Kan ju vara ett samarbete av något slag där någon annan sköter utvecklingen och de mest står och ser malliga ut, eller nåt...Persson said:Har RM ens musklerna till att hantera utvecklandet av 3 olika produkter samtidigt? Trudvang, Götter, Mutant. Ja och dessutom brädspelet.
Tja med tanke på hur trögt det gått för dom gällande kontinuerlig utgivning så....krank said:Kan ju vara ett samarbete av något slag där någon annan sköter utvecklingen och de mest står och ser malliga ut, eller nåt...Persson said:Har RM ens musklerna till att hantera utvecklandet av 3 olika produkter samtidigt? Trudvang, Götter, Mutant. Ja och dessutom brädspelet.
Ja, jag anar att de kanske har det eller också är det licensen till Mutant Chronicles dom har och ska starta.De kanske fått Mutant-licensen? Skulle förklara en hel del...
Det vore... Ja, jag vet inte riktigt vad det vore. Det skulle bli ett snyggt spel, men jag vetehåken om jag ser RM som några hejjare på spelskrivning...Andy said:Ja, jag anar att de kanske har det eller också är det licensen till Mutant Chronicles dom har och ska starta.
Tja, det är nog många som är intresserade av att få ta upp den stafettpinnen... Och skulle Riotmind vilja det så har de nog ett bra förhandlingsläge.Wulfrik said:Arfert: hmm ja RM med Mutant-licens det skulle nog vara en ordentlig bomb men om man ska vara spekulativ: är det realistiskt? (en som inte har någon koll alls)
Om så vore fallet så jublar jag. Min åsikt är nämligen den att grabbarna på Järnringen har awesome idéer och skriver väl någorlunda precis som Riotminds. Däremot kan inte Järnringen inte strukturera böcker för dem öre och allting är utspritt lite hit och dit i alla böckerna. Kanske ett försäljningstrick iof. "Vill du veta just det om fordon får du köpa den modulen" osv.Arfert said:De kanske fått Mutant-licensen? Skulle förklara en hel del...
Tror ni på allvar att de skulle vara ute efter Mutant (UA) licensen? Och att Paradox skulle ge den till dem,när det inte verkar som de har mer produktion än JFAB hade då?Andy said:Ja, jag anar att de kanske har det eller också är det licensen till Mutant Chronicles dom har och ska starta.De kanske fått Mutant-licensen? Skulle förklara en hel del...
Kan inte säga att jag imponeras av RMs sätt att strukturera böcker (snösaga dyker upp) Generellt (typ) för (svenska) rollspel är att det är för långa textsjok och för lite mellanrubriker (har jag hört från en professionell layoutare... typ).solvebring said:Om så vore fallet så jublar jag. Min åsikt är nämligen den att grabbarna på Järnringen har awesome idéer och skriver väl någorlunda precis som Riotminds. Däremot kan inte Järnringen inte strukturera böcker för dem öre ...Arfert said:De kanske fått Mutant-licensen? Skulle förklara en hel del...
Det är möjligt (även om jag har för mig att redan den första grundboken var väldigt komplett, det är det enda M:UA jag äger). Men menar du verkligen att Riotminds skulle vara bättre i det avseendet? Strukturering är kanske inte deras starka sida. Titta bara på Snösaga.solvebring said:Om så vore fallet så jublar jag. Min åsikt är nämligen den att grabbarna på Järnringen har awesome idéer och skriver väl någorlunda precis som Riotminds. Däremot kan inte Järnringen inte strukturera böcker för dem öre och allting är utspritt lite hit och dit i alla böckerna. Kanske ett försäljningstrick iof. "Vill du veta just det om fordon får du köpa den modulen" osv.Arfert said:De kanske fått Mutant-licensen? Skulle förklara en hel del...
De har gjort fetmissar med att samla sina regler kort och gott och spritt ut dem i de olika världsmodulerna. Klart minus...
Jepp, men en till regelbok av någon typ hade varit bättre än att sprida böckerna för vinden.Skulle de stoppat in alla extraregler som följt med i moduler senare hade grundboken lätt blivit många hundra sidor tjock, och då hade det varit svindyrt att komma igång med spelet.
Ja, just precis något sådant hade varit bra.Jag hade kanske varit intresserad av ett "Mutant Expert" som samlade extrareglerna i en separat bok
Nej, men flera grundböcker kan man ju ha, som t.ex. de flesta jänkarspelen har.men att ha med dem i grundboken tror jag som sagt inte på.
Som professionell vågar jag säga att du har rätt.kosta said:Generellt (typ) för (svenska) rollspel är att det är för långa textsjok och för lite mellanrubriker (har jag hört från en professionell layoutare... typ).
Jag kollar mycket på ägarstrukturen i de olika bolagen och det är samma personer som dyker upp i styrelser i Paradox, Riotminds och Järnringen.Tror ni på allvar att de skulle vara ute efter Mutant (UA) licensen? Och att Paradox skulle ge den till dem,när det inte verkar som de har mer produktion än JFAB hade då?
Jag har ingen koll men kan det va så?
Vågar påstå¨att det är stor risk att jag åkt dit på det i mitt första alster, vilket iofs inte är regler. Tror också att kampanjtexter ofta är för långa, men när vi jobbat med HÄ har jag iaf (tror jag) lärt mig att bli kortare.Arfert said:Dessutom skriver svenska rollspelsskapare alldeles för långa texter. Man borde skicka en låda rödpennor till var och en av dem. De flesta svenska spel skulle vinna på att strykas ner.