Halvtand
Rollar och outar sig som Kommunfullmäktige. Säger följande om att Zebulon vill outa vilka som är infödingar och inte: "Så antingen är då Zeb wrnus bästa taktiker, synsk, mytoman eller bara klantig nog för att ha anslöjat den mystiska tredje faktionen."
Håller med om att han inte bör avslöja sina krafter. Berättar att hans yrke kommer avslöjas runda 6. Tror inte yrket är till Medborgarnas nackdel om det avslöjas.
#648162, #648165, #648167
Utgår från att alla fått yrken.
Påpekar att all rollfördelning är slumpmässig enligt SL.
Påpekar att han kommer vara datorlös och inaktiv.
Tillbaka efter nära 2 dygns frånvaro. Säger sig inte vara infödd. Tror att om yrke och förmåga är ihopkopplat så är det antagligen vagt.
Tycker inte att han har något att bygga anklagelser på något. Gör en analys av andra spelare. Lägger fram misstankar mot Rising, Anders Å, Zebulon, Krank, Vicotnik, Embergem men röstar på Shale.
Påpekar sin datorbrist igen.
Ber om Dice försiktighetslista.
Blir misstänksam mot Dice. Drar igång drevet mot Dice genom att påpeka att det är ett kultistigt sätt att spela att föra fram misstankar mot aktiva spelare. Röstar på Dice.
Berättar vad MacDonaldstrojkan är för något. Påpekar återigen att han är "utfödd". Misstänker att kultisterna har SAN-dräneringsförmågor.
Gillar inte riktigt hur Dice-drevet utvecklar sig. Vill se mer svar från Dice.
Rättar listan över infödda och utfödda. Riktar lite gliringar mot Zebulon. Försöker pressa Embergem.
Säger att han ska göra sitt bästa trots att det gick som det gick med Dice.
Analyserar sig själv.
Svarar lite på några anklagelser mot sig. Påpekar återigen att han inte är infödd, konstaterar att han inte gör Excel-listor, påpekar igen att kultisterna säkert har yrken, lovar att snart kommer misstankar.
Och här kommer de. Tycker att Bearnie skriver lite och behöver pressas. Tycker att Embergem ligger på defensiven och ger ut för lite information. Har dåliga vibbar av Zebulon. Undrar om Basenanji har en intressant kultisttaktik eller är lite för vild. Har dålig magkänsla gällande Måns. Är missnöjd med sin egen prestation.
Berättar igen att hans yrke kommer ut runda 6. Tror inte att Wilmer ljuger om sin inföddstatus. Tycker inte det låter orimligt med två siare. Tycker att om det finns "riktiga siare" så ska de hålla det hemligt. Tycker inte att Embergems spelstil känns riktigt medborgarvänlig. Konstaterar att han kommer få "stadens nyckel eller en fot i röven" beroende på om han har rätt om Embergem eller inte.
Slut på runda 2 (jag glömde skriva ned vart runda 1 slutade, tror det är #649048 som inleder runda 2)
Är missnöjd med sin insats efter att ha dragit igång 2 drev mot Medborgare.
Vill veta om AÅ är infödd eller utfödd. Förstår inte hur Zebulon och Måns resonerar kring infödda och utfödda. Vill ha något riktigt att svara på vad gäller misstankar mot honom från Zebulons sida.
Ifrågasätter huruvida Zebulon och Pilzeman är "rena". Påpekar att hans yrke är "Politiker". Vill ge sig på Hellzon för Hellzons motiveringar gällande Dice och Embergem-dreven. Röstar på Hellzon.
Har aldrig varit i kontakt med CoC i försvar mot en fråga om Politiker är ett CoC:igt yrke.
Går återigen på Hellzon för att han två gånger i rad hakat på drev i slutet av dem.
Gillar inte en anklagelse om att han inte spelar för laget.
Håller med om att man inte ska posta från jobbet för att man tappar koncentrationen på spelet.
#649587, #649588
Säger inget särskilt.
Försvarar sina drev mot Dice och Embergem.
Tror det finns kultister i Embergem-drevet. Önskar att han kunde vara mer aktiv. Håller med om att han borde letat upp ett bättre alternativ efter att Hellzon försvarat sig. Tycker att han varit lika aktiv som Johoohno. Hakar på mot AÅ.
Säger att han inte känner Bearnie.
Här slutar runda 3.
Är nöjd över framgången med förra rundan.
Pressar Johoohno.
---
Fy fan vad jobbigt det är att skriva de här, och jag känner att jag nästan är för slarvig. Usch
Inte heller här ser jag något som känns vidare kultistigt. Allt spelande känns motiverat (utom kanske Hellzon-drevet som han tog tillbaka) av yttre anledningar (bekantskapskrets och tillgång till tid). Jag finner inget att pressa på i alla fall, men jag tänker inte avskriva några misstankar helt ännu.