Re: Rising, var är du?
Pilzeman said:
Så här i efterhand ser det helt ofattbart ut att han lyckades få oss att dreva ut Embergem förra rundan.
Jo, det har jag också funderat på.
Min anledning till att rösta på Embergem var ju som bekant inte att rösta ut honom, utan för att få lite fart på fläsket. Fler hoppar på med mer eller mindre genomtänkta motiv och vips har han flest röster.
Jag kan erkänna att jag eldade lite, men vid det tillfället hade jag blivit säker på hans kultistskap, och agerade därefter.
Jag är ganska säker på att det finns kultister i embergem-drevet, svårigheten blir att urskilja dem.
Eksem said:
Vill att Halvtand skall visa mer aktivitet.
Jo, det var så det var tänkt.
Jag har varit på spelhelg, och eftersom varulvsspelet gick hett tog jag faktiskt med mig min gamla, trogna laptop för att kunna kolla och posta lite när som helst. Detta hade dock motsatt effekt. eftersom jag kunnat kolla när som helst så blev det istället "jag kan kolla sen". Och nu är det Måndag kväll.
Måns said:
Röst: Halvtand
För han har inte ens gett oss så mycket som Joho har gjort. Men det är väl försent nu.
Jasså? Jag är visserligen ingen expert, men så vitt jag kan se har Joho gett oss sitt yrke och när det avslöjas. Motivationer på rösterna har getts och förklaringar för hur dessa varit uttänkta likaså. Med andra ord, precis vad ni fått av mig. Eller har jag fel?
Måns said:
Halvtand? varför röstar du fortfarande ensam på Hellzon? Om du verkligen är medborgare bör du tänka över hur du kan hjälpa medborgarna!
Det här är en olycklig konsekvens av min inaktivitet, självklart skulle jag letat upp en ny, lämplig kandidat efter Hellzons svar. Hur det går får du rulla ner för att se.
Måns said:
Jag röstar på Halvtand för att han trots påtryckningar svarar undflyende och med motfrågor.
Motfrågor som till råga på allt inte besvaras. Fy så ouppfostrat.
Måns said:
Han insisterar på att spela som han vill och ignorerar alla förslag på samarbete. Jag vill, med min röst, veta varför jag inte ska försöka få ut honom ur spel?
Det här är väldigt enkelt. Det samarbete du förespråkar har hittills lett till 100% medborgarutröstning. Min tro är att om fler ägnat sig åt att leta info istället för att hoppa på drev under runda 1 och 2 så hade situationen sett annorlunda ut. I bästa fall hade vi fixat två kultister och alla hade festat på ekologisk mjölk (även om chansen för detta är otroligt liten, ekologisk mjölk är ju vidrig).
Jag har inget emot din röst om den kommer med argument eller frågor så att den faktiskt ger någonting förutom att den uttrycker ditt ogillande för min spelstil.
Om inte annat så kommer det ju bli ganska lustigt att se vad som händer om jag röstas ut, som eksem påpekat.
Ja, ny röst. Då ska vi se...
Till at börja med för jag väl be om ursäkt till Hellzon för att ha låtit damoklessvärdet hänga så länge. Men eftersom vi alla vet att Hellzon är rekorderlig och äter upp sina grönsaker varje dag hoppas jag att inget ont skett.
Jag har inte gjort någon djup analys den här rundan, min Hellzon-grej sket sig ju, så jag får helt enkelt lita på andras omdömme (bäddat för katastrof med andra ord).
Jag vill inte riktigt gå på AÅ, I mina ögon är han inte så skum, men det är jag som får fan för detta om han nu råkar vara kultist...
Förutom mig själv så har Purgatory flest röster, men han har inte heller gjort så mycket fel...
Ja, jag får helt enkelt lita på att mängden hjärnmassa är proportionerlig med antalet röstande.
Röst: Anders Å
Purgatory: 3 (Basenanji, Hellzon, Andersson)
Johoohno: 2 (Craygh, Poseur)
Anders Åstrand: 7 (Wilmer, Rising, Yreburre, Zebulon, Måns, Eksem, Halvdant)
Halvtand: 3 ( Bearnie, Pilzeman, Purgatory)
Poseur: 1 (Johoohno)