Gabriel_UBBT
Warrior
1 Claymore (svärdet i braveheart)
2 Automathagel (blir inte mer röjigt än så)
3 Långbåge
2 Automathagel (blir inte mer röjigt än så)
3 Långbåge
Alltså det där med dolkar som det ultimata lönnmordsvapnet är överskattat, de blodar ner extremt mycket (=spår) och dessutom så har de mycket kort räckvidd vilket innebär att lönnmördaren måste ta extra stora risker och vara mycket nära sitt offer.solvebring said:"Läckra dolkar och knivar över lag. Gillar snygga, tysta mord, så jag antar att gift ingår till detta också."
I acknowledge my defeat.Bobby said:"Bah. Ishacka is the shit."
Jojo, men nu behöver vi inte vara så ypperligt verklighetstrogna. Ibland jovisst, och ja, du har helt rätt. Dock gillar jag med där falska bilden av den "otäcka lönnmördaren" med de skarpa knivarna. Den är lite tuffare. Jag har väl en svag punkt för det häftiga före det faktiskt mer sanningsenliga antar jag.Marukusu said:Alltså det där med dolkar som det ultimata lönnmordsvapnet är överskattat, de blodar ner extremt mycket (=spår) och dessutom så har de mycket kort räckvidd vilket innebär att lönnmördaren måste ta extra stora risker och vara mycket nära sitt offer.
Fast då är det väl inte så mycket lönn längre och mest mord i största allmänhet?Bobby Magikern said:Vad som är det bästa lönnmordet beror väl på vad syftet är. Ibland har man en poäng man vill framföra, och då är ett brutalt och uppenbart lönnmord ett bra sätt att göra det på. Ishackor i huvudet och polonium-210 i teet är bra exempel.