Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 3

Eksem

Champion
Äsch, jag ser inget hos Yreburre som verkligen stör mig, jag hade hoppats på att se nån krok där. Däremot påminde han mig om Poseur som jag inte sett något av på länge. Purgatory säger mig inte väldigt mycket heller, det enda skumma är drevet mot Banarok.

Hm, jag vill veta mer om vad Poseur har haft för sig på sistone, och hur han uppfattar läget. Poseur, vad händer mannen?

Mogger

Hipsteranka
Dessutom, hittar vi lögnare bland de påstått icke infödda har vi sannolikt en kultist på kroken. Därför är hela affären med Anders Åstrand så märklig och värd att pressa vidare på.

Tror vi på en busschaufför? Rising och Pilzeman gör det inte, men de har å andra sidan varit ganska tighta hela spelet.

Tänk om...

Rising var väldigt behjälplig runda 1, precis som alla förväntade sig. Pilzeman med. Tillsammans gav de tips, var förnuftiga och blev mer eller mindre gröna i allas ögon. Men, samtidigt är runda 1 runda 1. Man vet inget, allt är lösa teorier och allmänna strategier.

Kan det vara så att Pilzeman ljuger? Ett av svaren på Pilzes avslöjande var ett lakoniskt "oh shit" från Rising, som om han bara satt och väntade på att avsöjandet skulle komma, men inte ville säga mer än att "oj, vilka nyheter! Tänk, vem kunde tro det?" och inget mer.

Rising är heller inte manipulerad ännu, vilket i mina ögon kan bero på två saker. 1) Rising är kultist, eller 2) kultisterna hoppas framkalla just den är typen av paranoia.

Andersson

Hero
Måns said:
Rising är heller inte manipulerad ännu, vilket i mina ögon kan bero på två saker. 1) Rising är kultist, eller 2) kultisterna hoppas framkalla just den är typen av paranoia.
Det kan också bero på 3) kultisterna räknar kallt med att Rising, som högprofilspelare, är troligare att vara skyddad av en eventuell väktare och därför prioriterar att manipulera ut andra nyttiga spelare.

Dock noterar även jag Risings minskade aktivitet, speciellt nu när vi famlar i mörkret lite grann.

Basenanji

Postd20modernist
RÖST: PURGATORY

Jag blev lite nyfiken på Pilze efter Vicotniks inlägg #649111, där V ställer frågor till Poseur.

Men jag missuppfattade det hela och trodde att Vicotnik (är det snuskigt det där namnet, eller borde jag gå och lägga mig samtidigt med min fru istället för att sitta och hänga med er nördar?) ställde frågorna till Pilzeman. Typ: hur tänkte du, Pilzeman, när du tog fram de här frågorna. Du får gärna utveckla dem om du orkar, Pilze.

Sedan vill jag inte bidra till någon paranoia mot Rising och Pilze, men det vore bra häftigt om just de två var kultister! Som om Afghanistan fick spela hockey mot Kanada. Afghanerna bara: "We have a problems...preparation not on ice, we shall do best...but will be problem..." Varpå Kanada får spela mot ett lag som har tränat på rullskridskor. I berg.

Ungefär så känns oddsen om Ris och Pil skulle vara varulvar.

---

Nog med skoj, över till allvar.

Jag funderar just nu på att skrota min Eksemteori ("Kultisterna sprider misstankar med flit mot medborgare för att undvika onödig uppmärksamhet").

Därför tar jag bort Johoohno från misstankelistan och går på Purgatory istället!

RÖST: PURGATORY

Johoohno försvarar sig för bra samtidigt som idén om att inte skylta med gröna medborgare är speciellt smart uttänkt. Att fokusera på misstänkta tycker jag låter som en bra idé.

Johoohno: 5 (Måns, Hellzon, Purgatory, Andersson, Craygh)
Anders Åstrand: 3 (Wilmer, Rising, Yreburre**)
Halvtand: 3 (Zebulon, Bearnie, Pilzeman)
Hellzon: 1 (Halvtand)
Purgatory: 1 (Basenanji)

/Basse, medborgare

Andersson

Hero
Re: RÖST: PURGATORY

Den linan som jag sitter på just nu verkar vara samma som används av afghanska hockeyförbundet, så jag har svårt att kolla inlägg bakåt eftersom nätet är så slött. Kan Basse, specificera vad det var du tyckte var underligt med Pilzes inlägg?

Sedan förstår jag inte röstandet på Purgatory eller andra som inte är bekräftade som stadsbor. I detta läge borde det bästa väl vara att rösta på någon bekräftad stadsbo, som inte är siare? Alltså, Zebulon, Poseur eller Pilzeman. Min egen röst på Johoohno är t ex mest en skyddsröst för AÅ i nuläget.

Zebulon

Swordsman

Har jag missat nåt, kan Måns sia? Hur ser hans förmåga ut?

Här är återigen listan på påstådd född-status:
Anders Åstrand- Nej
Andersson- Nej
Banarok- Nej
Basenanji- Nej
Bearnie- Nej
Eksem- Nej
Embergem- Nej
Halvtand- Nej
Hellzon- Nej
Johoohno- Nej
moller-
Måns- Ja
Pilzeman- Ja
Poseur- Ja
Purgatory- Nej
Rising- Nej
Shale/Craygh-
Vicotnik- Nej
Wilmer- Ja
Yreburre- Nej
Zebulon- Ja

Påstått infödda är alltså Zebulon, Måns, Pilze, Poseur, Wilmer. Dessutom har AÅ pingat för infödd.

Jag håller med om att vi borde ta någon ur den här gruppen. Frågan är bara vem. Med 1/3 kultister är det extremt mycket bullshit i den här tråden och det är inte utan att det märks. Det är lite som om folk försöker röra om med flit genom att hela tiden byta måt och tala om olika personer. Det är noll styrning. Kultisterna skall ha en eloge, de spelar mycket bra.

Det är flera i infödingsgruppen jag misstror, jag vill uppmana alla att rösta på den av dom de tror mest är kultist. Om vi är ute i god tid kan vi se mönster i röstningen och förhoppningsvis parera kultisternas försök att kuppa ut en god medborgare innan deadline.

Röst: Poseur

Kan inte någon siare pinga AÅ igen?

Craygh

Swordsman

Men herregud Zebulon, du måste ha någon sorts magisk förmåga att ignorera allting som har orden "Craygh" och "Inte infödd" i sig. JAG ÄR INTE INFÖDD!!! Jag har sagt det massvis med gånger, och du har missat det precis varenda gång, hela vägen sen runda ETT då jag sa det i mitt absolut första inlägg!

Andersson

Hero

Zebulon: Vilka skäl har du till att rösta på Poseur (bortsett från att du inte vill att vi ska rösta på dig)?

Zebulon

Swordsman

Men du har ju en ny karaktär... allt som är sagt sen det bytet gäller ju inte... men jag tycker mig kunna dra nånting mig till minnes om det du säger....
Jag antar på din rekation att den inte heller är infödd.
**** Updating files ****

Poseur

Swashbuckler
Jag har haft skoldagar /vart bortrest den senaste tiden och bara kunnat hoppa in som snabbast till och från och skuggläst ikapp.
Och ska strax ut till en kompis nu och spela lite HeroesV så hinner inte skriva så mycket just nu heller.

Just nu får jag faktiskt ingen god uppfattning om vem som kan vara kultist. Jag känner att jag missar något stort just nu. Men i detta nuläge(vilket är inte up to date) så tror jag röstar med dom jag tycker är gröna

Men nu när jag ska skriva röst så upptäcker jag att dom jag tror är gröna har röstat väldigt utspritt.
Men jag Röstar Halvtand

Anders Åstrand: 3 (Wilmer, Rising, Yreburre)
Halvtand: 3 ( Bearnie, Pilzeman, Poseur)
Poseur: 1 (Zebulon)

Basenanji

Postd20modernist

This is Mr. Gagagbobbgbok from Afghani Hockey Team. Since we are testing our internet connection by loading nude ladies pictures (And, must I say, wery gode, films! In the films, you can see how body move!) from exotic country in west, we cannot guarantee good connection speed for you, Mr. Andersson.

We hope you anderstand,

Best reguardings,

Fahaani Gagagbobbgbok, chairman

---

Jag misstänker Purgatory för att hans spel är så himla konstigt. Jag tycker inte att Banarok är värd uppmärksamheten och jag misstänker (eller misstänkte) att Johoohno och Purgatory hängde ihop på nåt sätt.

Men det är väl som vanligt, man ser det man vill se.

Jag tycker dock att utsikterna att hitta en skummis bland de infödda kanske inte är så stora ändå. Därför att 2/5 är urusla odds och för att jag lever i tron att kultisterna långt innan det var en diskussion i spelet, insåg faran i att erkänna sig som infödda.

Jag tänker mig att de flesta (tja, kanske alla) kultister alltså ljuger och PÅSTÅR sig vara utbölingar.

Men, nu ska jag dricka mer vitt vin.

/Basse, medborgare och humorrasist

johoohno

Warrior

Angående min info
Det är bara Zeb som har efterfrågat info, och det är för få för att jag ska se något skäl att lämna ut något.

Måns, du undrar om jag är infödd om igen, vilket jag inte är (se detta inlägg samt detta ). Angående din allmänna statusförfrågan undrar jag vad menar?

Angående de infödda
Jag misstänker att kultisterna har en ljugande infödd och en som gått ut med informationen. Det verkar smartast och mest logiskt att göra så. Dessutom skulle de infödda i så fall vara sex stycken (jag räknar med att ingen medborgare har funnit sig nödgad att ljuga), vilket stämmer väl med de, i mina ögon, rimliga siffror som bollas omkring vad gäller antalet kultister (=6 stycken). Vilket, om mina tankegångar stämmer, gör den gruppen lika stor som kultisterna. Och symmetri är vackert, intrigskapande och vanligt förekommande i maffiaspel verkar det som. (Jag har inte helt avskrivit tron kring en tredje fraktion, men har börjat fundera på om det eventuellt inte kan vara något inifrån kultisternas egna led.) Jag tycker, liksom många andra, att det är bäst att söka bland de infödda först. Om alla gör det måste även kultisterna välja vilka infödda de vill rösta på och det ger oss ytterligare analysmaterial då vi tvingar in alla röster i trängre fållor.

Angående siarna
Jag tänker inte rösta på någon siare i detta skede, jag ser hellre att de får arbeta åtminstone en natt till. Även det ger oss mer material att analysera. Jag tänker inte föreslå måltavlor att sia heller, jag tror även det kan vara klokt om de inte säger sina val på förhand.

Angående min röst
Eftersom jag tror att en infödd kultist faktiskt finns bland de som erkänt att de är infödda lämnar det mig endast två personer att rösta på, eftersom jag inte vill rösta på någon av siarna (och det verkar som om Måns har anslutit till den kategorin). Valet står mellan Zebulon och Poseur. Eftersom Zebulon faktiskt bidragit mer i spelet (och var den som över huvud taget initierade hela inföddspörsmålet), medan poseur knappt deltagit alls och på så vis försvårat jakten på kultister är valet lätt.

Röst: Poseur

Halvtand: 3 ( Bearnie, Pilzeman, Poseur)
Poseur: 2 (Zebulon, Johoohno)

Ännu inte röstat: Anders Åstrand, Banarok, Eksem, moller

Mogger

Hipsteranka

Johoohno said:
Angående min info
Det är bara Zeb som har efterfrågat info, och det är för få för att jag ska se något skäl att lämna ut något.
Alltså, du har fortfarande 5 röster mot dig, men ok, om det inte räcker:

Joho info: 1 & 2

Poseur

Swashbuckler
....

Angående min info
Ja om du tycker 5 röster är för få kanske 6 röster blir bättre. Att inte lämna ut information när man har drevet emot sig är ju tämligen konstigt.

Röst Johoohno
Johoohno: 6 (Måns, Hellzon, Purgatory, Andersson, Craygh, Poseur)
Halvtand: 2 ( Bearnie, Pilzeman)
Poseur: 2 (Zebulon, Johoohno)

Ännu inte röstat: Anders Åstrand, Banarok, Eksem, moller

Zebulon

Swordsman

Åh, man bör ju kunna ge en briljande motivering för sín röst, speciellt i det här läget, när jag tillhör den skärskådade gruppen.
Saken är den att jag har inte tid att hela tiden läsa om alla inlägg utan jag tvingas förlita mig på mina anteckningar och nu känner jag att jag inte riktigt litar på dom. Nu när jag läser igenom vad Poseur har skrivit ser jag ingenting extremt flagrant utan mest en låg närvaro och i mina ögon är det inte riktigt skäl, även om det verkligen inte friar honom.
Det är svårt att ha an bra plan och har man en vill man inte gärna skriva om den, då blir ju liksom avslöjad. En del av nån slags plan är iaf att bara rösta på infödda den här rundan. Jag vill uppmana alla goda medborgare att göra det, inte för oddsen utan för att det finns få personer att ta ställning till. Två av oss infödda är kultister, det vet jag. Jag vet också att AÅ pingat för infödd, vilket jag tror att han är, och då är det 6 infödda.
Det känns lagom för ett röstningsurval, istället för 18.

Yreburre

Veteran

Skrivet av:
Måns said:
Jag är med, för min egen skummislista om vilka som troligtvis ljuger om varifrån de är innehåller tre namn - Yreburre, Halvtand och Johoohno - och Y och H röstade på Embergem.
Jag är 100% utböling och sias gärna om detta.

Basenanji said:
Sedan vill jag inte bidra till någon paranoia mot Rising och Pilze, men det vore bra häftigt om just de två var kultister! Som om Afghanistan fick spela hockey mot Kanada. Afghanerna bara: "We have a problems...preparation not on ice, we shall do best...but will be problem..." Varpå Kanada får spela mot ett lag som har tränat på rullskridskor. I berg.

Ungefär så känns oddsen om Ris och Pil skulle vara varulvar.
Håller med, just därför hoppas jag som nybörjare att dom är medborgare. ^^

För övrigt håller jag kvar min röst på Anders Åstrand, då han än inte har svarat på anklagelserna om att ha ljugit om att vara infödd.

Andersson

Hero

Som Johoohno också sa ovan så, så kan jag köpa argumentet att ta bort Poseur eftersom han är mer aktiv än vad du är. Men vad jag inte förstår är hur ett affärsbiträde kan vara säker på att det finns exakt två kultister?

Pilzefrau

hon/henne

Hemkommen från landet och utan att ha orkat läst igenom ordentligt (vilket jag kanske inte hinner det här draget) tycker jag att Johoohno-drevet ser ut för mycket som Embergem- och kanske Dice-drevet. Någon säger "Hmm, han är lite skum *röst*" och de andra "ja, han skriver inte så mycket. Hallå där, varför skriver du inte så mycket? *röst*" Och sen är det ingen som egentligen behöver motivera sin röst, för det är svårt att skriva så mycket under press att man objektivt grönlistas (det går nog inte), så rösterna ligger kvar. Jag vill att alla i Johoohno-drevet tänker igenom varför de liger där, och skulle bli väldigt glad om någon av dem förklarade för mig varför han är så misstänkt egentligen. Jag ser inget annat än ännu en Embergem där.

Pilzefrau

hon/henne

Han träffar väl folk och pratar med dem eller nåt. Jag är inte säker på varför jag, en bartender, skulle veta det.

Craygh

Swordsman

Om vi nu ska prata om affärsbiträden så kan jag intyga att man träffar MASSVIS med folk, och det finns då ett gott antal som inget hellre än pratar om ALLT det senaste skvallret!

Fast man träffar inte nödvändigtvis alla när man är i kassan, oftast pratar man mest ute på golvet.