chrull
Stockholm Kartell
Vi var ofta 100% överens när vi satte målet. Sen ändras våra mål för att vi har spelat våra roller, eventuellt bytt ut några rollpersoner, varit med om diverse mer eller mindre dramatiska/traumatiska händelser och får nya mål och insikter.krank;n310454 said:Fast utan att på något sätt kunna belägga detta så gissar jag att ni därmed inte alls är 100% överens om att målet man SKA nå är den där draken, utan att ni snarare är överens om att målet visserligen typ är draken men lika gärna kan bli Frankrike. Dvs, överenskommelsen är lite annorlunda än den jag tänker på. Men jag kan ha fel.
Det blir lätt så när man saknar räls, använder reaction rolls och slumptabeller och äventyren inte är balanserade.
Att åka till frankrike har ofta varit ett sätt att komma bort från fara och fiender man skaffat sig. Ibland är det den svenska armén under Gustaf II Adolf, ibland för att man hittade en karta till det mytiska frankrike och ibland har vi börjat i frankrike bara för att försöka undvika att hamna där senare (det blev månen istället...)