Nekromanti Användarnas önskedrömmar [tramseri]

Morgoth

Swashbuckler
Nu är det dags att sprida lite mer kaos här på forumen, så idag tänkte jag rikta mig lite mer till just användarkastet. Frågan i dagens frågesport är:

-Vad skulle du vilja ha för titel om du var en moderator/administratör?

Mitt svar på frågan skulle nog vara Dahlian, dvs namnet på en tribal ur Tribe Dahlia i Tribe 8, men det är knappast något vidare (jag tog det mest eftersom att jag är en riktig tribal-tok och dessutom är lekfull av mig -> därmed dahlian). Fast, usch, det låter tråkigt. Sagotomte eller Fet Baron hade jag också diggat.

Balderk

Swashbuckler
Min första tanke var att jag skulle vilja vara Pirat men det vet jag att en av mina kompisar hämskt gärna skulle vilja vara... Så får se... äh! Det får nog bli Pirat i alla fall!

Varför pirat? Jo, Pirater är helt enkelt jävligt läckra! Helt förträffliga faktiskt... Och de talar så roligt...

/Jonas, taskig mot sina kompisar :gremwink: och skulle vilja tala som en pirat :gremlaugh:
Ha! Den här gången lät jag mig inte skrämmas av din [tramseri] varning! utan var första att svara... :gremwink:

UnConnected

Veteran
Soffkämpe tror jag skulle passa mig bra. Det är ju ändå ifrån min fina soffa som de flesta slag jag kämpar utkämpas från (rollspel, necromunda, tv-spel, tenta plugg etc.)

Rising

Vila i frid
Ja,man har ju inget mer å se fram emot..[tramseri]

Okej, moderator/administratör vill jag inte bli, men ett par titlar skulle smaka bra...

Harpooka
Det skulle passa sååå bra till mina inlägg. Jag är ju lite obstinat, lite lurig, lite temperamentsfull och väldigt, väldigt rörig och pratig. Precis som en skojsig harpooka, med andra ord.

Aspekti
Konstigaste monstret från Kult. Det skulle vara lagom navelskådande och flummigt att bära som titel...

Owlbear
Det är konstigt att ett så fantasilöst spel som D&D har kommit på den absolut mest otroliga och rubbade varelsen som finns. Ugglebjörn! Det är så genialt att jag börjar garva bara jag tänker på det. Självklart vore det häftigt att vara en sådan.

Svartnisse
Det vore skönt anspråkslöst att bara toka omkring på forumet som en liten svartnisse bland demoner, ärkemagiker och artificiella intelligenser... De svaga skola besitta jorden!

Snoffo-Moris
...som en hyllning till min idol Joakim Pirinen. Snoffo-Moris är en gigantisk rotfruktsliknande blomma som en liten rackare i sandlådan hittar på med sin fantasi. Således vore det också en hyllning till allt fantiserande och all verklighetsflykt.

Cheshirekatt
Coolaste katten i Underlandet och en av de få fiktiva karaktärer som jag på ett genuint sätt kan personifiera mig med. Hö hö hö, jag skulle tramsa, flamsa, förvirra och förvindla alla resonemang tills enbart en stor hög av obegriplig förbryllelse skulle återstå.

Häxmästare
Det är förvisso rätt nära "ärkemagiker" men hör till sagans värld istället för fantasyns. Därför skulle den titeln fungera som en effektiv markering av mina ideal och säkert skrämma iväg små dockskåpskobolder som eftersträvar flyktiga målsättningar och blundar för sagans överväldigande genomslagskraft. -Darra, ni trångsynta magiker, schamaner och besvärjare, ty häxmästaren har anlänt!!!

Rollgestaltare
Ha ha ha! Det skulle vara så oerhört töntigt. Det skulle säkert reta gallfeber på några lökiga typer också. Sånt är ju alltid roligt.

/Rising
slutar innan det blir too much

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag lutar nog mot "muterad ninjamullvadsdemon". Om någon undrar, så har det att göra med mitt nät-nick Seppu Kong och dess ursprung i mitt rollspel Ögjl.

Annars är ju "finne på hornhinnan" eller "finne på din hornhinna" ganska givet. Ni är fria att själva gissa varför. :gremtongue:

Nu blir jag rädd [tramseri]

Det är av erfarenhet som jag vet att dina tramseritrådar brukar bli långa :gremwink:

Som svar på frågan så finns det bara ett självklart alternativ.
Black Dwarf
Dvärg

/Black Dwarf, som väntar på att Berserk ska pallra sig hem så dom kan spela, men eftersom han är så sen lär det inte bli nåt spel alls.

Svartnisse [tramseri]

Faktiskt, du skulle passa som Svartnisse :gremwink:

Alla som tycker att Rising ska få titeln Svartnisse till skänks räcker upp en hand.

/Black Dwarf, räcker exemplariskt nog upp en hand.

Rickard

Urverk speldesign
Jag vill inte vara moderator men jag har ändå funderat över vilken titel jag skulle använda flera gånger.. "från ovan" eller "inte grön" har alltid varit de första alternativen jag har kommit att tänka på.. Favoriten som jag nog antagligen skulle välja är dock "erfaren äventyrare".. 'Erfaren' för att jag skulle skilja mig från en vanlig äventyrare och 'äventyrare' för att att det rollspel jag spelar mest trots allt är DoD.. Mest är det för att jag gillade att ha den titeln mest av alla.. Druid t.ex. passade mig inte alls..

Jag har även funderat ut vad de andra kan tänkas ha för titlar:
Krille: Uppslagsverk.
Herr Nils: Vapenskramlare eller Väpnare.. Väpnare för att de brukar kunna ge en massa tips till riddarna..
Nightowl: Giles (för att jag fått för mig att Nightowl är en mossig bibliotikarie)

~Finns många fler som [color:\\"green\\"]Han[/color] har tänkt ut titlar för men orkar inte lista alla

Sodivra

Champion
Arvidos: The Making of

Come gather round people wherever you are, and admit that the waters around you have flown..
Dags för lite återblickshistorieberättande..

Det hela började med Kitzune faktiskt, denna mystiska jokergestalt som kanske inte verkar så viktig men faktiskt är det.. Ni vet.

Innan dess så drömde jag om att få vara Vampyrjägare eller exorcist. På den tiden var jag lite som [color:\\"blue\\"]Morgoth[/color]: Njöt öppet av att posta massa flams ur mitt privatliv.. hö hö hö..

Och idag funderade jag på hur det skulle vara att ha en titel som matchar min alternativa Yuri-identitet.. Kanske "Psyker" eller "Psion" eller så.. Nej, det låter inte tillräckligt Arvidostiskt.. Jag kanske hittar på något för skojs skull.. Mental Mästare? Nja.. Verklighetsvävare? Den har jag faktiskt funderat på lite förut.. Hmmm. Sanningsmästare, det skulle ju kunna vara något.. Det är för övrigt vad dom allra grymmast alvmagikerna kommer heta i mitt rollspel [color:\\"brown\\"]Hamon[/color]. Iallafall, jag slänger upp en Yuri-avatar så att jag kan växla mellan dom när jag känner för det. :gremsmile:

Men Historieberättare har jag ändå alltid varit, det ser man ju på mina gamla poster.. Hehe. Nä, dom gamla titlarna och signaturerna har ju bytts ut, det är ju lite synd eftersom jag hade gjort min egen Arvidos Legacy, med nya signaturer för varje titel.. Nåväl.

Nuvarande Historieberättaresoundtrack: Benzai- Ten av Blackmore's Night.

Netfeed

Swashbuckler
eftersom johan k hade tagit min(grr) så kanske nörd skulle funka eller Fantasyaddicted...

nej nu vet jag Tolkien hatare

Morgoth

Swashbuckler
Jag har bestämt hädat!

"NT = No Text (Ingen text)"

Usch, så kan det gå när man är slarvig... Jag får ta igen det med extra många ljud och dessutom en bild.

<table><tr><td>

<center>Dahlia</center></td></tr></table>

Wroooom...
Kraaaaaaak...
Splaaaash...
Zaaaaap...

And so far.

Johan K

Gammal & dryg
Muhahahahaha !! (ANT)

Så kan det gå när inte haspelen är på... :gremgrin: :gremgrin:

Ghorgareth

Warrior
Kråka

Jag skulle välja titeln kråka. Detta eftersom det på grund av en intressant felsägning råkade bli så att spelledaren kallas för kråka. Och eftersom jag huvudsakligen är SL är jag således även kråka.

Re: Jag har bestämt hädat!

Inte farligt inte :gremgrin:
Bara för mig att hitta ett nytt namn...
Nån gång när jag är färdig med högen av äventyr som existerar i huvudet....