Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 1

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Re: Rösträkning

Recca said:
Okay. Du ignorerar vad jag skriver och gör en egen tolkning. Du får förstås tycka precis som du vill men jag tycker att du vinklar mina ord väldigt konstigt. Jag anser ju att jag har agerat i byns bästa intresse genom att outa vagt. Varför kan du inte ge dig på den punkten och anta att jag har IQ nog att tolka min egen roll? Eller anser du att misstankarna är så höga mot mig på grund av den outning jag gör, att det inte finns anledning att misstänka någon av de som hållit käften fram tills nu, tillräckligt mycket för att rikta ett drev åt deras håll istället för åt mitt håll?

Du ger intrycket av att tänka så här: "Jag behöver all fakta på alla så att jag kan fundera ut hur det här spelet är uppbyggt, och nu sätter Recca käppar i hjulen på min plan."

I min åsikt spelar du ett solospel och försöker övertyga övriga byn att vi ska lita på dig så att du kan rädda oss från ulvarna. Det är ett jäkligt högt spel du spelar, Mukwa.

Jag å min sida tänker så här: "Om jag eller andra sitter och outar hela sina roller på en gång så kan det ju inte vara bra för byn. Jag väljer att inte ge någon alla mina variabler direkt så får ulvarna mer gissningar att göra."

Grejen är att vi inte diskuterat några krav på vad man ska outa, och jag är och har alltid varit av den åsikten att bäsa sättet att outa på är att även motivera varför man outar på det viset. Mjuk information är i min åsikt väldigt intressant för spelet. Vi vill ju att folk snackar. Det är ju helt uppenbart att du anser att det är bättre om vi massoutar vår beväpning men jag är inte övertygad om det och därför gör jag en måhända något vag outning.

I det här inlägget som jag citerar nu så har du använt dig av ganska elak argumentationsteknik, lägger både ord och åsikter i munnen på mig. Men jag outar jättegärna min beväpning om du kan komma med några övertygande argument om att jag ska göra det. För jag har motiverat varför jag inte tycker att jag borde göra det.

Jag tror helt enkelt att beväpning spelar roll och jag vill inte att ulvarna ska gömma sig i det. Du får nöja dig med det.

Nu ska jag läsa klart de 40 inlägg som kommit under förmiddagen.
Jag anser att du är extremt aggressiv och försvarar dig genom att anfalla istället för att förklara.

Du är nog den som pingar mest ulv just nu.
Det du skriver är inte konstruktivt utan endast ett försök att rikta om misstankarna du har på dig på Mukwa genom att försöka måla en bild av honom som är lätt att anamma med tanke på tidigare spel.

Men för att kommentera det jag tyckte var bra i det här inlägget.
Jag tror som du att vapen spelar roll annars skulle dom inte vara med och jag tror det är skit dumt att det blir en så pass stor massoutning som det nu har blivit av det så snabbt.

Men som det är i nuläget får min röst ligga kvar på dig.

Recca

Femme Fatale

Brynolf said:
Alltså, jag tror inte ni ska dra för höga växlar på det där med "snutvapen". De flesta puffror används eller har använts av någon polisstyrka i världen. Vicotniks Python är ett exempel, mitt eget vapen är ett annat.
Men Mukwa skriver ju att han har information knutet till hans roll som förklarar varför han är beväpnad med en polispuffra medan Lukas säger att det inte är så för honom. Det är ju nåt att dra höga växlar på, enligt mig.

Brynolf

Dum fan

Recca said:
Brynolf said:
Alltså, jag tror inte ni ska dra för höga växlar på det där med "snutvapen". De flesta puffror används eller har använts av någon polisstyrka i världen. Vicotniks Python är ett exempel, mitt eget vapen är ett annat.
Men Mukwa skriver ju att han har information knutet till hans roll som förklarar varför han är beväpnad med en polispuffra medan Lukas säger att det inte är så för honom. Det är ju nåt att dra höga växlar på, enligt mig.
Det tycker inte jag. Du har ju lite röster på dig så om du inte vill gå ut med mer om ditt vapen, kan du kanske säga vad du tror om Mukwa/Lukas-situationen. Säger din roll något om varför du har ditt vapen? Ja eller nej räcker förstås.

Tyr

Hero
Konrad Konvalj said:
* Tyrsan har spårlöst försvunnit från en rätt aktiv tillvaro. Han var in natt och men sedan dess ingenting.
Haha, ja. Mycket igår kväll kretsade kring missförståndet kring Vimes outning. Jag tolkade vad han menade rätt från första början så jag tyckte det var mer intressant att låta Vimes förklara med egna ord än att försöka lägga mig i. Sedan är det först nu som sitter vid en dator. Kommer nog inte vara superaktiv förrän jag är hemma, kanske kring 16:00.

Men lite reflektioner. Lu-kaazhs outning var intressant. Om han är bybo så var outningen verkligen jättedålig för byn. Bra för honom (återstår att se), men dålig för byn. Om det finns typiska snutvapen med kopplingar till verkligheten var det inte vettigt att ta upp det. Om han är varulv så är den inte så bra heller, men bättre än om han är bybo. I sådana fall är hans taktik att vara en för uppenbar varulv för att vara sann. I nuläget är jag intresserad av vad Lu-kaazh har att säga om hans anledning till att ha snutvapen som Mukwa tog upp. Om det han säger inte är jävligt grönande så känns det bäst att i slutänden rösta på Lu-kaazh. Varulv eller inte, det skulle ge oss mycket att gå på.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Spider Jerusalem said:
Som vapennörd tycker jag det är fel att bara säga att Beretta 92 är ett polisvapen, det finns andra pistoler som jag skulle säga polis på innan jag tar den här berettan.
Bra nöörd-info! Det hjälper då mig att inte helt ställa in siktet med hagelsprakarn på Lu-kaazh och pumpa pliten med bly.

Dock så kommer det ju bli intressant att höra vad Lu-kaazh har att säga i frågan ändå med tanke på Mukwas utläggning.

Tyr

Hero
Jag byter föresten röst till Spider eftersom jag vill höra lite från nykomligen. Men Lu-kaazh ska inte tro att jag tar tillbaka pressen på honom. Han ligger väldigt pyrt till och jag tror jag talar för byn om jag säger att vi kräver en bra förklaring vare sig han har röster på sig eller inte.

Röst: Spider Jerusalem

Recca

Femme Fatale

Brynolf said:
Recca said:
Brynolf said:
Det tycker inte jag. Du har ju lite röster på dig så om du inte vill gå ut med mer om ditt vapen, kan du kanske säga vad du tror om Mukwa/Lukas-situationen. Säger din roll något om varför du har ditt vapen? Ja eller nej räcker förstås.
Nej. Not in the least.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Tyr said:
Jag byter föresten röst till Spider eftersom jag vill höra lite från nykomligen. Men Lu-kaazh ska inte tro att jag tar tillbaka pressen på honom. Han ligger väldigt pyrt till och jag tror jag talar för byn om jag säger att vi kräver en bra förklaring vare sig han har röster på sig eller inte.

Tycker Vimes och Recca är rödare och behöver förklara mer. Men Lu-kaazh har ju uttryckt sig klantigt.

Jaha vad vill du höra från mig in vän?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Tyr said:
Om det han säger inte är jävligt grönande såkänns det bäst att i slutänden rösta på Lu-kaazh. Varulv eller inte, det skulle ge oss mycket att gå på.
Vimes said:
men en utröstning av dig skulle vara väldigt intressant för byn, oavsett om du är ulv eller inte.
Jag fick Vimes-vibbar från Tyr när jag läste det senaste inlägget. Är det bra eller anus?

Lu-kaazh har ju inte pingat nämnvärt mycket så som han brukar göra när han är ulv så det återstår ju att se vad som händer efter 15.00. Det krävs ju en uppryckning från Lu-kaazh sida, lite substans, lite tankar och lite gött spelande.

Att hänga honom för pickadolen känns inte så värst lyckat tycker då jag med tanke på vad exempelvis Spider gett oss för info.

Tyr

Hero
Konrad Konvalj said:
Tyr said:
Om det han säger inte är jävligt grönande såkänns det bäst att i slutänden rösta på Lu-kaazh. Varulv eller inte, det skulle ge oss mycket att gå på.
Vimes said:
men en utröstning av dig skulle vara väldigt intressant för byn, oavsett om du är ulv eller inte.
Jag fick Vimes-vibbar från Tyr när jag läste det senaste inlägget. Är det bra eller anus?

Lu-kaazh har ju inte pingat nämnvärt mycket så som han brukar göra när han är ulv så det återstår ju att se vad som händer efter 15.00. Det krävs ju en uppryckning från Lu-kaazh sida, lite substans, lite tankar och lite gött spelande.

Att hänga honom för pickadolen känns inte så värst lyckat tycker då jag med tanke på vad exempelvis Spider gett oss för info.
Jag har ingen erfarenhet att gå på, så jag inte om han beter sig typiskt eller inte. När det kommer till vapen kan jag väldigt lite, men är inte det typiskt att vapen används inom många olika områden? Vi vet inte om det finns en koppling mellan vapen och om de används av polis eller inte. Finns kopplingen vet vi inte vilka !Paxen anser vara snutvapen. Det vi har att gå på nu Lu-kaazhs självdestruktiva outning och Mukwas spår. Det återstår att se vad som händer. Det är inte säkert att Lu-kaazhs hänging kommer ge något. Det är det vi försöker kommer fram till med drevet just nu. Men det verkar som att så kan vara fallet.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Tyr said:
Jag har ingen erfarenhet att gå på, så jag inte om han beter sig typiskt eller inte. När det kommer till vapen kan jag väldigt lite, men är inte det typiskt att vapen används inom många olika områden? Vi vet inte om det finns en koppling mellan vapen och om de används av polis eller inte. Finns kopplingen vet vi inte vilka !Paxen anser vara snutvapen. Det vi har att gå på nu Lu-kaazhs självdestruktiva outning och Mukwas spår. Det återstår att se vad som händer. Det är inte säkert att Lu-kaazhs hänging kommer ge något. Det är det vi försöker kommer fram till med drevet just nu. Men det verkar som att så kan vara fallet.
Måste säga att du är enkelspårig och bestämmer dig vem som vi ska hänga och pushar på för det väldigt tidigt utan några bra bevis eller teorier. Det pingar dålig på min radar.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Tyr said:
Måste säga att du är enkelspårig och bestämmer dig tidigt vem som vi ska hänga och pushar på för det väldigt tidigt utan några bra bevis eller teorier. Det pingar dålig på min radar.

Tyr

Hero
Spider Jerusalem said:
Tyr said:

Tycker Vimes och Recca är rödare och behöver förklara mer. Men Lu-kaazh har ju uttryckt sig klantigt.

Jaha vad vill du höra från mig in vän?
I nuläget är jag mest intresserad av om du kan tänka sig outa något utan av vi ska behöva dra det ur dig. Du får gärna ge din åsikt på hur vi ska outa och följa det exemplet.

I övrigt håller jag med dig, men det passar bättre att pressa dem på info närmare deadline skulle jag säga.

Tyr

Hero

Vimes said:
Så, åter igen: jag har från Paxen fått ett modellnamn som inte säger något explicit om vare sig vapentyp eller tillverkare. Detta kollade jag upp och outade vapentyp och tillverkare. Själva modellnamnet har jag brödsmulat, likaså att det var en pistol jag hade (i ett av de första inläggen).
Om jag har förstått det hela rätt så designade Browning många vapen, men inte alla tillverkas av företaget Browning. Kan du bekräfta att vapnet tillverkas av Browning? Jag tänkte att du kanske i all hast missuppfattade något.

Tyr

Hero
Spider Jerusalem said:
Måste säga att du är enkelspårig och bestämmer dig vem som vi ska hänga och pushar på för det väldigt tidigt utan några bra bevis eller teorier. Det pingar dålig på min radar.
Jag har inte bestämt något, det vore ju dumt. Mycket kan hända under den hälften av tiden som är kvar, och den kommer antagligen vara mer aktiv än den första dessutom. Det är ju olyckligt att du tycker jag verkar skum, men jag tycker det spåret är mest intressant just nu.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Tyr said:
I nuläget är jag mest intresserad av om du kan tänka sig outa något utan av vi ska behöva dra det ur dig. Du får gärna ge din åsikt på hur vi ska outa och följa det exemplet.

I övrigt håller jag med dig, men det passar bättre att pressa dem på info närmare deadline skulle jag säga.
Då jag i nuläget är emot att outa för mycket vapen på för kort tid så får jag nog artigt avböja. Jag tror att det finns en klar koppling mellan vapen och poliser. Antingen via vapensiare eller information som någon har, samt att jag tror att det finns en chans att poliserna inte har några vapen alternativt att dom har något som sticker ut osedvanligt mycket och om dom får mycket information av vad det finns för vapen så är det lättare att dra till med en approximation.
Då det inte finns massor med folk som kan mycket om vapen i det här spelet så kan det bli svårt att utan vapensiare eller information att lokalisera poliserna och vi bör inte underlätta det för dom just nu.

Volo, non valeo sed quid pro quo bona fide?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Spider said:
samt att jag tror att det finns en chans att poliserna inte har några vapen
Det står i start inlägget att alla har vapen.

Recca

Femme Fatale

Tyr said:
Vimes said:
Så, åter igen: jag har från Paxen fått ett modellnamn som inte säger något explicit om vare sig vapentyp eller tillverkare. Detta kollade jag upp och outade vapentyp och tillverkare. Själva modellnamnet har jag brödsmulat, likaså att det var en pistol jag hade (i ett av de första inläggen).
Om jag har förstått det hela rätt så designade Browning många vapen, men inte alla tillverkas av företaget Browning. Kan du bekräfta att vapnet tillverkas av Browning? Jag tänkte att du kanske i all hast missuppfattade något.
Eftersom ingen har reagerat på att Vimes bara har märke och modellnamn men inte vapentyp i namnet så ska jag inte hänga upp mig på det, men jag tycker att det är en anmärkningsvärd skillnad mot hur andra har beskrivit sin beväpning. Som en tilläggsfråga till Vimes när han ser det... Skulle vara intressant att få läsa lite tankar kring det här.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Vicotnik said:
Spider said:
samt att jag tror att det finns en chans att poliserna inte har några vapen
Det står i start inlägget att alla har vapen.
Det missade jag. Läste knappt start inlägget då jag hade över 200 inlägg att läsa ikapp när jag började.
Men då skulle jag gissa på att vi har en vapensiare och poliserna har något som sticker ut.