Vitulv said:
Ditt förslag är med andra ord helt uteslutet, vilket du ser om du läser igenom det som har diskuterats i tråden.
Jag har läst, och jag refererar till den diskussionen i mitt inlägg. Vad jag gör är att visa på delvis andra slutsatser, vilket leder till det förslag jag presenterar.
Sedan vill jag bara med kraft påpeka att du är på hal is när du börjar "anse" att styrelsen ska fatta beslut i en eller annan riktning. Du är inte med i styrelsen. Du har viss rätt att i egenskap av redaktör yttra dig på styrelsemöte men detta bör ske med omdöme och viss eftertänksamhet. Behöver jag återigen upplysa dig om att du inte har förslagsrätt?
Jag tillfrågades av Persson att presentera den här punkten genom att ge en bakgrund, förklara problematiken och varför en principdiskussion behövs samt presentera ett förslag på beslut. Detta gjorde jag också efter förmåga. Jag är beredd att försvara den ordningen, men om du har problem med den så bör du kanske ta upp det med mötespresidiet.
Vidare: du representerar redaktionen för rollspel.nu när du yttrar dig här. Representerar dina uttalanden i den här tråden redaktionens vilja, eller din egen?
Vi har inom redaktionen inte satt upp några riktlinjer för hur vi vill representera redaktionen på föreningens styrelsemöten, men det kommer givetvis ske om behov finns - det vill säga, om övriga redaktörer har något att anmärka på i mitt deltagande här.
Jag förstår faktiskt inte varför du går så hårt åt mig. Mitt intryck av din polemik emot mig är att du ser detta som en retroaktiv behandling av din egen avstängning. Det är det inte, detta är en principdiskussion i händelse av att en sådan situation skulle uppstå igen. Jag föreställer mig inte att du utlöser den situationen, och min diskussion och mina förslag är inte personligt riktade mot dig.
Visst tycker jag personligen att det är lite problematiskt, givet din position, att du tidigare i tråden uttrycker att du inte anser att ett gott beteende är något viktigt, men jag antar att det också är en attityd-grej, och hoppas att vi faktiskt får ditt goda beteende på köpet den här gången.
Men jag vill understryka att jag deltar i den här diskussionen för att utforska olika möjligheter, att vad jag tycker och tänker i frågan inte är hugget i sten, att jag redan omformulerat min position en gång. Diskussionen har ett egenvärde, varför jag tycker det är olyckligt att du istället påpekar att mitt förslag är 'uteslutet', att jag är 'på hal is', att du antyder att jag bör börja yttra mig 'med omdöme och viss eftertänksamhet', att domdera mig och utfärda implicita varningar. Det sista den här diskussionen behöver är skyttegravar och ställningskrig.
Till sist vill jag uttrycka att jag är övertygad om att styrelsen kommer fatta ett vettigt beslut, oavsett om det är jag eller någon annan som har formulerat det.