Nekromanti Privatdeckare Krank

Lukas

Mannen i Gult
I småpraten så kom jag fram till att Krank skulle passa som privatdeckare, och efter att borde Björn den gode och Rymdhamstern höll med så beslutade vi att vi borde börja samla in pengar för att göra det här verkligt.

Eftersom krank upprepande gånger sagt att han önskade att någon annan skulle ta tag i någon av hans projekt så beslutade vi att det bästa vore om vi tar hand om det utan att säga det till honom.

Så först måste vi säga upp krank från hans gamla jobb,
sedan så måste vi starta en kickstarter att krank kan hyra något rökigt kontor i Nynäshamn hamn.
Sedan så tror jag att vi kommer behöva fixa någon form av licens ( om inte annat till vapnet).
vi behöver fixa ett vapen.
och sist så måste vi köpa honom en cool hatt.

Så vilka på forumet kan tänka sig hjälpa till att göra denna dröm verklig?
all hjälp vi kan få uppskattas och om ni vill bidra med pengar så har Elmrig lovat att vi kan använda hans sparkonto.

låt oss hjälpa krank med en dröm han inte visste att han hade.

God45

#PrayersForBahakan
Ni måste väll göra honom till en alkholist också för att få till den där riktiga deckar känslan...

Lukas

Mannen i Gult
Rymdhamster said:
Lu-kaazh said:
vi behöver fixa ett vapen.
Är inte Krank pacifist?
Ge honom ett vapen så skall vi se att det säkert löser sig.

om inte annat så ser han nog cool ut när han håller det.

God45 said:
Ni måste väll göra honom till en alkholist också för att få till den där riktiga deckar känslan...
Det här blir knivigare, hur får vi krank att börja dricka? någon som har någon smart ide?

Radioaktiv said:
Jag har en machete att låna ut. :gremlaugh:

/Radioaktiv, mer blod=bättre
jag hade nog föredragit att ge honom en revolver,
machete känns så vildmarkig och jag tycker att han skall kännas mer stadig (som i stad aktig)

Storuggla

Champion
Jag kan reka hattar på Hattbaren här i stan.

"Det här blir knivigare, hur får vi krank att börja dricka? någon som har någon smart ide?"

Jag tror att en hård deckare bara dricker whisky. Eller andra drycker som är bärnstensfärgade. Så vi får börja med att tuta i honom äppelmust och sakta men säkert introducera whisky eller wild turkey i glaset, och till sist halsar han sånt utan någon must alls!

Storuggla, ett värdigt projekt

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Lu-kaazh said:
Det här blir knivigare, hur får vi krank att börja dricka? någon som har någon smart ide?
Först ser vi till att han går ur a-kassan, sen får vi honom uppsagd. Sen får han femtio spänn för varje glas whisky hand dricker.

Storuggla

Champion
"Eller börja med jack och cola?"

Nä. Vi ska få honom att dricka, inte förgifta honom med rävgift.

Storuggla, några smaklökar har han väl

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jack och cola smakar ju som marsipan. Måste vara perfekt för att få någon att börja dricka.

Radioaktiv

Hero
Jag har en svensk kavallerisabel nånstans! Äh, det var inte lika coolt :/

Å, jag vill se en ninjadetektiv med katana och förstoringsglas i högsta hugg. Awesome.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Nej, inte en ninja: en samuraj!

Dags att återuppliva Toshiro Mifunes roll som ronin fast i form av Kranks privatdetektiv!

En sakédrickande snok med lagom förakt för överheten men med en mjuk plats i sitt hjärta för de hunsade.