Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 1

Vicotnik

Den onde
Staff member
Mukwa said:
Så Vimes slänger ur sig att han har en Browning?
Är det så du tolkar detta:

Vimes said:
Men efter att Tyr outat att han har en Browning så vänder du och outar en del av ett modellnamn.
Vimes said:
Vicotnik said:
Förövrigt Vimes så har Tyr inte alls en Browning utan en Remington.
Tyr said:
Märket på mitt vapen är Remington
Åh fan. Man kanske skulle vara vapenintresserad så att man skulle kunna minnas sådana här saker :gremsmile:

Mukwa

Swashbuckler
Innan jag går ut med mitt vapen så vill jag ha dina tankar kring Vimes förväxling av Tyr's vapenmodel.
Ja, du har fått det. Antingen är det fett klantigt, eller så är det den största brödsmulan jag lyckats missa. Oavsett vad så är det sloppy att ge ifrån sig info hit och dit tycker jag.

Så kan vi få hela ditt vapen nu, Vic? Det kan vara värdefullt, åtminstone mer värdefullt än en sketen förkortning.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Eftersom Vimes och Mukwa har snöat in totalt och inte verkar vilja släppa mig förens jag givit dem både min hand och arm så får jag väl ta och gå ut med mitt vapen.

Jag är beväpnad med en:
Colt Python Revolver

Kan ni då förstå varför jag valde att försöka föra en diskution om vad det kan tänkas finnas för vapentyper i spelet?

Mukwa

Swashbuckler
Vicotnik said:
Mukwa said:
Så Vimes slänger ur sig att han har en Browning?
Är det så du tolkar detta:

Vimes said:
Men efter att Tyr outat att han har en Browning så vänder du och outar en del av ett modellnamn.
Vimes said:
Vicotnik said:
Förövrigt Vimes så har Tyr inte alls en Browning utan en Remington.
Tyr said:
Märket på mitt vapen är Remington
Åh fan. Man kanske skulle vara vapenintresserad så att man skulle kunna minnas sådana här saker :gremsmile:

Jag tog det från K.K. som sniffade upp det, jag tänkte bara på det som att Vimes hade dålig koll på vad som outats från början.

Brynolf

Dum fan
Ok, så "Revolver" var en del av förkortningen alltså? Det intrycket får man inte av det här citatet:
Vicotnik said:
Därför att dessa tre bokstäver räcker för att bekräfta en framtida outning av hela vapenets namn. Går jag ut med vapentyp så ger jag ulvarna information om mitt vapen och då kan jag lika gärna gå ut med resten av min vapen info. Det är hur jag ser det i alla fall.
Å andra sidan tror jag inte du ljugit om förkortningen direkt. Det vore både svårt och dumt.

Nu ska jag dra o äta tårta en stund.

Mukwa

Swashbuckler
Vic said:
Jag är beväpnad med en:
Colt Python Revolver
Tackar!
Vic said:
Kan ni då förstå varför jag valde att försöka föra en diskution om vad det kan tänkas finnas för vapentyper i spelet?
Mja. Jag tycker fortfarande inte att vi ska diskutera fluff. Alla har definitivt inte revolvrar, men jag ser ingen anledning till att ge ulvarna info om vilka vapensorter som är med i spel. Det kommer vi ju se allteftersom.

Nu känns det dock som jag behöver gå vidare och jag hoppar över till Recca som inte riktigt kommit in i matchen.

Röst: Recca

Du har ganska många röster på dig nu (5 för att vara exakt).

Nu ska jag göra mig iordning för rollspel. Kommer tillbaks ikväll.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Jag är beväpnad med en:
Colt Python Revolver
Noterat. Intressant förkortning också. Hade inte väntat mig en revolver.

Nu tycker jag att vi släpper Vicotnik och inte snöar in oss på hans CPR. Jag vill inte att snutarna skall sniffa åt sig nån info på hur man skall outa sitt vapen.

Tyr

Hero
Mukwa said:
Så kan vi få hela ditt vapen nu, Vic? Det kan vara värdefullt, åtminstone mer värdefullt än en sketen förkortning.
Ska jag vara ärlig känns det inte så bra att gå ut med hela namn OM det finns dubbletter i spel. Finns det dubbletter så kan man testa folk som påstår sig ha ett vapen, t.ex. fråga efter andra och tredje bokstaven i det andra ordet. Om hela namn är i cirkulation så blir det verktyget svagare.

Nu är det redan gjort. Men för tillfället tycker jag inte vi ska gå ut med hela vapennamn. Inte förrän vi vet hur vapenspridningen ser ut på ett ungefär.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Tyr said:
Nu är det redan gjort. Men för tillfället tycker jag inte vi ska gå ut med hela vapennamn. Inte förrän vi vet hur vapenspridningen ser ut på ett ungefär.
Det är det jag försökt få till en diskution om men tydligen är det en extremt korkad ide.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Tyr said:
Nu ligger pressen på Recca som enligt print screen :gremsmile: är online.

Vad än Recca outar så vill då jag ha en motivering på varför hon outar så som hon gör. Att outa hela vapen namnet är inte okay precis som Tyrsan skriver. Remington outningen som han själv gjort tycker jag är den mest solida outningen så här långt och håller vi oss på den nivån kan vi i framtiden fiska vidare i det hela.

Tyr

Hero
Konrad Konvalj said:
Skumt, det ser inte jag. Min i sådana fall så ändrar jag min plan och lägger min röst på Recca redan nu.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Skumt, det ser inte jag. Min i sådana fall så ändrar jag min plan och lägger min röst på Recca redan nu.

Det kan mycket väl ha varit en feberdille också, men drevet mot Recca är ju rätt starkt nu så när hon dyker upp så tror jag på en bra outning.

Låt oss jobba med dubbla drev nu. Det verkar som att många är på väg bort för dagen så lägg er röst på LJSL så har vi två bra drev framåt kvällen.

Tyr

Hero
För övrigt tror jag röstningen ser ut så här för tillfället:

Recca 5 (Korpa, K.K, LJSLarsson, Mukwa, Tyr)
LJSLarsson 1 (Brynolf)
Mukwa 1 (xyas)
Vicotnik 2 (Vimes)
Vimes 2 (Vicotnik, Lu-Kaazh)

Jag tycker det är skumt att Recca la ner så mycket tid på att läsa igenom tråden igår natt och till och med skrev två inlägg, men hon skippade att rösta.

Mukwa

Swashbuckler
Vicotnik said:
Tyr said:
Det är det jag försökt få till en diskution om men tydligen är det en extremt korkad ide.
Nej, du har försökt få till en diskussion om vilka vapen som kan tänkas finnas med, och jag har menat att vi ska pressa folk för att få ut deras vapen, så kan alla och envar förstå upplägget allteftersom. Då måste ulvarna ljuga om sina vapen och sedan, när alla har outat kan vi börja dreva de med avvikande outningar. Du har ju snarare propagerat för att vi ska diskutera vad som kan vara rimligt att vi outar, och då kan vi ju inte längre fånga ulvar med hjälp av dåliga outningar.

Jag tycker alltså att vi ska outa fullständiga vapen direkt vid press (för då måste ulvarna ljuga) och sedan får folk förhålla sig till outningarna. Alla borde motivera sina röster och rösta på de som uppträder mest suspekt för att få ulvarna att outa så snart som möjligt.

Självklart kan jag ha fel teori om hur spelet ska spelas, men jag resonerar utifrån min roll och det tycker jag inte att Vic gör riktigt. Det är ju uppenbarligen ingenting i Vics roll som indikerar att nån har en tommy gun och whatnot så det du höll på med var ju ytterst lösa spekulationer för att få andra att apa efter och delge dig vilken info som var safe. Och det är, hur jag än vrider och vänder på det, suspekt.

Lukas

Mannen i Gult
Konrad Konvalj said:
Jag ser att du är på hugget Lu-kaazh så jag passar på att fråga: Varför ser du Vimes som en av de farligaste?
Har du sätt honom spela?
han brukar peka med hela handen och majoriteten brukar följa som en flock får.
Ofta pekar han visserligen rätt, men tänk om han skulle vara varulv då skulle han leda flocken raka vägen till vargen.

Tyr

Hero
Mukwa said:
Jag tycker alltså att vi ska outa fullständiga vapen direkt vid press (för då måste ulvarna ljuga) och sedan får folk förhålla sig till outningarna. Alla borde motivera sina röster och rösta på de som uppträder mest suspekt för att få ulvarna att outa så snart som möjligt.
Det där är ju bara fördelaktigt om vi pressar ulvarna först, och även då är det inte säkert att det är bra. Det beror helt på hur vapnen är fördelade. Risken finns att vi gräver våra egna gravar istället. Visst, finns en extrem misstanke kan jag hålla med dig men det är på tok för tidigt än.

Recca

Femme Fatale
Re: Rösträkning

Konrad Konvalj said:
Recca har inte spelat sitt A-game och jag fick konstiga vibbar.
Jag har vårdat bakissjuk pojkvän idag. Som flera vet har jag ett distansförhållande och då har man inte tid att sitta hela helgen på ulvspelet när man väl träffas. Jag ska läsa igenom tråden lite noggrannare så fort killen drar med tåget om 40 minuter. Ni får hålla er så länge. :gremsmile: