Nekromanti 2003 - A roleplaying Vision

Troberg

Sinister eater
Jag har inte stött på en enda sådan så antingen behöver jag skaffa fler folk att tala med, eller så är någon av oss utsatt för statistisk svält.
Det kan ju bero på att vi huvudsakligen talar med rollspelare, vilket automatiskt utesluter den gruppen...

Jag har naturligtvis inget statistiskt underlag. Jag bygger det helt på gissningar baserat på att jag sett en hel del engångsspelare och har en del i min icke rollspelsrelaterade bekantskapskrets.

DanielSchenström

Swashbuckler
Jag får lägga till följande till min vision:

Troberg vinner 100 miljoner på Bingolotto, betalar en arbetsgrupp för att göra ett nybörjarrollspel och distribuerar det till alla hushåll i sverige, samt för att betala reklamspottar i radio och tv.

Troberg

Sinister eater
Jag får lägga till följande till min vision:

Troberg vinner 100 miljoner på Bingolotto, betalar en arbetsgrupp för att göra ett nybörjarrollspel och distribuerar det till alla hushåll i sverige, samt för att betala reklamspottar i radio och tv.
Tja, hoppas kan du, men det som verkligen skulle hända är: Troberg vinner 100 miljoner på något annat än bingolotto, köper en söderhavsö och blir serverad drinkar i kokosnötter med parasoller i på stranden av tjejer endast iklädda golfgreenskort bastkjol.

Hm, tydligen kan jag också ha orealistiska förhoppningar...

Eksem

Champion
Re: Vilken smaskig lista !!!

"Ps: Eksem, såg du att jag INTE skrev förkortningar den här gången.... "

Haha, det jobbiga är att jag faktiskt la märke till det :gremwink:
Snyggt jobbat, Jiggy K!

Men nu måste jag också skriva vad JAG hoppas på, så att mitt inlägg inte bara blir en massa OT-trams:

Nobilis: Jag vill ha mer Nobilis-material! En färdig kampanj med färdiga rollpersoner vore trevligt för att kickstarta igång mitt spelande. Skulle det inte komma ett sånt scenario i nån speltidning? Någon som har koll på det här, och om tidningen går att hitta i Sverige?

Eksem

Champion
Re: Ang. nybörjarspel..

Alltså, jag håller verkligen med Johan K här... SW första upplagan har ett litet solorollspel, ett spelexempel, extremt bra och nybörjarvänligt introduktionsäventyr, färdiga dialoger som slussar in spelarna i spelet, superenkla regler, bekant och populär spelvärld, massor av äventyrsuppslag och jag vet inte vad. Det enda som saknas är roliga tärningar.

Johan K

Gammal & dryg
Vaddå, t6:an är ju kult (OT)

Vad är de för fel på t6:an ??
Den är ju en av de mest kultiga tärningarna, den enda som slår den är ju t20:an

Eksem

Champion
Re: Vaddå, t6:an är ju kult (OT)

Skumma tärningar är nybörjarvänligt. Själv är jag dock ett stort fan av T8an. Inget är så rollspel för mig som en äkta röd T8a med små vita siffror. Det är definitionen av rollspel för mig.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Öööh, finns inte det redan?

Jag har en box i min hylla som är Dreamlands till CoC.

Magnus

Balderk

Swashbuckler
Re: Ang. nybörjarspel..

Dessutom finns inte de där aktivt i handeln, vilket ett nybörjarspel måste göra!

Om en nybörjare måste leta reda på ett spel på olika hemsidor med auktioner osv. så är det inte vidare nybörjar vänligt... Legend finns ju t ex, och de har ju hjälpt en och annan nybörjare vad jag vet. Men ett nybörjar spel i handeln med som du säger beskrivningar om hur man spelar osv. det står på min önskelista till 2003 också...

/Herr Balderk, gillar klangen av 2003 :gremsmile:

Balderk

Swashbuckler
Re: 2003 - A New Hope

Eller nått! :gremsmile:

Nä men vad skulle jag vilja ha då?

Först och främst som Troberg redan har nämnt ett nybörjarspel som säljs i leksaksbutiker såväl som i rollspelshålor...

Sedan skulle jag gärna se: En ny Version av Warhammer Fantasy Roleplay, jag vet att hogshead har lagt ner och nu kanske GW känner sig manade att göra något nytt? Hur som helst hoppas jag att de inte lägger ned det. Jag har inte spelet, men om en ny version skulle komma skulle jag vara mer än måttligt intresserad.

En värdig utmanare till WoTC och WW skulle vara trevligt att se. Ska också ha en bra produkt, inte någon kopia på WoD eller d20 och vara lite originella... Hoppas kan man ju alltid. :gremwink:

Sedan vet jag inte riktigt... Ett nyskapande fantasyrollspel vore trevligt, hur nu det skulle gå till.

/Herr Balderk

walium

Ganska töntig, faktiskt
Sir Yes, Sir!

Jag hade antagligen både köpt det och testat det. Visst verkar det både kul och lite knäppt? Sluta jiddra, börja trolla Mogge! :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt
2003 - Return of the evil overlord of Zonk

Västmark 3 vill jag gärna både se, ha och spela.

"Mutant: UA" Spännande saker som jag hoppas se mer av. Något som jag måste börja spela på allvar.

"Western" Jag vill ha mer moduler! Även om det innebär att jag själv måste hjälpa till. Både rollspel och historiebok i ett. Perfekt!

"CCC" När får vi se Risings baby?

"Drakar och Demoner 6" tänker jag skaffa när väl Expert-reglerna kommit ut.

"Pendragon" vill jag spela någon gång och gärna höra mer om.

Mängder av nya, nyfikna användare och underbara, givande debatter.

Morgoth

Swashbuckler
Re: Sir Yes, Sir!

Visst verkar det både kul och lite knäppt?

Ja, det är väl det närmaste en genre man kan komma. Namnet är förresten hämtat direkt ur [color:\\"blue\\"]Risings[/color] drömmar. Kom igen nu, grabbar, nu river vi järnet! :gremsmile:

/Mogge, lite nya bilder vore fräckt

G

Guest

Guest
Jo men ändå inte

Det ska ju släppas i nyversion någon gång under nästa år och jag har inte hittat något ställe man kan få tag på de gamla versionerna... Har inte varit aktiv inom CoC så jag väntar med öppna armar...

Troberg

Sinister eater
Re: 2003 - Return of the evil overlord of Zonk

När får vi se Risings baby?
Oh my god, han förökar sig!!! :gremshocked: :gremshocked: :gremshocked: :gremgrin:

Jag vill ha mer GURPS Deadlands också.

Sodivra

Champion
*klickklickklickklickklickklickklick*

..klick, klick.. Vafan, länken funkar ju inte juuuuuu! Arg! Jag skapade ett monster när jag började skriva användare med blå text.. Men hörni, testa "Profil-knappen" i listen till höger, eeh?

(Förvarning: Detta är ett till av mina inlägg som kräver "epic" berättelse-musik..Tack mogge..)

Här kommer lite RIKTIGA länkar: Lite fitti ide de där hette det första gången CCC nämndes.. Ser man på, jag nämner Upplysning genom Känslor.. Och nu, ett år senare har jag skrivit en ordentlig artikel om det. Ha. Jag känner mig själv nu. (Och för att ta det till sin spets så är det just denna känslan i detta inlägget som det handlar om.. Bäst att sluta flumma nu, men jag kan förklara ingående för den som vill.)

Sedan så fortsatte sagan.. (Wow, allting vävs ihop, liksom.. Verkligen Epic-potential!)

Ledsen att jag var så flummig. Men det är ju så coolt att vara flummig!

Sodivra

Champion
Hah. HAH, säger jag!

Nej, Rising är inte den egentliga fadern! *GASP!* Utan Dnalor: Tada! Nåja, det är en tolkningsfråga men hur som helst så är det ju inte ett enmansprojekt. Hah. Varför säger jag Hah? Äh, det får ni lista ut själva..