Nekromanti 2 frågor

Zhamar

Veteran
1 Har någon gjort en RP som är nogorlunda normal.
T ex en som har 12-14 i atributerna och ett yrke som t ex bonde eller flottist?

2 Hur många ggr i veckan spelar ni Eon?

dream

Hero
1. Jo ett gäng. de är oftast jäkligt intressanta att spela, och att spelleda åt (vilket är det jag gör mest)
2. I veckan? Jag spelar EON max en gång i månaden nuförtiden är jag rädd. Men den "takt" vi egentligen strävar efter är en gång var fjortonde dag.

[color:green] //Dream </font color=green>
-------
<A HREF="http://www.offplanet.net/dreaming" target="_new">http://www.offplanet.net/dreaming</A>

1. Faktiskt inte. Jag ska dock precis börja med en stråtrövarkampnaj där RP:s bara får vara bönder eller från maximalt medelklassen. Jag kan bara minnas en gång när vi hade en otroligt fet milisman som spelare men då hade jag en gycklare som slog honom i bakhuvet så han dog.
2. Du pratar om veckan? Jag spelar rollspel i genomsnitt 0,15 ggr i månaden. Det beror på att de närmaste spelarna jag har bor tre timmars bilfärd ifrån mig. Det är sorgligt men sant, men vi ska inte göra så mycket annat än att spela rollspel nu i sommar, även om en av spelarna var tvungen att jävlas genom att just i sommar när vi kan spela ta en massa jobb han ska göra.

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.

Rhemzor

Veteran
1 Jag spelar en dvärg bond just nu och han har väl rätt medel attribut.....Och han är jävl*gt grym tycker jag "Fast han är inte så bra på att valla kor"

2 Ja, vårat mål var väl att spela varannan vecka i genomsnitt. Men nu i slutet har de andra (som är lite äldre) haft en jävla massa slut prov så de har varit tvugna att plugga varje helg.......Men i sommar då jävlar vad vi ska spela....

G

Guest

Guest
1. Ja en vanar som var hyfsat normal, han var bara väldigt rädd för hundar.
2. Det varierar lite, om vi har lov eller så men oftast 2ggr i veckan.

Zhamar

Veteran
1 Jag ska själv spela en RP med 12 i atrubuterna (förutom en med 14). Han är grymt rolig att rollspela (eftersom att han är så begränsad) och han är en flottist.

2 Vi spelar ca 1-2 ggr i veckan. Själv har jag sagt att jag måste dra ner till 1 gång varannan vecka (jag hinner inte med att plugga mm)men jag vet inte när det ska ske.

Ignatius

Veteran
1: Jag gjorde en gång en stadsvakt som hade 14 i svärd från början men tränade upp det sedan. Jag tycker att han var ganska normal.

2: 1-3 ggr

-Ignatius

Normal?

Man KAN inte spela en normal rp. Man kan göra en med ett normalt yrke men han får en egen karaktär som brukar göra honom rolig eller udda på något sätt. De yrken som anses vanliga gör bara rp mer udda genom sina små egenheter. Ignatius har spelat en legoflottist som var tirak. Hur normal som helst. Sedan började en personlighet växa fram och hans skeppsmedlemmar hade alla sina egenheter. De var mycket knäppa. Ex, Trukhen som bara drack mjölk och var smått efterbliven. Han var snäll men fruktansvärt stark.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Skelander

Veteran
1. Nej, jag tycker det är lite tråkigt... gillar att spela "duktiga" karaktärer... Kanske man ska prova att spela en smed eller nått nån gång...? *funderar*

2. *suckar* alldeles för lite... just nu spelar vi DoD6...

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy

Skelander

Veteran
Re: Normal?

Det han menar är en RP med medelvärden i grundegenskaperna och ett "vanligt" yrke. Krigare, magiker och flottist är inte exempel på vanliga yrken. Jag menar, hur många av Mundanas befolkning försörjer sig som något av dessa yrken?

Bonde, skogsarbetare och murare är vanliga yrken, tycker jag...

Givetvis är RP speciella på så sätt att de inte "stannar hemma i byn och går i fars/mors fotspår" och de kommer att utvecklas ett ovanligt sätt under spelets gång. Hur många frisörer har egentligen slagis mot en galen tirak :gremwink:

Rikard
---
Al Bundy

Jag vet vad han menar men en bazirktirak är vanligtvis en skeppare av någon typ. Legoslodat på ett skepp är för en tirak helt normalt.

Men om du så vill, Jag gjorde en smed en gång, han var inte ett dugg normal så jag vet vad jag talar om.

Ignatius

Veteran

Krigare, magiker och flottist är inte exempel på vanliga yrken. Jag menar, hur många av Mundanas befolkning försörjer sig som något av dessa yrken?

En hel del. tänk dig alla stadsvakter och legoknektar. För att inte tala om armèmän. I Jargien är de fler än 100.000

-Ignatius

Skelander

Veteran
Smed

Hehe, jag hoppas att din smed svingade sin hammare utan fruktan... annars blir jag missnöjd ;)

Rikard
---
Al Bundy

Re: Smed

Bakgrund i armen. Stridsgissel.

Jag slog ett grottroll bakåt två ggr och använde hans lik att studsa på.

Boboliwsy

Warrior
1. Ja, men aldrig en som jag spelat med. /images/icons/smile.gif

2. Vi försöker spela rollspel (överhuvudtaget) åtminstone 1 gång i veckan, vi spelar Eon allldeles för sällan.

Zhamar

Veteran

Jag vet men det kanske är lite att ta i. RPna ska ju ialla fall ha en chans.

Robban

Hero
Jag gjorde en krönikör en gång... han hade Jargiskt Skrift: 15, spec: skönskrift... Det var det enda han var bra på... ska spela honom på ett lajv snart...

/R

Rhemzor

Veteran
Re: Ggr per vecka

Hur f*n kan ni spela på måndagar och onsdagar?
Jag menar ni ska väl till skolan/jobbet dan efter?
Eller ni kanske inte håller på så länge.....
I våran grupp brukar vi sitta till minst 2
Rekordet är nog 05:30 då satt vi och pimplade kaffe som satan........