Re: Purgatory! Spider! Tyr!
Konrad Konvalj said:
Men Mukwa reagerade ju rätt kraftigt mot sig själv när han blandade ihop dig med SJ (eller det kanske var Brynolf) för den delen (och han reagerade inte så kraftigt heller för den delen).
Oh ja, jättekraftigt mot sig själv. Det var mitt fel för att jag byter röster stup i kvarten. Sedan blev jag rödare för att jag valde att rösta på någon jag tror kan vara ulv snarare än på Vimes.
Men vi provar en analys då, även om jag vet hur feedbacken kommer se ut. Analys av Spider Jerusalem:
31/07/2012 09:43
Öppnar upp spelet med att säga att han kommer jobba hårt fram till 16:00. Ska titta in så gott han kan. Så här i efterhand känns det som ulv som behöver ett par timmar för att satsa på rätt bybo.
31/07/2012 15:04
Tar ställning rätt sent till !Paxen. Att !Paxen manar till försiktighet kring roll-PM var gammalt, men han verkar vara först med att ta upp läkare. Spider skriver sitt första inlägg ungefär samtidigt som !Paxens skumma inlägg. När jag skrivit ett inlägg så brukar jag kolla igenom så att jag inte behöver revidera något och se om någon skrivit något. Det känns som standardbeteende, men Spiders anklagelse kommer inte förrän 15:00 trots att !Paxens inlägg står ut och att Spider bör ha sett det.
01/08/2012 11:40
Går mjukare fram mot !Paxen efter kritik. Hoppar på en ny felsägning av !Paxen som han själv inte hittat denna gången. Spider brukar gå fram som en ångvält och jag tycker han taggar nere lite för kvickt.
01/08/2012 11:42
Fortsatt mjäkigt för att vara Spider.
02/08/2012 12:20
Han skriver att han fortfarande är på !Paxen eftersom han inte fått bra svar alla sina frågor. Känns förvisso lite som Spider, men att ha röst på honom kändes lite gammalt. Behövs inte för att få honom att svara på de lätta frågorna.
02/08/2012 15:18
Ger rätt bra kritik mot anklagasystemet, men det började bli mainstream vid det här laget. Att börja misstänka Mukwa vid det laget känns lite bekvämt. Hans egna skit mot Mukwa var inte så mycket att hänga i julgranen.
03/08/2012 08:27
Nämner i förbifarten att jag sticker ut, men inte varför. Detta var efter jag fått en massa kritik. Lätt att göra ett halvt ställningstagande i det läget. Då KK undrar vad han har på mig så skriver han att jag verkar vara bybo.
Igår 12:37
Går från att tycka att jag är bybo till att tycka att jag är ulv utan motivering. Tycker att Vimes kanske är ulv. Röstar ändå på honom trots att bättre alternativ verkar finnas för honom.
Igår 16:09
Jag har gått från att spela som Tyr-bybo till att inte spela som Tyr-bybo i hans ögon. Då han röstade på Vimes verkade det vara 50/50, då han tvingas försvara sig så är det helt plötsligt 75/25 att han är ulv, större chans än att jag är ulv.
Sedan så har vi ju det där att han hoppar av spelet då det verkar kört för honom.