Re: Tid är pengar
"Har jag fattat det helt fel nu?"
Jupp.
Tycker du att det är snorkul att sitta och häcka på forum och plåga folk med frågor om tjugotalet, eller surfa runt jävel i jakt på den informationen, eller mögla på bibliotek, så tänker jag inte hindra dig. Vad jag undrar är att om det inte är snorkul att forska (vilket jag faktiskt antar att du inte tycker att det är, eftersom du i så fall hade forskat och inte frågat) så kanske det vore värt att slänga ut ett par hundralappar och få all den informationen samlad i en bok. Om det dessutom är den information som är mest efterfrågad i rollspel så är det bara en bonus för min del, jag ser ingen större poäng att slänga ner några dygn på att söka material när någon annan redan har gjort det och sammanställt det, och jag tycker att det är dumt att hänga upp sig på någon princip att vägra att betala för rollspelsmaterial i det fallet.
Men det kanske bara är jag som är villig att spendera pengar på underhållning, och det kanske bara är jag som är villig att spendera pengar på att andra ska uppfinna hjulet åt mig igen. I princip, den tiden som jag kan spendera på att göra roligare saker än att forska tjugotal är faktiskt värd ett par hundralappar för mig. Så tid är pengar.