Re: Röstlista, de som är kvar:
Halvtand said:
Ja, jag hittade bara två bra citat eftersom du knappt skrivit.
Dessa citat hänvisar till Embergem, ja. Dock är det bara för att nämna att jag har samma åsikt som honom. Det är väl inte så underligt att jag hänvisar till en person som delar mina åsikter. Det betyder inte att jag grundar min åsikt på dennes åsikt, utan endast att vi har samma.
Halvtand said:
Och det du faktiskt har skrivit har påmint väldigt starkt om just Embergems vibbar och magkänslor.
Du läser nog inte så noga i så fall. Att använda sig av dina formuleringar i min analys av ditt beteende har mycket lite med magkänsla att göra. Naturligtvis använder jag mig, som de flesta andra, troligen, även av magkänsla och intuition, men det är endast naturligt.
halvtand said:
I ärlighetens namn tror jag att ni äter på McDonalds för ofta.
Vad i guds namn har vårt McDonalds-ätande, vilket du själv säkert är minst lika skyldig till(BK räknas), med saken att göra?
Halvtand said:
Så, efter nästan ett helt inlägg där du förklarar att du visst har egna åsikter så kommer det fram. Det är alltså min "nackdel för oss som känner varandra" som orsakat allt det här?
Jag köper det inte, det går inte ihop. Du och Embergem har startat ett halt drev mot mig som (förutom att det gjorde förra rundan ganska innehållslös) nästan fick mig utröstad ur spelet och det enda riktiga argumentet är att det "bland annat" är på grund av det här?
Om du läser i mitt inlägg så ser du att i min formulering(Ett fall jag drar migg till minnes), finns en antydan om att det skulle finnas fler.. Detta var det enda exemepel jag, i skrivande stund, fann. Dock ska jag, eftersom det verkar synnerligen viktigt för din uppfattning om min förmåga att argumentera, leta upp fler exempel när tid och möjlighet infinner sig.
halvtand said:
Kom igen... Snow, om du verkligen är zoriak, kan du inte säga till dina polare att ta ut Dice nästa paus så vi iaf har kvar folk som kan argumentera för sin sak? Jag tror att spelet som sådant hade mått bra av det. Hur gör man egentligen för att försvara sig mot "dåliga vibbar", "djupt rotade misstankar" och "känsla"? Dessa tre verkar ju vara Dice och Embergems starkaste vapen i kampen mot de farliga Zoriakerna (som för den delen verkar favorisera knivar).
Det där var bara fullständigt onödigt, Halvtand, och långt under din nivå.
halvtand said:
Jag kan inte säga att jag formulerat mig så mycket annorlunda från mitt vardagliga sätt, även om det är troligt och LOGISKT med tanke på att ett ord på ett ens småunderligt ställe får Björn den gode att dra igång sin helvetesmaskin mot den olyckliga.
Vore det inte underligare om jag helt bekymmerslöst hade gått på precis som på msn? Lagt in opassande ordvitsar här och var och lite sånt som vi brukar? Svar: Jo, och tro fan att jag inte överlevt första rundan genom sådant agerande.
Eftersom jag ite vet om du menar endast här på forumet eller även IRL, så tänker jag besvara båda.
IRL:
När spelet har kommit på tal, har du som tidigare nämnt, vaktat din tunga mycket väl. Detta märks på tre sätt:
1.Dina osedvanligt långa tystnader mellan min "fråga" och ditt "svar" . Du brukar vara väldigt rapp i käften, det vet vi båda två, men när vi haft Varulv-spelet uppe för diskussion har du tappat det sting och avvaktat betydligt längre innan ett "svar" har givits.
2. De formuleringar som ligger utanför ditt sedvanliga sätt att uttrycka dig. Jag har inga konkreta exempel eftersom de endast har uttalats i tal och jag därför ej kan referera direkt till dessa.
3. Den undflyende attityden som jag nämnt, och diskuterat, ett par gånger tidigare.
Forum:
Dina formuleringar online skiljer sig från det sätt du använder på MSN, det dementerar jag inte. Du har, mycket riktigt, dragit ner på antalet opassande ordvitsar(även om de brukar vara synnerligen underhållande), m.m, men det är inte det som, så att säga, oroar mig. Det är de små sakerna, som jag ämnar lsita nedan, dock, för tillfället, utan exmepel då min tid, just nu(ska med bussen ganska snart), ej räcker till för att leta upp dessa.
1. Argumenten som helhet. Ett flertal gånger har dina meningar känts direkt hämtade från "Undvika misstankar 101", om en sådan bok nu hade funnits. (Framtida projekt för oss, Halvtand?)
2. Ditt ordval och dina formuleringar. SOm tidigare nämt har jag läst och skrivit väldigt mycket med dig under väldigt lång tid, både på MSN, i forumsdiskussioner och i PBF-spel. Jag vill påstå att jag känner ditt sätt att skriva mycket väl(precis som du säkert kan mitt, utan och innan) och därmed kan analysera uppbyggnaden av dina argument väl, och därmed avgöra när något ting känns fel, även om det kanske inte är ett direkt uttalat misstag.
(Ett exempel, mer till Halvtand än till någon annan, på var jag hämtar mina referenser till detta, är den minnesvärda och mycket laddade diskussionen om anime vs. spelfilm på catahya.)
Det utlovade exemplen kommer att dyka upp senare, eventuellt under kvällen, då jag inte hinner leta upp dessa nu.