Mukwa said:
Som du redan läst så misstänkte jag inte Vimes, och tyckte först Konrad och Recca lirade jävligt konstigt. Jag såg ingen som helst logik bakom deras (som jag bägge ser som gröna) röster på Vimes, så det bara måste vara ett försök att röra om och locka in några ulvar i ett drev. Ingen av oss tre som plötsligt hoppade på Vimes motiverade oss, eftersom det egentligen inte fanns något case (i mina ögon i alla fall). En plan som kändes vettig, men som skulle bli mer effektiv med lite fler röster, så fler vågade hoppa på trots de underliga omständigheterna.
Spider hakade ju på och försökte till och med motivera sig, vilket betyder att han faktiskt lade en
riktig röst. En stor ping i mina ögon. Tyr gick inte i fällan, men att han röstade på Purgatory i stället går ju att tolka på lite olika sätt, som någon skrev ovan.
Konrad Konvalj said:
Brynte said:
Det är visserligen klart att en eventuell riktig väktare skulle kunna sätta dit Paxen redan nu, eller till och med vänta tills vi röstat ut två bybor. Oavsett tror jag inte Paxen kommer komma undan med att ljuga.
Jag tycker det slurkar lite slang om du är av åsikten att vi har råd att invänta att två bybor hängs för att en eventuell annan väktare är sugen på att jinxa med !Paxen.
Nej, jag tycker ju inte det är en
bra idé, men det är teoretiskt möjligt att vänta så länge. Det var allt jag menade.
Mukwa said:
Mer att analysera? nej. Vi får som mest att analysera när vi tar ut en ulv, för då ser vi vem den bekräftade ulven har polat med, vem den har undvikit och vem den här smädat. Den riktiga väktaren ska ut den här rundan, annars tvingas vi tro på !Paxen.
Men ju mer ulven hinner snacka, desto lättare ser vi vem han polat med. Men men, jag håller ju med er. Allt jag ville säga var att Paxen inte kommer komma undan om han ljuger. Och därför gör han sannolikt inte det heller. Nu kan vi släppa det här tycker jag.
Nu har jag tillräckligt med tåt för att hänga Spider.
Röst: Spider Jerusalem