Re: Regelförslag ...
Skriv i rätt forum
Vi har en massa olika forumskategorier för olika typer av diskussioner. Se till att du skriver ditt inlägg i rätt forum. Om det är oklart var ett visst ämne hör hemma kan du läsa introduktionsinlägget som finns överst i varje forum.
Håll dig till ämnet
Om du skriver i en tråd som någon annan startat bör du försöka hålla dig till ursprungsämnet.
Skriv inte innehållslösa inlägg
Undvik att posta inlägg som inte tillför något till diskussionen.
Bör det här verkligen vara
regler? Det är väl mer "Att tänka på..." än något man slaviskt bör följa. Jag menar, jag själv har ibland svårt att placera en trådstart i rätt forum. Ska jag få en tillsägelse för det, då det bryter mot reglerna? Jag vill ibland inflika något i förbigående som kan vara utanför ämnet. Bör man få en tillsägelse för det? Vad är ett innehållslöst inlägg? Många tycker Medhåll [NT] är menlösa medan andra (som jag) tycker det är ett vettigt inlägg.
Den första punkten brukar ju moderatorer åtgärda genom att flytta på tråden, den andra genom att bryta ut tråden (vilket på senare tid, enligt mig, har gjorts väldigt föredömligt - jag huserar dock inte på OT-forumet). Angående tredje punkten, vad spelar det för roll om man drar ett litet skämt? Det tycker jag
bidrar till ett trevligare forumsklimat.
Möjligt att man kan omformulera de följande tre "reglerna" till en punkt som nämner upprepande av vissa företeelser och så ges exempel på de tre sakerna (typ i en punktlista). Typ...
<font face="Georgia">
Visa hänsyn
Försök inte provocera eller testa tolkningarna för reglerna. Se också till att bidra till ett ordnat forum. Upprepade övertramp mot följande punkter ogillas.
<ul type="square">[*]
Skriv i rätt forum. Vi har en massa olika forumskategorier för olika typer av diskussioner. Se till att du skriver ditt inlägg i rätt forum. Om det är oklart var ett visst ämne hör hemma kan du läsa introduktionsinlägget som finns överst i varje forum.
[*]
Håll dig till ämnet. Om du skriver i en tråd som någon annan startat bör du försöka hålla dig till ursprungsämnet.
[*]
Skriv inte innehållslösa inlägg. Undvik att posta inlägg som inte tillför något till diskussionen.</font>[/list]/
Han som hade lite svårt att formulera sig