Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 1

Mukwa

Swashbuckler
Re: Rösträkning

LJSLarsson said:
Mukwa - Jag tycker jag gav tillräckligt med information under mitt drev. Från en som inte outat själv tycker jag det verkar misstänkt med extra informationsfiske. Du var dessutom på Vicotnik för att vidare avslöja vad CPR betydde när de flesta var ganska nöjda, också ett potentiellt tecken för ulv i behov av information om vapen.
Jag tycker inte att du gav tillräckligt med information, för din outning skulle lika gärna kunna referera till mitt vapen, och det är en scum tell.

Ja, nu våldsoutar jag också, precis som jag inte ville att ni andra skulle göra. Det skiter jag i. Dessutom är LJSLs outning typ lika dålig som CPR och trumfas endast av Reccas superdåliga outning.

Om jag måste starta ett nytt drev för att få ur dig namnet så tänker jag göra det, men jag hoppas på att du inser att det kommer ta lång och onödig tid.

Röst: LJSLarsson

Konrad Konvalj

Myrmidon

Outningar

Tyr: Remington
Vicotnik: CPR, Colt Phyton Revolver
Recca: Enhandsvapen
LJSLarsson: Handeldsvapen som börjar på P och har en siffra i namnet
Vimes:
1. Jag har inte explicit vapentyp i min beskrivning.
2. Jag har en pistol.
3. Från Browning.
4. Det står inte ens Browning i mitt PM.

Detta är vad vi har. Jag tror precis som Mukwa att vi kan göra stor skada mot snutarna med hjälp av våra vapen. Outningsmässigt så ser jag fortfarande Recca´s outning alldeles för lös. Det ger för mycket svängrum och är på tok för intetsägande. Vi kan inte gå rundan igenom utan att pressa Recca på mer i den här frågan.

Vicotniks outning gillar jag inte riktigt heller, men det är nog mest på grund av att den inte klingar rätt i jämförelse med mitt vapen. Jag tänker inte gå in på det nu utifall det lämnar för mycket spår åt snutarna.

Tyrsans outning är bra vill jag påstå. Den är lagom hemlig, men visst finns det lite väl mycket svängrum i den outningen också. Däremot håller jag Remington högre än en förkortning ala Vic och en något mer invecklad förkortning ala SJSL´s.

Det här kan ni se som lite lösa kvällsnoteringar innan läggdags för Kånkelman.

Recca

Femme Fatale

Vimes said:
Då ska jag förtydliga mig: mitt vapen står angivet med sitt modelnamn, detta namn säger inget explicit om vare sig tillverkare eller vapentyp. JAG har googlat det, och fått reda på att det är en Browningpistol.

Att jag har en Browningpistol är min outning. Och nej, utifrån det kan man väl inte veta exakt vad det är för modell. Jag ansåg själv att denna outning plus det jag skrivit tidigare (vilket ju ganska uppenbart sagt att jag inte har min vapentyp utskriven i mitt PM) borde ge den självklara slutsatsen att jag kollat upp vad jag hade för vapen.
Jag wikiade ju Browning innan och på den engelska wikisidan jag var inne på hade inga browning-pistoler sifferkombo-namn...

Recca

Femme Fatale

Mukwa said:
LJSLarsson said:
Mukwa - Jag tycker jag gav tillräckligt med information under mitt drev. Från en som inte outat själv tycker jag det verkar misstänkt med extra informationsfiske. Du var dessutom på Vicotnik för att vidare avslöja vad CPR betydde när de flesta var ganska nöjda, också ett potentiellt tecken för ulv i behov av information om vapen.
Jag tycker inte att du gav tillräckligt med information, för din outning skulle lika gärna kunna referera till mitt vapen, och det är en scum tell.

Ja, nu våldsoutar jag också, precis som jag inte ville att ni andra skulle göra. Det skiter jag i. Dessutom är LJSLs outning typ lika dålig som CPR och trumfas endast av Reccas superdåliga outning.

Om jag måste starta ett nytt drev för att få ur dig namnet så tänker jag göra det, men jag hoppas på att du inser att det kommer ta lång och onödig tid.

Röst: LJSLarsson
Det känns som att du blir sur för att ingen har outat något som du vill se outat, så säg vad du vill se outat och sluta hacka på oss som faktiskt outat. Men nej, det kan du ju inte säga, för då ger du ju information till ulvarna om dina motiv bakom vad du vill se outat. Så resonerar vi alla. Jag vill inte ge något onödigt till ulvarna så jag väljer att i minsta mån blidka pöbeln som just nu är på mig. Jag gör alltså en outning som några tolkar som kass, och några tolkar som bra. De som tolkar den som bra blir ju implicit affilierade med min outning och det blir ju även de som tolkar den som dålig. Alltså är resultatet av min outning, oavsett om den är bra eller dålig utifrån den information jag har i min rolll, positiv, för den avger en respons från andra spelare i spelet.

Sen så skulle jag aldrig outa något som är useless. Det är en jättevag outning men jag tycker ändå att den säger en del utifrån hur min roll ser ut. Så mycket kan jag lova dig.

Det tydligaste jag utläser av dina inlägg på sistone mukwa, är en växande irritation över andras outningar. Från början hade jag dig som trolig bybo men en ulv desperat efter ledtrådar till sin outning blir nog rätt sur på de senaste två outningarna. :gremsmile:

Recca

Femme Fatale

xyas said:
Det här påminner lite om den self-righteousness du hade när du var ulv och blev pressad. Jag säger inte att det nödvändigtvis är ett scum tell men åt det hållet drar det.
... Jag känner mig inte pressad bara. Så här tidigt i spelet handlar det om att försöka outa någonting som byborna kan ha nytta av utan att ulvarna har det och det tycker jag att jag har gjort.

Korpa

Umenörd
Ni är väldigt duktiga på att skriva mycket. :gremshocked:

Jag är lite för trött för mitt eget bästa men ska försöka dela med mig av mina tankar innan jag kollapsar i min säng.

Först och främst en rösträkning:
[1] Recca: Korpa,
[1] LJSLarsson: Mukwa
[5] Vimes: Vicotnik, Lu-Kaazh, Recca, LSJLarsson, Brynolf
[3]Lu-kaazh: Vimes, K.K, Tyr,
[2] Ej röstat: Spider, xyas

Jag anser att Recca ryckt upp sig flera gånger om och ser ingen anledning att misstänka henne för närvarande. Visst, outningen var vek men jag anser att hennes deltagande i övrigt väger upp den för närvarande. Jag skulle förstås gärna fortfarande vilja veta vad hon anser om inaktivitet och hur hon tänker när hon lägger sin slutgiltiga röst men det kanske jag kan få svar på även utan drev?

Vimes klantiga outning av Browning var just klantigt och jag vet inte riktigt vad jag ska tänka om den officiella outningen men jag tänker välja att köpa den just nu och det drevet tänker jag inte blanda mig i.

Byn: Vi tycks vilja att de som drevas outar sin beväpning, helt eller delvis, eller? Nu kommer jag inte ihåg vem exakt som skrev förslaget om att outa såpass mycket att man inte avslöjar allt men att man ändå inte kan ljuga om det senare, men jag tycker att det låter vettigast. Det kommer bli knasigt att behöva avslöja allt om sitt vapen och det man vinner på att tvinga varulvarna till tydliga lögner förlorar man på att det blir enklare att ljuga övertygande.

Nu håller jag på att somna sittandes så jag ska fixa med en röst innan jag sover och tar nya tag imorgon istället.

Röst: Lu-kaazh
Motivering: Jag har läst igenom det som har skrivits och har inte hittat något egentligt bidragande inlägg från Lu-kaazh. Det är något enstaka inlägg om att rösta på de som är farliga och en smått löjlig motivering för sin röst på Vimes, en enstaka fundering kring Vicotnic men sen är det inte mer än så. Jag vill se inlägg med substans, jag behöver något att ta på! Diskutera, på riktigt!

Och så en uppdaterad rösträkning, bara för att jag kan:
[1] LJSLarsson: Mukwa
[5] Vimes: Vicotnik, Lu-Kaazh, Recca, LSJLarsson, Brynolf
[4]Lu-kaazh: Vimes, K.K, Tyr, Korpa
[2] Ej röstat: Spider, xyas

Och med det gjort ska jag sova. Intresseklubben kan för övrigt anteckna att jag är en hon. :gremsmile:

Mukwa

Swashbuckler

Det känns som att du blir sur för att ingen har outat något som du vill se outat, så säg vad du vill se outat och sluta hacka på oss som faktiskt outat. Men nej, det kan du ju inte säga, för då ger du ju information till ulvarna om dina motiv bakom vad du vill se outat
Jag tycker ju inte att du har outat ett mer än "jag har ett vapen". Jag håller givetvis med om att din outning har lett till diskussion, men det är en så safe outning att du verkligen inte borde komma undan med den. Jag tycker att du slöar ner byn helt i onödan och dessutom ignorerar du nästan nonchalant att typ hälften av byn ville att du skulle outa.

Nåväl. Jag har inte direkt gjort någon stor hemlighet av att jag vill se hela vapen-outningar. Än så länge är det en outning (LJSLs) som utmärker sig för mig, hur mycket vet jag inte än.

Söurt sa wuäwen om wuönnbäwwen. Nä, jag är inte sur :gremsmile: Ingen har däremot outat någonting som jag letat efter än. LJSL är dock nära, men hans outning är på tok för vag än så länge. Jag har som sagt redan outat en del av vapnet och jag är övertygad om att ni kommer förstå vad jag varit ute efter när jag väl outar hela stinkiga faddepruttan. Mina motiv bakom vad jag vill se outat kan jag släppa, det är att plocka ut snutar, men vad jag vill se outat kan jag förstås inte säga :)

Brynolf

Dum fan

Jag tycker Vimes outning luktar väldigt pekuliärt, men det får bero tills vidare. Drevet går!

Röst: Lu-Kaazh

For the record tycker jag faktiskt att Vicotniks tydligen mindre omtyckta outning var bland de bästa. Svår att ändra i efterhand.

Xyas

Swashbuckler

Recca said:
Så här tidigt i spelet handlar det om att försöka outa någonting som byborna kan ha nytta av utan att ulvarna har det och det tycker jag att jag har gjort.
Det tycker inte jag.

Röst: Recca

Hela vapnet plz.

Recca

Femme Fatale

"Det tycker inte jag" på "Så här tidigt i spelet handlar det om att försöka outa någonting som byborna kan ha nytta av" eller "det tycker inte jag" på "ulvarna har ingen nytta av det jag outat"?

Recca

Femme Fatale

Recca said:
xyas said:
Recca said:
Så här tidigt i spelet handlar det om att försöka outa någonting som byborna kan ha nytta av utan att ulvarna har det och det tycker jag att jag har gjort.
Det tycker inte jag.

Röst: Recca

Hela vapnet plz.
"Det tycker inte jag" på "Så här tidigt i spelet handlar det om att försöka outa någonting som byborna kan ha nytta av" eller "det tycker inte jag" på "ulvarna har ingen nytta av det jag outat"?
Du får jättegärna utveckla, xyas. Jag kanske till och med ger dig något mer än eldhandvapen då.

Vidare; som jag ser det finns det bara två perspektiv varur det kan vara positivt att jag visar hela vapnet; 1. Ulvarna tycker det är bra för de får mer information att gömma sig bland. Och 2. Jag visar er mitt vapen och så slipper jag vara misstänkt.

Båda alternativen ger ingenting för byn, så jag skiter i dem. Du kan ta dina hot och stoppa upp dem, xyas.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Yo!

Nu är jag med i spelet.
Jag läste igenom tråden igår på mobilen men jag orkar inte sitta och svara på den då tangentbordet är för litet och jag har för feta fingrar.

Men jag säger bara herre jävlar vad ni skriver mycket.

Jag måste fundera lite på vad jag tror om alla.

Men
Röst: Lu-kaazh
Som jag tyckte det såg ut så verkade det vara ett drev på dig och det är bättre att hjälpa drev än att sitta passiv som en xyas(Inget ont menat).

Vicotnik

Den onde
Staff member

LJSLarsson said:
Vicotnik & Recca - Jag är nyfiken på hur ni tänker angående Vimes och hans browning. Skulle ni kunna fördjupa er lite? Gärna i enkla ordalag, det är sent.
Mina tankar angående Vimes och hans misstag att anta att Tyr och han hade samma tillverkare av vapen tycker jag är ovanligt klantigt och väldigt olikt Vimes som jag ser som en stabil och ordentlig spelare i normala fall.
Vimes brukar trots att han varit med i bra många spel oftast vara bybo så det skulle kunna vara ett tecken på att han för ovanlighetens skull är ulv detta parti.
Att han sedan går ut med att han har en pistol av browning och sedan antar att vi direkt ska gå ut och kolla upp det på wikipedia eller google för att konstatera att det finns flera olika pisoler som browning har tillverkat. Med andra ord så anser jag att hans och Reccas outning inte skiljer sig särskillt mycket då det båda lämnar svängrum för att kunna ändra sig angånde vad de har för vapen/model.

Tyvärr så måste jag beröra Vimes irritation då jag ser en likhet mellan senast jag var ulv och åkte första rundan pga att jag misstolkade ett inlägg och blev irriterad och hur Vimes har reagerat då vi inte förstått honom.

Det är hur jag ser på Vimes just nu. Jag är väldigt skeptisk till hans agerande men framför allt till det sätt han brödsmulade/outade vapen informationen även om han inte gått ut med sitt vapen.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Recca said:
Vimes said:
Då ska jag förtydliga mig: mitt vapen står angivet med sitt modelnamn, detta namn säger inget explicit om vare sig tillverkare eller vapentyp. JAG har googlat det, och fått reda på att det är en Browningpistol.

Att jag har en Browningpistol är min outning. Och nej, utifrån det kan man väl inte veta exakt vad det är för modell. Jag ansåg själv att denna outning plus det jag skrivit tidigare (vilket ju ganska uppenbart sagt att jag inte har min vapentyp utskriven i mitt PM) borde ge den självklara slutsatsen att jag kollat upp vad jag hade för vapen.
Jag wikiade ju Browning innan och på den engelska wikisidan jag var inne på hade inga browning-pistoler sifferkombo-namn...
Jag kan komma på minst 1 som är skapade av Browning som har en siffer kombination i namnet.

LJSLarsson

Hero

Tack för dina tankar Vicotnik. Med tanke på den information vi har för tillfället tycker jag de verkar sunda.
Har inte riktigt fått svar från Recca. Hon är på min lista över misstänkta, så jag vill gärna ha en utläggning från henne.

Jag hoppar på drevet mot Lu-kaazh. Jag hade föredragit att vi riktat spotlighten mot Mukwa först, men det kan vara svårt att få till. Som jag nämnt tidigare tycker jag hans informationsfiskande verkar ulvigt.

Röst Lu-kaazh

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Vimes är nog den som just nu sticker ut mest men det beror framför allt på hans irritation.
Jag tror inte man ska hänga upp sig för mycket på folks vapen outningar nu i början innan vi har fått ut mer information. De flesta är nog inte jätte bra på vapen och kommer att googla dom för att kunna outa hintar utan att säga rakt ut vad dom har och då kommer det bli missförstånd. Med det sagt säger jag inte att vi ska låta folk komma undan med vad som helst, om folk upprepade gånger beter sig konstigt så ska vi pressa på där.

Lukas

Mannen i Gult

Okej ett drev mot mig.

Jag anser att det bästa för mig är att släppa hela vapnet, och inte någon skum förkortning.

Jag har en Beretta 92.

och eftersom jag antar att ni kommer wikipedia det så kan jag redan nu säga att jag inte kan förklara varför jag har en pistol som en del italienska polisstyrkor använder.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Spider Jerusalem said:
Recca said:
Vimes said:

Jag kan komma på minst 1 som är skapade av Browning som har en siffer kombination i namnet.
Vid närmare eftertanke så kan jag 10 pistoler som är skapade av Browning med sifferkombination i namnet.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Lu-kaazh said:
Jag har en Beretta 92.

och eftersom jag antar att ni kommer wikipedia det så kan jag redan nu säga att jag inte kan förklara varför jag har en pistol som en del italienska polisstyrkor använder.
Det här måste nog vara den intressantaste outningen hittills.
Som jag ser det så kan du vara en ulv som kör med fulingen och outar ditt suspekta vapen och hoppas på att vi tror på dig när du säger att du inte är polis.
Det kan även vara så att du är skurk och haft oturen att få ett vapen som är kopplat till polisen.

En annan möjlighet är att polisen har sina tjänstevapen, dvs alla har vapen dock är tvisten att vi kanske inte har en vanlig siare utan en vapensiare som kan kolla vad en spelare har för vapen och poliserna måste välja mellan att hålla sig till saningen att de har polisvapen eller att ljuga och riskera att vi har en vapensiare bland oss.