Nekromanti 1920-tal

Krille

Super Moderator
Tid är pengar

"Investigator's Companion låter jätteanvändbar men jag tycker helt enkelt inte att den är värd pengarna när man spelar så lite som jag..."

...hur mycket tid har du lagt ner på att leta tjugotal, inklusive frågor här? Hur mycket tror du att den tiden är värd i kronor räknat?

PAX

Jordisk Äventyrare
Re: Tid är pengar

Det var väl också ett sätt att tänka på... :gremcool:

PAX

Jordisk Äventyrare

Fick mig att tänka på Ekonomins Alternativkostnader och då inser man snart att det är skönt att vara fattig...

Nemesis_UBBT

Warrior

Hur mycket tror du att den tiden är värd i kronor räknat?

Eh... ingen? Eller menar du så att all tid är pengar? Men i så fall kan man väl skippa att spela rollspel överhuvudtaget eftersom det slösar sån tid...

Har jag fattat det helt fel nu?

Krille

Super Moderator

"Har jag fattat det helt fel nu?"

Jupp.

Tycker du att det är snorkul att sitta och häcka på forum och plåga folk med frågor om tjugotalet, eller surfa runt jävel i jakt på den informationen, eller mögla på bibliotek, så tänker jag inte hindra dig. Vad jag undrar är att om det inte är snorkul att forska (vilket jag faktiskt antar att du inte tycker att det är, eftersom du i så fall hade forskat och inte frågat) så kanske det vore värt att slänga ut ett par hundralappar och få all den informationen samlad i en bok. Om det dessutom är den information som är mest efterfrågad i rollspel så är det bara en bonus för min del, jag ser ingen större poäng att slänga ner några dygn på att söka material när någon annan redan har gjort det och sammanställt det, och jag tycker att det är dumt att hänga upp sig på någon princip att vägra att betala för rollspelsmaterial i det fallet.

Men det kanske bara är jag som är villig att spendera pengar på underhållning, och det kanske bara är jag som är villig att spendera pengar på att andra ska uppfinna hjulet åt mig igen. I princip, den tiden som jag kan spendera på att göra roligare saker än att forska tjugotal är faktiskt värd ett par hundralappar för mig. Så tid är pengar.

PAX

Jordisk Äventyrare

Nej!Du har uppfattat det rätt.

Att spela rollspel är slöseri med tid som kan omvärderas i pengar från en kostnad för ditt spelande.

Det är dyrt och kostnadskrävande att spela rollspel. Det vet vi alla som spelar.

Alternativen är säkert billigare...

Nemesis_UBBT

Warrior
"Det gäller att prioritera..."

Tycker du att det är snorkul att sitta och häcka på forum och plåga folk med frågor om tjugotalet?

Ojdå :gremshocked:! Är det så ni upplever mina frågor? Ursäkta...

I princip, den tiden som jag kan spendera på att göra roligare saker än att forska tjugotal är faktiskt värd ett par hundralappar för mig. Så tid är pengar.

Den principen fungerar bara om man har obegränsad ekonomi (som ni kanske förstår att jag inte har). I mitt fall måste man prioritera vad man ska lägga pengar på. Och enligt mina beräkningar finns det mycket bättre saker man kan göra för dom pengarna. Att betala för nånting man kan göra själv är, enligt mig, ren lathet.

Sen kan jag ju nämna att jag aldrig köper musik-CDs, utan "slösar tid" på att ladda hem musiken istället...

Nemesis_UBBT

Warrior
Kalle Anka

Att spela rollspel är slöseri med tid som kan omvärderas i pengar från en kostnad för ditt spelande.

Ojdå... Vad hemskt.

Kom att tänka på ett citat ur Kalle Anke:

- Men varför har ni jordbor alla dessa maskiner som gör arbetet åt er, om det bara gör att ni får mer tid över så att ni måste ha andra maskiner för att underhålla er? Vore det inte mycket bättre om ni helt enkelt gjorde arbetetet som maskinerna gör? Då skulle ni inte behöva några underhållningsmaskiner, alltså inga maskiner alls. Och då hade inte jorden varit en lika nedsmutsad plats.
- Du kommer aldrig att förstå dig på oss jordbor...

Sadaigh

Swordsman
Fråga äldre anhörig!

Detta är en sak jag länge också funderat på. jag har nästan BARA kört på Present day. Möjligen 1890 talet också. Men man har så dålig kolla på vad som hände 1920. Men man kan ju alltid kolla med sin mormor eller farmor eller så! Det kom jag på nu faktiskt, och jag tror t.om. att jag skall göra det...! =)