K.K sammanfattar sig själv
Så.
Till en början sladdade !Paxen iväg och radade upp skumheter. Inte helt olikt vår gode !Paxen random 50/50, men i ett spel som detta så måste det ses som grova övertramp. Det finns ju ingen i spel som inte anser att !Paxen är ulv för sitt beteende till en början. Jag och Vimes är väl de två som främst håller fanan högt för !Paxens del, men då har vi båda rätt många sekvenser tillsammans med honom. När !Paxen väl går ut med sitt väktarskap finns det ju bara en lösning och det är att gröna honom trots hans spel.
Den ända lilla chansen att !Paxen är ulv är om han och övriga ulvar tagit beslutet om att chansa på ett väktarskap. Det är långsökt som fan, men det finns ju bara 12 spelare i spel varav xyas är borta. Då har vi 11 kvar och en av dom är Siare så siffran sjunker till 10. Kvar då har vi 7 bybor och 3 ulvar. Min matte är inte kung med 1/7 är ju ett värt bett om man gått ut och spelat som en ulv. Ända chansen att vara kvar i spel är ju att dra just denna chansningen.
Grejen med chansningen är ju att den kommer så där alldeles i precis fel läge. Mukwa har då börjat samla på sig röster så varför skulle ulv-!Paxen och hans kumpaner göra grejen.
(Alternativen är i random ordning men numrerade)
Alternativ 1 är ju att !Paxen går in för att röda sig själv på vinst eller förlust. Funkar det så kommer han sitta grönt till stan brinner (eller så länge som xyas finns kvar i spel).
Alternativ 2 baseras ju på samma saker, men det får även mer tryck på Mukwa och på så vis fimpar !Paxen och hans vänner en bybo rätt lätt (en bybo som dessutom spelat rätt ulvigt så där kan minst 1 annan ulv lägga sig och rösta).
Alternativ 3 är ju att !Paxen är vår väktare. Varför gör han då sitt drag? Jo för att han är !Paxen. Han orkade inte sitta tyst längre och han vet med sig att han sladdat lite i starten så att få slut på snacket drar han i handbromsen. Det ger honom lite lugn och ro och det väktarskapet kan han ju sköta galant trots att alla vet om att han är väktare.
Tajmingen med outningen är ju rätt kass för byn om han är bybo. Det sätter Mukwa i en rätt dålig sits och jag börjar fundera allt djupare. Jag har från start haft bra koll på Mukwa som även han sladdat åh det grövsta vill jag påstå. Det pingade rätt mycket i starten. Därför röstade jag ju så klart på Mukwa. Ju närmre hängningen vi kom ju mer funderade jag på en massa saker. Det blev en ren och skär konkelnoja i en timme eller så där.
I Kånkelnojan såg jag en massa saker, och jag började fiska lite med Vimes. Hans svar just då innehöll nått med elefantbajs kommer jag ihåg. Han såg inte riktigt faran i att fimpa Mukwa insåg jag rätt snabbt och började försöka få kontroll på alla Kånkeltankar och dra undan min röst illa kvickt innan 22.00.
Men..som tidigare sagt drog Vimes undan rösten innan mig. Alltså, hade det varit någon annan hade jag nog inte fått samma feeling, men nu var det Vimes och som Mukwa fruktar mig i ett episkt ulv-lir fruktar jag Vimes. Är det nån som kan styra en by så är det ju Vimes och i det här spelet är det (fantiserar jag i alla fall) lättare att spela rätt som ulv. Vimes är ju en rätt kass ulv, men han är en bra spelare och att dra tillbaka rösten från Mukwa var ju en väldigt grön pryl att göra. Lixom att tänka efter en gång till och bland annat ge xyas chansen att snacka av sig.
Men men. Nu var det ju Vimes som drog tillbaka sin röst och det gav mig dålig magkänsla. Nu kunde Vimes legitimt föra sig i det gröna rummet eftersom han är så byboig av sig. Farhågan att han vet att Mukwa är grön och därför drar tillbaka rösten (alltså, Vimes är ulv) är lika stor som att Vimes drar tillbaka rösten för att han vet att Mukwa är röd och gör en supersave tillsammans med sin ulvkompis Mukwa.
Sen har vi ju det där med Tyr. Hans lilla ping, det där också var ett försvar åt Vimes. Just där kopplade jag ihop dem, och efter det har ju inte Tyrsan spelat det bästaste av bybospel. I och med att jag haft det i bakhuvudet hela tiden så är ju så klart min känsla att Vimes som nummer 1 huvudjägare av Tyr vill hänga sin ulvkopis och sedan vara grön rundan ut.
Alltså, för att få ihop mina tankar lite så försöker jag förkorta mig själv på nått vis och sånt är jag dålig på..
1. Vimes röstar på bybo-Mukwa efter K.K som tagit på sig gröna skjortan och spelar rätt grönt. Det är nice att ligga lite med K.K
2. Vimes drar tillbaka sin röst i sista sekund och det ger honom ett litet grönt sken och skimmer. (jag vet ju att detta går att vända på och applicera på Kastor Konvoj också)
3. Vimes ser att Ulv-Tyrsan börjar slira och då är det ju perfekt läge att sätta sig i förarsätet och plocka Tyr. Det kommer att garantera bra spelrum
I snacket här är alltså Vimes och Tyr ulvarna. Det går att få in Mukwa i det också så som jag beskriver ovan. Vimes drar undan sin röst för att rädda Mukwa och ge honom tid att ta sig in i den gröna zonen.
Ulvar: Vimes-Tyr-Mukwa
Men det tar lixom inte stopp där för Kurre Kissdoft. Det finns fler ulvar. Det finns för många ulvar.
Purgatory är en av mina andra ulvar.
1. Snömosigt spel
2. Icke ställningstagande
3. Använder Vimes motivering till att hänga Mukwa
4. Lurkar efter 22.00 när Mukwa egentligen skulle ha hängts och förnekar det.
5. Tar sig tid att sammanfatta allt som redan sagts, men tar sig inte tid att motivera sina högst personliga drag.
6. Jag vet att jag har nått mer, men jag freebasar ju förbövelen.
Spider Jerusalem är min 5:e ulv. En massa små pings överallt, men jag kommer inte på nått på rak arm. Har inte kollat upp honom så värst hårt heller och misstanken mot Spider är nog underbyggd av andras åsikter. Många sätter Spider på en luden stol, bland annat den !Paxen som är vår väktare. Han måste ju lixom vara grön.
Så.
Mukwa
Vimes
Tyr
Purgatory
Spider Jerusalem
Alldeles för många..
Spider är den första jag kan släppa. Speciellt nu med en ersättare. Vore bra om OBD kunde spela bra och se nått som jag missat. Spider har alldeles för många hatare så nån där måste ju vara en brunmelerad ulv.
Sen så vill jag ju få in Casatory på min topp 3 och då måste jag plocka bort nån av: Vimes-Tyr-Mukwa.
Idag när jag röstade på Mukwa tog jag bort Vimes från min lista således röstade jag på Mukwa för att få svar på mina egna funderingar. Jag tror det hade hjälpt mig i runda 2 om man säger så.
Nu har jag nog gått igenom de mesta av mina tankar. Jag vill hänga en ulv tro mig. Om min röst faller på Mukwa återigen det tar jag beslut om i morgon.
Det lättaste skulle vara att välja Casatory för det skulle göra minst i skada för byn om jag är fel ute gällande Mukwa/Vimes. Det som bär emot där är att det inte skulle ge mig något mer och det stör mig.
Nån sade att jag körde ett en-mans-race där ett tag och den kanske hade rätt, men det är fanimäj inte lätt att välja i den här omgången och jag litar bara på mig själv. Fnuk. Jag litar inte ens på !Paxen.
Så.
Eller..
xyas kan också vara en ulv, men det orkar jag inte fundera på. Det förstör min upplevelse att ens fantisera om att han är en diabolisk ulv som inte ens loggar in och kollar läget.
R.J´s spel stör jag mig också på, men jag kan ju inte rösta ut honom av personliga själv utan att egentligen ens se honom som en ulv. Hade jag varit ulv hade jag nattmördat Robban för bybornas skull