Necross
Swashbuckler
Jag började gorma om detta i tråden "Omslag Fantasy!", men Arfert tyckte det kändes lite off topic, så jag svarar EvilSpook här. Kanske nån mer vill säga nåt.
Jag valde att anmärka på att kvinnan objektifieras onödigt mycket på det där omslaget, liksom i mycket annan rollspels- och serietidningsrelaterad konst, jag sa inget om våldet, hjältars och skurkars eventuella uppväxttrauman, huruvida någon är "mördare" (juridisk term?) eller liknande.
Jag förstår inte din åsikt. Kan du förtydliga? Du erkänner att kvinnan objektifieras om hon illustreras iklädd trosor (bredvid fullt påklädda män), men jag har en "otäck människosyn"?EvilSpook said:Ja vad har du för människosyn egentligen? Varför är det viktigare med hennes objektifiering än objektifieringen av killen bredvid och det faktum att bilden snarare i första hand förmedlar våld (och sannolikt rasism)? I sin kontext förmedlar den förmodligen också svartkonst och därmed i förlängningen satanism (även om det är långt ifrån L Gagas nivå). Bilden antyder också att kvinnan är mördare (de ser inte direkt ut som soldater). Men för all del hon ser objektiviserad ut i sina kläder. Killen i mitten ser inte ut att ha fått den kärlek och det stöd han behövt heller. Utifrån ditt inlägg tycker jag att du verkar ha en ganska otäck människosyn jämfört med vad jag försökt förmedla i denna post.Necross said:det beror ju så klart på vad man har för människosyn. Objektifiering är ju spännande tycker vissa. Likställighet mellan könen är inget eftersträvansvärt eller?
Jag valde att anmärka på att kvinnan objektifieras onödigt mycket på det där omslaget, liksom i mycket annan rollspels- och serietidningsrelaterad konst, jag sa inget om våldet, hjältars och skurkars eventuella uppväxttrauman, huruvida någon är "mördare" (juridisk term?) eller liknande.