Nekromanti 28 raser???

walium

Ganska töntig, faktiskt
Förväxla inte Tolkiens alver med Eons. Naturligtvis får alverna uppföra sig precis som du vill i din version av Mundana, men utgå inte ifrån att du har särskilt mycket stöd för dina teorier i det officiella materialet ifrån Neogames.

carmon

Veteran
I won´t =)

Vet skillnaden, men Tolkiens alver ligger till grund för det som alla associerar som alver nuförtiden så det är oundvikligt att finna spår av tolkien i de flesta alver. Dock så har Neogames lyckats jättebra när det gäller att sticka ut, man ser på deras alver på ett annat sätt, de är mer rationella på något sätt, det stämmer ganska bra med hur det skulle ha fungerat.

Krille

Super Moderator
"Vet skillnaden, men Tolkiens alver ligger till grund för det som alla associerar som alver nuförtiden så det är oundvikligt att finna spår av tolkien i de flesta alver."

Mmmm. Det är det som vi försöker motarbeta. :gremwink:

carmon

Veteran
Och ni har gjort ett bra jobb med det, jag gillar Sanari-alverna och speciellt learam som är lite enstöringar men ändå har ett avancerat "hederscodex"..
En eloge till Er.

Warth

Veteran
Jag håller med dig om att Eon alverna är sköna.
Konflikterna mellan de olika stammarna gör att det känns betydligt mer intressant att spela en alv eftersom man har något konkret att bygga sin karaktär kring... Dock behöver inte var individ dela sin stams övertygelse eller åsikt...

Warth

Veteran
Alla alvstammarna i Eon är väl underbyggda. Det är inte bara namnet som skiljer. Spelaren och spelledaren måste dock se till att karaktären blir unik när den skapas och inte helt för stereotyp eftersom det då inte är något nöje att spela...

Något i stil med högalv, silveralv eller dylikt finns inte i Eon... :gremcool:

Nightowl

Champion
Misslor (vagt OT)

De lever som någon form av idylliserad bild av ett småskaligt bondesamhälle, och många rollpersoner tycks äta dem för att se hur de smakar.
Det är väl därför de är med i spelet?

Erik, tycker misslor är mums.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Andar med koll?

En död själ kommer, för det mesta, ganska snabbt att blekna bort på andeplanet och vandra vidare till dödsriket eller intigheten. Se tex regelbokens kapitel om schamanism för denna info. Ergo, andarna torde inte ha någon möjlighet whatsoever att hålla koll på alla döda thism. Och hur f-n kan de skilja en thism som blivit dödad av henéa från en thism som dött av sjukdom eller ramlat ned från ett träd, om jag får fråga?

- Ymir, mycket skeptisk.

Inte ospelbara, bara rejält kompicerade. Jag syftade huvudsakligen på att du inte kan ta dig något civiliserat stans, skulle vakterna komma och be dig inte bära rustning i staden skulle du rapa dom i ansiktet osv.
Försök bara ta en Frakktrukh till Consabers städer, eller Alarinn osv osv. Men det GÅR att spela dom

Thalaski

Hjälpsam dvärgamagiker
Nog kan de bli rätt brbariska ibland :gremsmile:
Men inte ens Frakk är altid våldsamma :gremwink:

swazze

Swordsman
varför i hela världen ta dom dit. Spela dem där de hör hemma exempelvis på Takalorr med klanfejder, intriger, strider med troll och alver mm sådant som de oftast gör. Finns ju inte någon direkt anledning att hämta en Frakh-Trukh och sätta den på en båt till Consaber för att göra förhandlingar med en handelsman eller nått

Mäster Atrion

Warrior
Jag tycker även om de men jag presenterade bara vilka som fanns !!!

Nej de har inget krig mot varandra men Henea avskyr Thism mer än pesten. Och om det skulle hända att en Thism-alv går in i en Henea skog så kommer han inte levande därifrån.

"Ingen alv nekar en annan att stiga in i värmen. "

Jo det finns en ras som gör det. Henea. De skulle vägra att hjälpa en Thism. Tänk bara hur svikna de blev att Thism. De blev lovade att Thism skulle komma till undsättning men vad händer. Thism struntar i Henea så de har all anledning att hata Thism och enligt mig gör de rätt i det.

"en henea alv skall enligt urgamla seder och regler få söka tillflyktsort hos Sanari (dock inte ett varmt välkomnande), "

Tänk bara på vad som skulle hända om en Henea skulle färdas in i Sunari som inte är så stor risk att de gör och sedan söka skydd hos de högst uppsata alverna där. Hur många Thism alver tror du inte den Henean skulle stöta på. Det skulle inte förvåna mig om Henean dör i stället för att vistas under samma "tak" som en Thism.

Mäster Atrion

Warrior
Nej det är ju självklart att det inte behöver men troligtvis om det skulle råkas vara en Henea. Enligt mig så tycker jag om de lite mer klassiska alverna. De som inte gillar dvärgar och i bland när jag spelar alv så brukar det blossa upp ganska rejält med min Thism.