Hur kommer det sig att du drar det här ur arslet? I Ankeborg var namnen (förutom Alexaner Lukas och Kalle Anka-kopplingen) helt oviktiga. Klart vi kan ha en variabel som inte betyder något för spelupplägget.Mukwa said:Det tror jag. Jag tror att vi har möjlighet att identifiera ulvar genom vapnen, annars skulle vi inte ha någon sådan variabel. Jag tror däremot också att vi har ett ganska klassiskt upplägg med stora likheter från Ankeborg.
Vad är det här för jävla reaktion? Du hintar att du inte har vapentyp i din beskrivning och outar sedan "Pistol". Vad tycker du vi ska tro?Vimes said:zzzz....
Har jag skrivit att det står "pistol" i mitt PM?
Ärligt talat står det inte ens "Browning".
Vi är på the internetz. Home of både Google och Wikipedia. Sluta apa er.
Att jag har gett er ganska mycket att gå på kanske?Vad är det här för jävla reaktion? Du hintar att du inte har vapentyp i din beskrivning och outar sedan "Pistol". Vad tycker du vi ska tro?
Vimes said:Det hade jag kanske inte behövt släppa också utan var mest för att jag lät mig irriteras över att [ni] inte lägger ihop ett och ett när det kommer till sådana här saker utan istället drar helt random siffor ur arslet.
Jag tycker nämligen att Recca spelat ypperligt när hon väl kom in i spel.Mukwa om Recca said:Jag tycker att det luktar snut här.
Ja, alltså. Om du inte kommer på nåt specifikt på Vimes kanske du borde ha hjälpt till i drevet mot Recca, eller åtminstone bedömt de andra dreven. Varför ville du inte rösta på Recca? Tyr och LJSLarsson hjälpte du inte heller till på. Vore intressant att höra varför du valde att rösta på Vimes och inte på någon av de andra aktiva dreven.Lu-kaazh said:Jag förstår vad du menar. Jag kan erkänna att det inte är världens bästa motivering,men jag tycker den är helt okej så här i första rundan.Recca said:Nä, att lägga en röst och motivera med att den personen är farlig som ulv är inte alls okay; det kan vara okay som en del-anledning men inte som ENDA anledning. Istället blir jag mer misstänksam mot Lukas eftersom det är så slappt att lägga en röst på det viset, utan spekulationer kring nånting.Lu-kaazh said:och jag vill fortsätta min frammarsh mot de spelara jag ser som faligast.
Röst:vimes
Motivation: Har visat sig vara en fantastisk bybo MEN jag misstänker att han skulle vara en riktigt farlig varulv, så jag vill gärna gröna eller döma honom så tidigt som möjligt.
vi har väll som mål att hinna dreva mot alla den här rundan? och då föredrar jag att vi börjar med de som skulle vara farligast att missa.
men ja om det här var något annat än första rundan så skulle inte min motivering hålla.
Börjar tillverkaren på P eller är det vapenvarianten? Det här vill jag ha svar på så snart som möjligt.LJSFSLSLarsson said:Jag vill inte outa allt för mycket för att ge ledtråd till ulvarna, men jag försöker göra en bättre outing än Recca som jag inte kommer kunna ulva mig ur:
Jag har ett handeldsvapen som börjar på P och har en siffra i namnet.
Jag att du för dig med en inte allt för trevlig attityd till dina medspelare/medforumiter i nuläget, du må vara irriterad och tycka att vi är pukade som inte förstår hur du tänker, men jag ber dig att snälla ta inte ut din irritation på oss vi är trots allt dina medspelare och medforumiter.Vimes said:Dessutom:
4. Det står inte ens Browning i mitt PM.
Det hade jag kanske inte behövt släppa också utan var mest för att jag lät mig irriteras över att inte lägger ihop ett och ett när det kommer till sådana här saker utan istället drar helt random siffor ur arslet.
Och btw... är det en eller flera siffror med?Mukwa said:Börjar tillverkaren på P eller är det vapenvarianten? Det här vill jag ha svar på så snart som möjligt.LJSFSLSLarsson said:Jag vill inte outa allt för mycket för att ge ledtråd till ulvarna, men jag försöker göra en bättre outing än Recca som jag inte kommer kunna ulva mig ur:
Jag har ett handeldsvapen som börjar på P och har en siffra i namnet.
Det här är dock noterat. Jag har kanske gått lite över gränsen här. Eventuellt finns det någon underliggande irritation över att jag mer eller mindre outade Browning rakt ut när jag kommenterade Tyrs outning.Vicotnik said:Jag att du för dig med en inte allt för trevlig attityd till dina medspelare/medforumiter i nuläget, du må vara irriterad och tycka att vi är pukade som inte förstår hur du tänker, men jag ber dig att snälla ta inte ut din irritation på oss vi är trots allt dina medspelare och medforumiter.
Jag känner inte att det är rätt drag att börja med nybörjarna, det känns mycket smartare att börja pressa de bra spelarna så att de om de är varulvar inte har så mycket att gå på om de måste ljuga.Mukwa said:Ja, alltså. Om du inte kommer på nåt specifikt på Vimes kanske du borde ha hjälpt till i drevet mot Recca, eller åtminstone bedömt de andra dreven. Varför ville du inte rösta på Recca? Tyr och LJSLarsson hjälpte du inte heller till på. Vore intressant att höra varför du valde att rösta på Vimes och inte på någon av de andra aktiva dreven.Lu-kaazh said:Jag förstår vad du menar. Jag kan erkänna att det inte är världens bästa motivering,men jag tycker den är helt okej så här i första rundan.Recca said:Nä, att lägga en röst och motivera med att den personen är farlig som ulv är inte alls okay; det kan vara okay som en del-anledning men inte som ENDA anledning. Istället blir jag mer misstänksam mot Lukas eftersom det är så slappt att lägga en röst på det viset, utan spekulationer kring nånting.Lu-kaazh said:och jag vill fortsätta min frammarsh mot de spelara jag ser som faligast.
Röst:vimes
Motivation: Har visat sig vara en fantastisk bybo MEN jag misstänker att han skulle vara en riktigt farlig varulv, så jag vill gärna gröna eller döma honom så tidigt som möjligt.
vi har väll som mål att hinna dreva mot alla den här rundan? och då föredrar jag att vi börjar med de som skulle vara farligast att missa.
men ja om det här var något annat än första rundan så skulle inte min motivering hålla.
Varför skulle han svara på det här? Och varför svarar inte du på hur du resonerar kring Recca (se mitt inlägg ovan)?Mukwa said:Börjar tillverkaren på P eller är det vapenvarianten? Det här vill jag ha svar på så snart som möjligt.
/.../
Och btw... är det en eller flera siffror med?
Varför det?Recca said:Enhandsvapen är dock allt ni får av det här drevet på mig.
Det här påminner lite om den self-righteousness du hade när du var ulv och blev pressad. Jag säger inte att det nödvändigtvis är ett scum tell men åt det hållet drar det.Recca said:Jag tycker jag har spekulerat väldigt bra och kan tänka mig spekulera mer om jag får nån att diskutera med som faktiskt bjuder till också. Jag uppfattar det inlägg jag citerar ovan som att du inte bidrar med egna spekulationer om spelupplägget. Istället lutar du dig på det drev som redan ligger på mig och ställer ytterligare frågor till mig som om det skulle legat press på mig - vilket det inte gör eftersom jag outat.
Så här tidigt i spelet är en sådan lätt outning som jag gör ändå mycket mer än vad de flesta släppt (vilket ju är NOLL), så drevet har ingen anledning att ligga kvar på mig längre. För övrigt motiverar jag också bättre än MR Remington som ju inte upplysts om vikten av att motivera sina outningar (slappt, byn, slappt!).
Visserligen vet inte jag heller vad i vapnet som är viktigt (även om jag tror att hela namnet inkl tillverkare är det), men Recca tycks inte diskutera utifrån sitt vapen, utan från nåt slags allmänt (precis som Vic i början). Är det kanske så att hon har ett snutvapen och inte vill riskera att outa det?recca said:Men vilka variabler finns det då som vi missar om vi massoutar? Är vapentyp och vapengrupp två variabler? Eller är vapnet i sig en variabel?
…
Som jag ser det finns det eventuellt en eller två variabler. Problemet är om det bara finns en variabel. Är den variabeln i så fall knuten till hela vapennamnet eller till enbart vapengruppen?
Först vill hon slippa outa helt trots att drevet utan snack går mot henne och sedan går hon ut med en riktigt dålig outning. Som jag ser det är det Recca och Vic som spekulerar mest om strukturen och båda har tvekat väldans mycket med sina outningar.recca said:Jag har 5 röster mot mig såg det ut som. Men jag har ingen lust att outa något just nu för helt ärligt är det här mitt första inlägg och jag vill ha lite mer diskussion med er än "Recca är online så vi röstar på henne, höhö eh duhhh...".
…
[Till K.K] Istället lutar du dig på det drev som redan ligger på mig och ställer ytterligare frågor till mig som om det skulle legat press på mig - vilket det inte gör eftersom jag outat.
Jag tror att vapnen är mer värdefulla än namnen var i Ankeborg, ja. Annars ser jag stora likheter. Sen hade väl alla ulvar i Ankeborg perifera karaktärer om jag minns rätt och vissa var mer framstående. Så nog hjälpte namnen lite. Den här gången tror jag dock att vår variabel hjälper mer. Bensäker är jag inte, men det är vad jag tror och tycker är rimligt utifrån min roll.Vimes said:Hur kommer det sig att du drar det här ur arslet? I Ankeborg var namnen (förutom Alexaner Lukas och Kalle Anka-kopplingen) helt oviktiga. Klart vi kan ha en variabel som inte betyder något för spelupplägget.Mukwa said:Det tror jag. Jag tror att vi har möjlighet att identifiera ulvar genom vapnen, annars skulle vi inte ha någon sådan variabel. Jag tror däremot också att vi har ett ganska klassiskt upplägg med stora likheter från Ankeborg.