Föreningen WRNU
och Mukwa presenterar
______________________
Ett äventyr
- En episk berättelse
______________________
Regler
Exempelroll
Deltagare
Brynolf
Cassius
Cissi
Dieselsoppa
Empiricus
Jake Armitage
Konrad Konvalj
korpa
Liliana
LJSLarsson
Lu-Kaazh
Max Raven
Ruga
tripp_trap
Tyr
Vicotnik
Vimes
Uppdraget
Värdshuset var inte så smutsigt på insidan som ni trodde. De här kvarteren döljer många hemligheter. Vid ett bord i ena hörnet satt en mystisk man med svart kåpa. Han ser sig omkring och får syn på er. Ett gäng sammanbitna och erfarna äventyrare som hittat mången skatt och dödat mången drake. Han vinkar till sig er och förklarar med rosslig stämma att han har ett uppdrag åt er. Ni accepterar hans uppdrag efter att ha förhandlat om belöningen. Långt borta i ett avlägset land finns en drottning som regerat i tusentals år. Enligt sägen kan hon inte dö på grund av en amulett som hänger runt hennes hals. Mannen i värdshuset vill ha amuletten, och ger er en bonus om ni lyckas störta hennes rike också. Problemet är att kunna ta sig in i landet. För att få reda på hur ni kan överrumpla drottningen måste ni ta er till De 7, onda vålnader med oändlig visdom, som håller till i ett beryktat träsk.
Ni har provianterat och har egentligen mycket mer att bära än vad terrängen tillåter, men är det äventyr så är det! I rask takt marscherar ni genom träsket. Allt blir plötsligt ljust och ni får ont i ögonen. En dimma virvlar genom gruppen och plötsligt befinner ni er på en offerplats med stora groteska träd runtomkring. Det finns ett stort altare framför er och en genomskinlig vålnad förklarar att det finns de i era led som skulle bedra er. Vålnaden försvinner och en ny uppenbarar sig. Denna vålnad skriker att er grupp inte endast består av välvilliga äventyrare. Vålnaden försvinner och en ny vålnad framträder. Den tar till orda och upplyser er om att er grupp även består av plundrare som inte skulle dra sig för att ta amuletten ifrån er när ni väl hittat den. Även denna vålnad försvinner och ännu en uppenbarar sig framför er. För att få reda på hur ni kan komma in i landet där drottningen med amuletten härskar kräver De 7 ett blodsoffer. Nästa vålnad materialiserar sig innan den andra hinner försvinna och hon säger att tiden är inne för ert första riktiga val. Vålnaden försvinner och låter er konferera. En ny vålnad uppenbarar sig och säger att ni måste ha bestämt er på:
Onsdag (27:e) kl 22:00
Kan äventyrarna (bybor) hitta amuletten och ge den till mannen på värdshuset, eller kommer plundrarna (ulvar) lägga beslag på amuletten själva?
och Mukwa presenterar
______________________
Ett äventyr
- En episk berättelse
______________________
Regler
Regler
<ul style="list-style-type: disc">[*]Det är förbjudet att kommunicera med varandra eller andra om varulvsspelet utanför dessa trådar.[*]Det är förbjudet att citera PM från mig. Berätta med egna ord om ni vill hänvisa till era PM.[*]Det är förbjudet att editera (ändra) inlägg.[*]Du måste göra minst ett inlägg varje runda, annars diskvalificeras du (spelare som stängs av från forumet diskvalificeras omgående).[*]Oavsett om det kommer ett STOPP-inlägg efter avslutad dagrunda eller inte får ni inte posta något efter sluttiden (om ni går över tiden med nån minut är det inte hela världen, men försök följa det här).[*]Om ni åker ut får ni posta ett avskedsinlägg, men det får inte påverka spelet på något sätt.[*]Varje runda består av en dagfas och en nattfas.[*]Dagfasen:
Ny tråd – I början av dagfasen postar jag en ny tråd med spelets namn och runda som rubrik. I startinlägget kommer en summering av vilka som är kvar i spel och vilka som åkt ut, samt vilken fraktion de som åkt ut tillhörde.
Röstning - I dagfasen får ni rösta på den som ni vill ska åka ut. Ni får rösta hur många gånger som helst, men det är bara din sista röst som räknas när jag sammanställer dem. En röst skrivs i fetstilt, så här: ”Röst: Mukwa”. Ni kan även lägga ned er röst genom att skriva ”Röst: Ingen”. Det är inte nödvändigt att stava spelarens namn helt korrekt, så länge det inte råder några tvivel om vem rösten avser. Om jag inte förstår vem rösten lagts på kommer det dock räknas som en nedlagd röst. Det är ”Röst:” jag kommer söka efter så om det inte finns med är rösten ogiltig (och då kommer din föregående röst stå kvar). Om två eller fler spelare har lika många röster när tiden för rundan tar slut kommer rundan att gå till Sudden Death (rundan öppnas och avslutas så fort en av kandidaterna har fått flest röster. Ingen får rösta på någon annan än de spelare som hade flest röster innan Sudden Death började gälla). Detta pågår som mest i ett extra dygn. Är det fortfarande lika kommer valet av röstningskandidat ske genom lottning.
Meddela förmåga – Om ni vill använda en förmåga skickar ni ett PM till mig och förklarar att ni vill använda den. Ni får ändra er hur många gånger som helst, det är det sista PM:et innan Tidsstoppet som räknas. Förmågor inkomna efter tidsstoppet kommer ej gälla.
Tidsstopp – Det sista som händer i dagfasen är att jag postar ett STOPP-inlägg. Ingen får posta någonting efter det i tråden. Vänta istället på att en ny tråd postas.[*]Nattfasen:
Hängning – Den som fått flest röster på sig i dagfasen får lämna spelet.
Förmågor används – De förmågor som meddelats i dagfasen används i nattfasen. I vilken ordning de används är hemligt.[*]Vinstvillkor: Äventyrarna (Byborna) vinner om det bara finns bybor kvar i spel. Plundrarna (Varulvarna) vinner om det inte finns något sätt för byn att vinna på (vid lika vinner alltså Varulvarna). Eventuella övriga vinstvillkor står i era Roll-PM[/list]
<ul style="list-style-type: disc">[*]Det är förbjudet att kommunicera med varandra eller andra om varulvsspelet utanför dessa trådar.[*]Det är förbjudet att citera PM från mig. Berätta med egna ord om ni vill hänvisa till era PM.[*]Det är förbjudet att editera (ändra) inlägg.[*]Du måste göra minst ett inlägg varje runda, annars diskvalificeras du (spelare som stängs av från forumet diskvalificeras omgående).[*]Oavsett om det kommer ett STOPP-inlägg efter avslutad dagrunda eller inte får ni inte posta något efter sluttiden (om ni går över tiden med nån minut är det inte hela världen, men försök följa det här).[*]Om ni åker ut får ni posta ett avskedsinlägg, men det får inte påverka spelet på något sätt.[*]Varje runda består av en dagfas och en nattfas.[*]Dagfasen:
Ny tråd – I början av dagfasen postar jag en ny tråd med spelets namn och runda som rubrik. I startinlägget kommer en summering av vilka som är kvar i spel och vilka som åkt ut, samt vilken fraktion de som åkt ut tillhörde.
Röstning - I dagfasen får ni rösta på den som ni vill ska åka ut. Ni får rösta hur många gånger som helst, men det är bara din sista röst som räknas när jag sammanställer dem. En röst skrivs i fetstilt, så här: ”Röst: Mukwa”. Ni kan även lägga ned er röst genom att skriva ”Röst: Ingen”. Det är inte nödvändigt att stava spelarens namn helt korrekt, så länge det inte råder några tvivel om vem rösten avser. Om jag inte förstår vem rösten lagts på kommer det dock räknas som en nedlagd röst. Det är ”Röst:” jag kommer söka efter så om det inte finns med är rösten ogiltig (och då kommer din föregående röst stå kvar). Om två eller fler spelare har lika många röster när tiden för rundan tar slut kommer rundan att gå till Sudden Death (rundan öppnas och avslutas så fort en av kandidaterna har fått flest röster. Ingen får rösta på någon annan än de spelare som hade flest röster innan Sudden Death började gälla). Detta pågår som mest i ett extra dygn. Är det fortfarande lika kommer valet av röstningskandidat ske genom lottning.
Meddela förmåga – Om ni vill använda en förmåga skickar ni ett PM till mig och förklarar att ni vill använda den. Ni får ändra er hur många gånger som helst, det är det sista PM:et innan Tidsstoppet som räknas. Förmågor inkomna efter tidsstoppet kommer ej gälla.
Tidsstopp – Det sista som händer i dagfasen är att jag postar ett STOPP-inlägg. Ingen får posta någonting efter det i tråden. Vänta istället på att en ny tråd postas.[*]Nattfasen:
Hängning – Den som fått flest röster på sig i dagfasen får lämna spelet.
Förmågor används – De förmågor som meddelats i dagfasen används i nattfasen. I vilken ordning de används är hemligt.[*]Vinstvillkor: Äventyrarna (Byborna) vinner om det bara finns bybor kvar i spel. Plundrarna (Varulvarna) vinner om det inte finns något sätt för byn att vinna på (vid lika vinner alltså Varulvarna). Eventuella övriga vinstvillkor står i era Roll-PM[/list]
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Krigare
Förmåga: Du har sett saker som andra helst skulle vilja slippa. Varje runda får du klicka på valfri spoiler.
Föremål: Kokkärl. Grytan är bottenlös, precis som din mage.
Yrke: Krigare
Förmåga: Du har sett saker som andra helst skulle vilja slippa. Varje runda får du klicka på valfri spoiler.
Föremål: Kokkärl. Grytan är bottenlös, precis som din mage.
Brynolf
Cassius
Cissi
Dieselsoppa
Empiricus
Jake Armitage
Konrad Konvalj
korpa
Liliana
LJSLarsson
Lu-Kaazh
Max Raven
Ruga
tripp_trap
Tyr
Vicotnik
Vimes
Uppdraget
Värdshuset var inte så smutsigt på insidan som ni trodde. De här kvarteren döljer många hemligheter. Vid ett bord i ena hörnet satt en mystisk man med svart kåpa. Han ser sig omkring och får syn på er. Ett gäng sammanbitna och erfarna äventyrare som hittat mången skatt och dödat mången drake. Han vinkar till sig er och förklarar med rosslig stämma att han har ett uppdrag åt er. Ni accepterar hans uppdrag efter att ha förhandlat om belöningen. Långt borta i ett avlägset land finns en drottning som regerat i tusentals år. Enligt sägen kan hon inte dö på grund av en amulett som hänger runt hennes hals. Mannen i värdshuset vill ha amuletten, och ger er en bonus om ni lyckas störta hennes rike också. Problemet är att kunna ta sig in i landet. För att få reda på hur ni kan överrumpla drottningen måste ni ta er till De 7, onda vålnader med oändlig visdom, som håller till i ett beryktat träsk.
Ni har provianterat och har egentligen mycket mer att bära än vad terrängen tillåter, men är det äventyr så är det! I rask takt marscherar ni genom träsket. Allt blir plötsligt ljust och ni får ont i ögonen. En dimma virvlar genom gruppen och plötsligt befinner ni er på en offerplats med stora groteska träd runtomkring. Det finns ett stort altare framför er och en genomskinlig vålnad förklarar att det finns de i era led som skulle bedra er. Vålnaden försvinner och en ny uppenbarar sig. Denna vålnad skriker att er grupp inte endast består av välvilliga äventyrare. Vålnaden försvinner och en ny vålnad framträder. Den tar till orda och upplyser er om att er grupp även består av plundrare som inte skulle dra sig för att ta amuletten ifrån er när ni väl hittat den. Även denna vålnad försvinner och ännu en uppenbarar sig framför er. För att få reda på hur ni kan komma in i landet där drottningen med amuletten härskar kräver De 7 ett blodsoffer. Nästa vålnad materialiserar sig innan den andra hinner försvinna och hon säger att tiden är inne för ert första riktiga val. Vålnaden försvinner och låter er konferera. En ny vålnad uppenbarar sig och säger att ni måste ha bestämt er på:
Onsdag (27:e) kl 22:00
Kan äventyrarna (bybor) hitta amuletten och ge den till mannen på värdshuset, eller kommer plundrarna (ulvar) lägga beslag på amuletten själva?