Nu kommer jag att länka till en del gamla poster och sammanfatta dem lite, ledsen om det blir rörigt. Efter en genomläsning så ser jag att jag inte kommer med så mycket nytt (föga överraskande då jag bygger det här inlägget på citat samt analys av andras inlägg), se det som referensramen jag bygger nästa teori på (kommer sent inatt eller imorgon)!
Jag tycker som sagt att caset mot Vimes är svagt och att han är en dålig kandidat för hängning. Kanske ger det information men det finns inga säkra svar att hämta ur hans hängning. Det måste väl ändå vara bättre att försöka knipa en ulv runda 1 än att offra en potentiellt mycket kompetent bybo för lite sladdrig info? Jag är dock inte omöjlig, KK och Recca m fl, övertyga mig! I nuläget röstar jag dock hellre blankt än på Vimes.
Vem bör dingla då? Jag har stört mig på SJ's spel i princip från start och om jag skulle försöka pricka en ulv med ett huggskott så är han högt upp på listan. Hans hängning ger dock inte så mycket info och jag kan köpa att vi inte har råd att chansa såhär i början. Nedan följer dock en summering av den senaste skörden SJ-inlägg och påpekanden om hur konstiga de är. Det blir inga långa utlägg, mest korta kommentarer per par eller enskilt inlägg, jag tänker mig att ni listar ut resten själva (eller frågar!).
SJ pratar om Tyr och först är han bybo (
LÄNK ):
Spider Jerusalem said:
Vad jag har på Tyr? Inte mycket jag tycker inte att han spelar ulvigt, kanske inte spelar som han brukar men jag tycker att han fortfarande spelare som en bybo.
...men plötsligt (
LÄNK ):
Spider Jerusalem said:
Tyr... Ja här har vi en ulv tror jag.
Var kom det ifrån!?
Recca pekar ut fel i SJ's uttalande (
LÄNK ):
Spider Jerusalem said:
Du börjar med att säga att Mukwa eventuellt är ulv, sedan att du inte tror att han är ulv.
men i sitt svar på detta struntar SJ helt sonika i detta och svarar på frågan om vad han tycker om Recca (
LÄNK ).
Sedan kommer rösten på Vimes och även om SJ bes motivera närmare varför han röstat som han gjort ger han i princip bara nonsensargument:
LÄNK
LÄNK
Sedan kommer även det här (
LÄNK )
som KK mycket riktigt påpekar bara är skit.
Mycket trassel i SJ's inlägg, ni påstår att han brukar spela såhär, är det verkligen så? Vi får kanske inte så mycket av att hänga honom men inläggen hopas, imorgon kanske han är mogen att plockas.
Purgatory har även han varit uppe på tapeten. Trots att han skrivit ganska många inlägg så kan jag inte komma ihåg ett enda minnesvärt inlägg eller placera honom åsiktsmässigt, det ger dålig magkänsla.
KK påpekar här hur Purgatory snömosar och är bekväm i att ta sina motiveringar till röster direkt från andra spelare::
LÄNK
Vimes motivering till sin röst på Purga känns tunn men jag håller med om att han är substanslös, är det en bra anledning att hänga honom?:
LÄNK
Sedan får ni rätta mig om jag har fel, men är det inte så att KK lite förtäckt går in och försvarar Purga här?:
(
LÄNK )
KK said:
Att hänga Purgatory kommer inte heller ge oss så värst mycket. Ni som röstar där kanske kan förklara er? En av dom är Klemens Klättermus och han förklarar sig här och nu:
Att hänga Purgatory just nu är en vild chansning. Är han ulv så finner jag det sannolikt att Vimes är ulv av någon outgrundlig anledning. Det är inte riktigt motiverat att hänga Purga för att på nått vis få lite vatten på kvarn och kanske naila Vimes. Utöver det har jag några punkter som jag tidigare listat som scumtells så allt är ju inte knutet till Vimes.
Trots att KK själv legat med sin röst på Purga så är det enligt honom plötsligt dumt att göra det? I samma inlägg börjar kritiken och caset mot Vimes att ta form och även om informationsargumentet kanske stämmer så ser jag inte riktigt de hårda kopplingarna. Varifrån får vi ett "garanterat kvitto"? Varför är Tyr ulv om Vimes är grön?:
KK said:
Vimes som bybo: Åh crap för K.K´s men ändå inte. Jag hänger Vimes av goda anledningar. Det kommer ge mig ett garanterat kvitto på att Mukwa är ulv. Däremot kommer det inte skänka mig så värst mycket mer ro. Jag hittar inte så värst många uvl-kompisar till Mukwa nämligen.
Vimes som ulv: Bra K.K! Och typ Mukwa också för den delen. Med på köpet hittar vi Tyr som ulv. Det bara måste vara så. Även Purgatory ligger i bruna zonen nu.
Recca bara sväljer det här resonemanget och röstar på Vimes som beväm 2:a i princip utan motivation förutom att eka KK's ord:
LÄNK
Varför grönar det Mukwa så väldigt, vad har jag missat?
LÄNK
"Gyllene läge att utesluta dig som ulv" wtf?
LÄNK
Jag tycker att KK's sätt att vända sig mot Vimes är lite konstigt men det ger mig personligen inga röda vibbar. Däremot Reccas sätt att hoppa på tåget, som om frälst av missionären KK, ekandes hans ord, ger mig lite onda aningar. Jag har väldigt lite som pekar mot att Recca skulle vara röd, men det här osar ändå.
Vem ska jag rösta på då? Jag är inne på att dreva SJ och Purga för att få ur dem lite mer, trots att de varit uppe på tapeten har de kommit undan billigt. Om ingen kommer med något häpnadsväckande lysande argument för att hänga Vimes så tycker jag att vi väntar tills imorgon, förhoppningsvis kan xyas dyka upp och titta på det här med lite fräscha ögon (efter 600 inläggs läsning lär de vara allt annat än fräscha, men ni förstår vad jag menar). Jag har frågor till SJ men jag väntar med dem tills efter 22:00. Tills dess sitter jag här, knackar på F5 och försöker förstå varför vi ska hänga Vimes, för just nu ser jag det inte.
Röst: Spider Jerusalem