Helvete nu sumoade jag bort ett inlägg jag skulle skriva.Dieselsoppa said:Vimes, vad ser du för skäl för att INTE outa?
Jupp. Så var det! Och då anklagade jag ju Larsson för ulveri (helt korrekt visade det sig) redan i första rundan...Brynolf said:Tjavva IIRC.LJSLarsson said:Var du med i TMNT? Vad hade du för nickname då?Cissi said:Jag har gjort ett outningsdokument som jag kommer att lägga upp när folk börjar outa. Det var bra att ha i TMNT.
Var inte rädd för att göra fel!Liliana said:Om någon outar så kan jag outa efter. Vill bara inte vara först, för jag vill inte göra fel.
Okej, då börjar jag. Tanken är att alla skall outa något (dock inte förmågor än), och när alla väl har gjort det diskuterar vi hur vi går vidare. Är det några som avvaktar med att outa så drevar vi mot dem.Liliana said:Om någon outar så kan jag outa efter. Vill bara inte vara först, för jag vill inte göra fel.
Vimes said:Så, jag har gjort en liten outning. Jag kan tänka mig att framträda med min utrustning om det finns en stark opinion för det.
Ja. Rösta ut dig.Cissi said:Och outa yrke! Nån som har ett motförslag till det?
Ja, min utrustning är inte riktigt ett föremål.Cissi said:Vimes said:Så, jag har gjort en liten outning. Jag kan tänka mig att framträda med min utrustning om det finns en stark opinion för det.
Bara för att jag är lite trög såhär på söndageftermiddagen... utrustning=föremål???
Ja, det skulle kunna gå att outa det också.
Proo.LJSLarsson said:Okej, då börjar jag. Tanken är att alla skall outa något (dock inte förmågor än), och när alla väl har gjort det diskuterar vi hur vi går vidare. Är det några som avvaktar med att outa så drevar vi mot dem.Liliana said:Om någon outar så kan jag outa efter. Vill bara inte vara först, för jag vill inte göra fel.
Det är även viktigt att motivera sin outning.
Min outning:
Jag har ett föremål man kan bära runt halsen
Jag vill inte outa yrkesroll med tanke på Konrads feltolkning av reglerna i början. Jag tror jag förstår tanken på varför han läste fel och att den sortens info han har inte är något ulvarna har tillgång till.
För att jag tror att det finns ett mönster i yrkena som vi kan använda oss av och utifrån min roll och exempelrollen så tror jag att det är ganska safe att outa det. Jag tror inte man kan ringa ing powerroller med yrkena.Vimes said:Ja. Rösta ut dig.Cissi said:Och outa yrke! Nån som har ett motförslag till det?
Röst: Cissi
Nä ok, nu var jag dramatisk. Men varför ska vi outa yrke? Har du några som helst argument för det? Jag tror (utifrån "skydda powerroller"-strategin) att utrustning är det som är mest safe att outa. Och vidare: hur föresl¨r du att vi ska outa? Massoutning? Ping-pong? Du vill ju inte att vi ska dreva om jag förstått dig rätt.
Jag tycker visst vi ska outa saker den här rundan, men under press och drev. Det är mycket mer informationseffektivt.
Alla är potentiella skojare. Och det är nog rimligt att hålla igen lite.Liliana said:Med göra fel menade jag, förutom att på något sett bli diskad; råka avslöja något som hjälper ulvarna.
För övrigt förstår jag inte hur ni kan få antingen röd eller grön känsla för någon så här tidigt? Kanske är något man lär sig med tiden? För mig känns ni alla som potentiella skojare.
Nej. Nej. Nej.Cissi said:För att jag tror att det finns ett mönster i yrkena som vi kan använda oss av och utifrån min roll och exempelrollen så tror jag att det är ganska safe att outa det. Jag tror inte man kan ringa ing powerroller med yrkena.Vimes said:Ja. Rösta ut dig.Cissi said:Och outa yrke! Nån som har ett motförslag till det?
Nä ok, nu var jag dramatisk. Men varför ska vi outa yrke? Har du några som helst argument för det? Jag tror (utifrån "skydda powerroller"-strategin) att utrustning är det som är mest safe att outa. Och vidare: hur föresl¨r du att vi ska outa? Massoutning? Ping-pong? Du vill ju inte att vi ska dreva om jag förstått dig rätt.
Jag tycker visst vi ska outa saker den här rundan, men under press och drev. Det är mycket mer informationseffektivt.
Utrustning/föremål kan vara ett sätt också men jag tror inte det ger oss lika mycket i det här läget och utifrån min roll kan man man inte heller gissa vilket yrke jag har utifrån mitt föremål eller vice versa.
Du föreslog ju att vi ska outa utrustning istället. Det ser jag som ett motförslag.
Kan du börja nu så följer jag efter.
Kan du snälla bestämma dig. Jag blir helt förvirrad nu och då börjar du blinka rött för mig. Du sa att vi ska outa utrustning och sedan skulle du hänga mig och när jag vill outa yrke så får du spel och vill inte outa alls.Vimes said:Nej. Nej. Nej.Cissi said:För att jag tror att det finns ett mönster i yrkena som vi kan använda oss av och utifrån min roll och exempelrollen så tror jag att det är ganska safe att outa det. Jag tror inte man kan ringa ing powerroller med yrkena.Vimes said:Ja. Rösta ut dig.Cissi said:Och outa yrke! Nån som har ett motförslag till det?
Utrustning/föremål kan vara ett sätt också men jag tror inte det ger oss lika mycket i det här läget och utifrån min roll kan man man inte heller gissa vilket yrke jag har utifrån mitt föremål eller vice versa.
Du föreslog ju att vi ska outa utrustning istället. Det ser jag som ett motförslag.
Kan du börja nu så följer jag efter.
Jag tycker inte att vi ska sätta oss och outa helt ur det blå. Och jag kommer inte göra det. Det här är Mukwas tredje arr, jag gissar att det finns inbyggda hinder för massoutning.
Därtill är massoutning en värdelös strategi att öppna spelet med. Det är mycket bättre att dreva och få motiverade outningar. Det är mycket mer informationseffektivt.
I synnerhet som vi har en exempelroll. Jag tror inte det är så överjävla svårt att ljuga ihop något.
Vimes said:Såhär är det:
Vid massoutning får man den här informationen:
1. Den info som outas
Vid outning baserat på drev får man den här informationen:
1. Info om hur folk lägger sina röster
2. Info om hur folk reagerar under press
3. Motiveringar till vad som outas
4. Den info som outas
Det är sjukligt att vi måste ha den här diskussionen varje spel. Kolla. Den drevbaserade strategin är mycket bättre på att producera information, vilket borde vara vårt huvudmål i första rundan.