Draget från höften:Recca said:Kan du fixa en outningssammanfattning också?
Det har du helt rätt i. Jag är dock inte helt på det klara med varför vi ska rösta på Mukwa. Jag tycker att han har spelat stabilt som attan. Visst ska vi dreva honom så småningom men han är som sagt iväg och rollspelar just nu. Jag vet inte när han kan tänkas vara klar med det men tills han är tillbaks är detta en röst i sjön.LJSLarsson said:För tillfället anser jag dock att det rätta för byn är att dreva vidare, och ändrar min röst till Mukwa. Han har i mina ögon ännu inte begått några felsteg, men om han är ulv är drev rätt sätt att locka fram sådana.
Röst: Mukwa
Eller nej förresten. Jag hoppar på ett existerande drev istället.Recca said:Det har du helt rätt i. Jag är dock inte helt på det klara med varför vi ska rösta på Mukwa. Jag tycker att han har spelat stabilt som attan. Visst ska vi dreva honom så småningom men han är som sagt iväg och rollspelar just nu. Jag vet inte när han kan tänkas vara klar med det men tills han är tillbaks är detta en röst i sjön.LJSLarsson said:För tillfället anser jag dock att det rätta för byn är att dreva vidare, och ändrar min röst till Mukwa. Han har i mina ögon ännu inte begått några felsteg, men om han är ulv är drev rätt sätt att locka fram sådana.
Röst: Mukwa
Föredrar en röst på någon annan och jag ser K.K i faggorna.
Röst: Konrad Konvalj
Du ville ju inte spekulera när jag bad dig göra det, kanske kan du bidra lite till spelet under press?
Jag anser att jag bidrar till spelet nu som det är.Recca said:Du ville ju inte spekulera när jag bad dig göra det, kanske kan du bidra lite till spelet under press?
Jag förstår vad du menar. Jag kan erkänna att det inte är världens bästa motivering,men jag tycker den är helt okej så här i första rundan.Recca said:Nä, att lägga en röst och motivera med att den personen är farlig som ulv är inte alls okay; det kan vara okay som en del-anledning men inte som ENDA anledning. Istället blir jag mer misstänksam mot Lukas eftersom det är så slappt att lägga en röst på det viset, utan spekulationer kring nånting.Lu-kaazh said:och jag vill fortsätta min frammarsh mot de spelara jag ser som faligast.
Röst:vimes
Motivation: Har visat sig vara en fantastisk bybo MEN jag misstänker att han skulle vara en riktigt farlig varulv, så jag vill gärna gröna eller döma honom så tidigt som möjligt.
Jag tror inte att vi kommer missa att dreva någon den första rundan. Du har ju förklarat för mig varför Vimes är en "farlig" spelare och du ställde en fråga till mig.Lu-kaazh said:vi har väll som mål att hinna dreva mot alla den här rundan? och då föredrar jag att vi börjar med de som skulle vara farligast att missa.
Inte en sån liten brödsmula heller.Vimes said:Så, ja, det var en brödsmula, en ofrivillig sådan.
Men i din roll står det inte att du har en pistol utan det står typ Browning BDM, Browning Hi-power eller Browning Buck Mark? Eller står det Semi-automatic?Vimes said:Jag behöver flytta min röst, men när jag kollar i listan ser jag inget vettigt drevalternativ. Jag skulle vilja att vi pressar Mukwa då han tagit rätt mycket plats i början, men han är ju borta.
Lukas har eventuellt motiverat sig konstigt när han röstade på mig (jag håller visserligen med honom att det inte finns så där vansinnigt mycket mer att gå på i början). Jag tycker vi drevar där härnäst.
Röst: Lukas
Om rätt ska vara rätt så var det Reccas minimala outning jag dissade.Vimes said:Brynolf har förstås fel när han neggar mot HJSLarssons outning. Det är bra att bara släppa på lite.
Som jag läste din diskussion med Vicotnik tidigare, så hade du inte någon vapentyp specificerad. Tänker mest på följande:Jag har en pistol av märket Browning
ochvimes said:Varför bör alla rimligtvis ha info om de har pistoler, kpistar osv? Möjligtvis kan jag tänka mig att ulvarna har: "Du har en pistol" medan bybor har "Du har en AH-DB 308". Det vore en finurlig svaghet i ulvarnas egen info.
Vimes said:Alright. Det kan vara olika där antar jag.Vicotnik said:För mig är det inte felaktiga premisser, eftersom det står klart och tydligt vad jag har för vapen typ i mitt vapennamn.
I inlägget tidigare då du anklagat mig för att vilja starta en diskution på felaktiga premisser och till min förklaring svarat att: "Det kan vara olika där antar jag". Vilket jag tolkar som det inte stått vad du hade för vapentyp i ditt vapens namn.Vimes said:Jag har en pistol av märket Browning
Jag skulle gärna ha en förklaring till hur du tänkte när du anklaga mig för felaktiga premisser när du sedan väljer att gå ut med att du har en pistol av märket Browning.Vimes said:Alright. Det kan vara olika där antar jag.Vicotnik said:För mig är det inte felaktiga premisser, eftersom det står klart och tydligt vad jag har för vapen typ i mitt vapennamn.Vimes said:Men varför vill du starta en diskussion på felaktiga premisser?
Sloppy som fan dock. När K.K. sniffade upp smulan trodde jag att det var med flit. Skönt att se att även den kaxige varulvsnestorn kan göra misstag.Vimes said:Så, ja, det var en brödsmula, en ofrivillig sådan.
Det tror jag. Jag tror att vi har möjlighet att identifiera ulvar genom vapnen, annars skulle vi inte ha någon sådan variabel. Jag tror däremot också att vi har ett ganska klassiskt upplägg med stora likheter från Ankeborg.Jag tror inte att vapnen är speciellt betydelsefulla, utan min teori om upplägget är att vi har ett ganska enkelt, traditionellt spel där roll-infon är rätt redundant och mest något för oss att hålla igång diskussionen kring. (jmf: namnen i Vicos Ankeborgsspel).