoD-trådarna. Det faktum att han väljer att starta en ny tråd för varje klan, snarare än att posta i samma tråd vecka efter vecka, bidrar kanske till intrycket av ett plötsligt intresse.
3) Det blotta faktum att något diskuteras mycket är inte tillräckligt för att motivera ett nytt forum. Vinner vi något på att hålla isär WoD-diskussionerna från övriga diskussioner, förutom en batch härliga gränsdragningsproblem (som skräckforumets eviga "vad är skräck"-trådar)? Det tycks ju som att det vanliga rollspelsforumet pallar trycket rätt bra.