Re: RÖST: PURGATORY
Jag vill bara förklara varför jag legat bakom dreven mot Johoohno och Purgatory:
Purgatory (648911) misstänksam mot de som röstade på Dice i första rundan:
Halvtand, Basenanji, Pilzeman, Vicotnik, Banarok, Hellzon, Andersson
Purgatory (649039) menar att Banarok och Hellzon är skummast av de som röstade på Dice.
Purgatory (649056) vill hålla ögonen på Banarok
Purgatory (649058) vill hålla koll på Embergem och Johoohno, efter att ha tagit del av Hellzons analys.
Purgatory (649075) hakar på Johoohnos idé om att Banarok har försagt sig
Kommentar: Det känns som att Purgatory öht bara hakar på. Dessutom har han ju av rätt många kallats för ninja. Sedan, a propos Dice-drevet, jag har jättesvårt att tro att kultisterna hoppar på Dicedrevet, bara sådär. Dvs, att leta efter kultister i slutet på Dicedrevet behöver inte vara en bra idé, bara för att konceptet: "Varulvar hoppar gärna på ett drev" kan stämma då och då. Att göra som Purgatory gör känns helt enkelt lite PK. Men jag kan ha fel. Och sedan tycker jag att Banaroks felsägning är så substanslös att jag undrar varför Johoohno mfl fortsätter att misstänka honom efter att en sån fickskydds-kille som Andersson analyserar Banaroks felsägning som en petitess. Men jag kan ha fel.
Hur som helst; när jag samlade upp vad man var misstänksam och vem man röstade på blev det så här:
---
Johoohno (649250) Misstänker och röstar på Måns och uppfattar Hellzons olika inlägg som ett sätt att fiska efter drev
Johoohno (649074) undrar om Banarok försäger sig. Han röstar sedan på Banarok.
Kommentar: Hellzon har jag svårt att misstänka i nuläget. Det kan inte hjälpas, men jag tycker att han har varit alltför hjälpsam och aktiv. Jag är också en sådan som gärna misstänker många och efterfrågar drev i många riktningar. Jag uppfattar inte detta som kultist-stylee. Däremot att säga saker som: "...det är svårt det här...", "jag vet inte vad jag ska tro!" eller annat som gör att man slipper ta ställning. DET är kultistbeteende. Hellzon uppvisar inte mycket av sånt beteende.
Sedan, och det här kan visa sig vara ett ödesdigert misstag förstås, men jag kan inte se att Måns är jätteskum. Jag ska kolla in hans mönster under runda två och återkomma med analys av Måns. Men just nu uppfattar jag inte Måns som kultist kort och gott. Och då blir jag misstänksam mot de som vill rösta ut honom.
Men som sagt; jag kan ha fel och Måns kan visst vara en slug kultist...
---
De där tycker jag har verkat skummast hittills. Varför just de två? Varför inte två andra?
För att inga andra har visat samma tighta koppling (om man bortser från Risings äckligt inställsamma kommentarer om Pilzeman).
Men ok, jag kollar in vilka Måns har varit misstänksam och röstat på under runda två lite snabbt:
Måns (648986) röstar Poseur som andra har gjort före honom.
Måns (649122) röstar Embergem för att dra igång ännu ett drev
Kommentar: Måns vill dra igång ett annat drev för att drevet mot Poseur inte ger något. Är det skumt? Johoohno tycker det. Jag tycker att det låter sunt att ha fler drev igång, speciellt om ett drev inte ger något. Men det här understryker hur svårt det är att spela där inaktiviteten är ok.
Inföddhetsdebatten
Jag misstänker starkt att gruppen infödda förmodligen inte innehåller några kultister. Jag tror att det vore knas av Feuflux att hitta på att TVÅ AV FEM STADSBOR skulle vara kultister. Det är helt mohoo-iga odds. Att hitta på att två av fem är stadsbor och sedan säga detta till åtminstone tre personer, det vore så konstigt, märkligt, skumt, inkonsekvent, ickesmart, tokigt, knäppt, bananas, banananas, anananas, nananana-ni-nana. Det vore som att be Göran Persson förstärka mittfältet i Sveriges A-lag för att ha ett "erfaret" försvar, det vore som att sälja sand till Saudiarabien, det vore som att be Fahaani träna Sveriges hockeylag.
Fattar ni? Det vore rätt konstigt helt enkelt. Det vore som att tro att Caligulas första rollperson i D&D 4e blir en halfling paladin.
Men ok, det har ju i och för sig varit så förut i mitt liv, att jag har varit den enda tjurskalliga idioten som envist har hävdat nånting medan resten av världen har skakat på axlarna, suckat, himlat med ögonen för att sen med endast ett enkelt handgrepp och en lätt fuktad trasa visa att de har rätt.
Men tänk så här: då är det också 3/5 att vi röstar ut en medborgare...
Egentligen borde det vara bättre odds på att vi röstar ut en kultist bland de andra men här sviker mig mina fattiga matte-skillz. (Dimfrost, kom och hjälp till!)
Så, om nån kan förklara för denna tjurskalliga träbock till klantarsle varför vi ska rösta på folk som finns i denna grupp, så gör det.
Jag kan ändra mig.
/Basse, medsnorklare