Nekromanti 3 favvo-vapen

Kropotkin

Warrior
1. Morgonstjärna (vackert namn till fruktansvärt vapen)
2. Hagelpistolen Itakha Raven (från Neotech)
3. Trästav (just nu, då jag förstörde min linjal på en spelare när jag spontanlajvade lite som SL i helgen...)

PAX

Jordisk Äventyrare
1. Colt 1860 Army. Många tycker nog att Remingtons 1860 revolver är snyggare men själv anser jag att Calt har lite mer brutalt utseende och därför hamnar den framför Remingtons revolver.

2. Browning Bros. Model 2055 "Big Mother" Neutron Gun. Blev en trotjänare för min rollperson i över tio spelår... Önskar jag hade en inscannad bild att visa.

3. Rick Deckards pistol

solvebring

Superhero
1. Läckra dolkar och knivar över lag. Gillar snygga, tysta mord, så jag antar att gift ingår till detta också.
2. Armborst - ja, kort och gott så är det ett coolt vapen med rejäl kraft.
3. Pistol - har förkärlek till t.ex. Beretta 92, Colt 1911, Colt 45, Sig Sauer P226 och liknande modeller.

Mr.Walker

Warrior
1. Skäggyxa (Drakar och Demoner Expert och Trudvang)
2. Ljussabel (Star Wars)
3. Garand (Om jag nu någonsin spelar ett WW2 rpg)

PAX

Jordisk Äventyrare
Jo, jag har alltid tyckt att Colts och Remingtons 1860-modeller är riktigt fina revolvrar. Synd att man inte har ett par av varje här hemma på väggen...

G

Guest

Guest
1.Lahti L-39 är det tuffaste geväret från hela andra världskriget.
2.DO Nuke 'em fissionsgranat från neotech offensiv.
3.Slangbella med Fotangel som ammunition.

/Zorbeltuss som gillar överdrivna saker.

solvebring

Superhero
Är det just detta du vill förklara för folk?
Ja, ett bastardsvärd är en stor skillnad i sin form än bredsvärdet, som kan liknas med det första svärdet på sidan. Dess form är inte i närheten av varandra. Jag håller med dig, rollspelsmakare slarvar ofta med vapnen...

Johan K

Gammal & dryg
Oj, svårt val...
Men mina vål blir nog dessa:

* Skäggyxa
* Valfritt hemambygge ifrån M:UA
* Avsågat hagelgevär

solvebring

Superhero
Funderade också på hemmabyggena i MUA, de är kort sagt jäkligt häftiga. Bilderna i boken har en så skön stil. De ser riktigt råa ut.

Marukusu

Hero
solvebring said:
"Läckra dolkar och knivar över lag. Gillar snygga, tysta mord, så jag antar att gift ingår till detta också."
Alltså det där med dolkar som det ultimata lönnmordsvapnet är överskattat, de blodar ner extremt mycket (=spår) och dessutom så har de mycket kort räckvidd vilket innebär att lönnmördaren måste ta extra stora risker och vara mycket nära sitt offer.

Gift som du skriver är nog smartare alternativt div. dödliga sjukdomar eller dödlig gas. Sabotage där mordet ser ut som en tragisk olycka i efterhand är också klassiskt...

...fast riktiga män vrider ju av nacken på sina fiender.

solvebring

Superhero
Marukusu said:
Alltså det där med dolkar som det ultimata lönnmordsvapnet är överskattat, de blodar ner extremt mycket (=spår) och dessutom så har de mycket kort räckvidd vilket innebär att lönnmördaren måste ta extra stora risker och vara mycket nära sitt offer.
Jojo, men nu behöver vi inte vara så ypperligt verklighetstrogna. :gremwink: Ibland jovisst, och ja, du har helt rätt. Dock gillar jag med där falska bilden av den "otäcka lönnmördaren" med de skarpa knivarna. Den är lite tuffare. Jag har väl en svag punkt för det häftiga före det faktiskt mer sanningsenliga antar jag.

Egentligen är det väl som du säger - lönnmord som ser ut som rena olyckor är väl de bästa. Dock ligger det inte samma mörka slöja över det. Då handlar det lite väl mycket om skicklighet före blodlust. Det passar min bild av den skugglike, känslokalla yrkesmannen sämre. Fast det är klart, jag spelar ju mest DoD där änterhake och dolkar är det mest klassiska som finns. :gremwink: I andra lite mer modernbetonade spel vore klart det lite mer realistiska och tekniska mer passande.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Vad som är det bästa lönnmordet beror väl på vad syftet är. Ibland har man en poäng man vill framföra, och då är ett brutalt och uppenbart lönnmord ett bra sätt att göra det på. Ishackor i huvudet och polonium-210 i teet är bra exempel.

Nightowl

Champion
Bobby Magikern said:
Vad som är det bästa lönnmordet beror väl på vad syftet är. Ibland har man en poäng man vill framföra, och då är ett brutalt och uppenbart lönnmord ett bra sätt att göra det på. Ishackor i huvudet och polonium-210 i teet är bra exempel.
Fast då är det väl inte så mycket lönn längre och mest mord i största allmänhet?

Erik

solvebring

Superhero
Mjoo. Vill man bara skicka ett anonymt meddelande som endast för en åskådare betyder något så kan ju ett nog-brutalt-för-att-skita-i-brallan-mord nog skrämma upp denna uttänka åskådare ganska så rejält. :gremwink:
Ishacka, mjaa, det är ju lite utav en gammal mordklassiker. Förekommer väl bland sådana som Agatha Christies verk och dylika - "1948 gjorde vi en vandring i alperna, och det var då...". Gift i téet, det är tamejfan ännu mera brittisk deckare. Gillar du händelsevis brittisk deckare?
Det gör jag i alla fall :gremlaugh: så well, har inget emot dina alternativ.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Vad är egentligen definitionen? Om man utför själva akten i lönndom och bara låter konsekvenserna synas tycker jag det fortfarande borde räknas.