Re: Rösträkning
Mukwa said:
recca said:
Vidare; som jag ser det finns det bara två perspektiv varur det kan vara positivt att jag visar hela vapnet; 1. Ulvarna tycker det är bra för de får mer information att gömma sig bland. Och 2. Jag visar er mitt vapen och så slipper jag vara misstänkt.
Båda alternativen ger ingenting för byn, så jag skiter i dem. Du kan ta dina hot och stoppa upp dem, xyas.
Var det jobbigt att komma med sent i matchen och direkt tvingas svara mot ett drev? Om byn vill att du ska outa, så ska du göra det. Om du inte tycker att det är tillräckligt safe att outa så ska du motivera det. Du har misslyckats med båda. Alla andra med press på sig har vågat släppa info. Nog för att du kan ha högt tonläge, men nu känns det som att det är högre än vanligt. Du skiter ju i byn. Vi får ingenting att jobba på när det gäller dig och om du är bybo så är det väl en väldigt bra idé att inte bli utröstad, eller?
Du väljer att ge xyas och oss andra som vill få ur dig nåt vettigt fingret utan att motivera det med mer än "för jag vägrar".
Röst: Recca
------------
Jag är fortfarande väldigt intresserad av LJSLarssons vapen, egentligen mer än Reccas, eftersom vi mycket väl kan ha samma vapen, och jag fattar inte varför jag inte får någon hjälp i det riktigt.
Okay. Du ignorerar vad jag skriver och gör en egen tolkning. Du får förstås tycka precis som du vill men jag tycker att du vinklar mina ord väldigt konstigt. Jag anser ju att jag har agerat i byns bästa intresse genom att outa vagt. Varför kan du inte ge dig på den punkten och anta att jag har IQ nog att tolka min egen roll? Eller anser du att misstankarna är så höga mot mig på grund av den outning jag gör, att det inte finns anledning att misstänka någon av de som hållit käften fram tills nu, tillräckligt mycket för att rikta ett drev åt deras håll istället för åt mitt håll?
Du ger intrycket av att tänka så här: "Jag behöver all fakta på alla så att
jag kan fundera ut hur det här spelet är uppbyggt, och nu sätter Recca käppar i hjulen på
min plan."
I min åsikt spelar du ett solospel och försöker övertyga övriga byn att vi ska lita på dig så att du kan rädda oss från ulvarna. Det är ett jäkligt högt spel du spelar, Mukwa.
Jag å min sida tänker så här: "Om jag eller andra sitter och outar hela sina roller på en gång så kan det ju inte vara bra för byn. Jag väljer att inte ge någon alla mina variabler direkt så får ulvarna mer gissningar att göra."
Grejen är att vi inte diskuterat några krav på vad man ska outa, och jag är och har alltid varit av den åsikten att bäsa sättet att outa på är att även motivera varför man outar på det viset. Mjuk information är i min åsikt väldigt intressant för spelet. Vi vill ju att folk snackar. Det är ju helt uppenbart att du anser att det är bättre om vi massoutar vår beväpning men jag är inte övertygad om det och därför gör jag en måhända något vag outning.
I det här inlägget som jag citerar nu så har du använt dig av ganska elak argumentationsteknik, lägger både ord och åsikter i munnen på mig. Men jag outar jättegärna min beväpning om du kan komma med några övertygande argument om att jag ska göra det. För jag har motiverat varför jag inte tycker att jag borde göra det.
Jag tror helt enkelt att beväpning spelar roll och jag vill inte att ulvarna ska gömma sig i det. Du får nöja dig med det.
Nu ska jag läsa klart de 40 inlägg som kommit under förmiddagen.