Nekromanti Repetikon XIV, 18:00, torsdag 11:e April, 2013

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,353
Location
Stockholm
Kom dit, ha kul med oss. Repetikon är ett återkommande minikonvent som hålls på Dragons Lair på Kungsholmstorg 8 i Stockholm. Vi brukar vara mellan 7-15 spelare med en tendens att växa lite långsamt. Evenemang läggs på allt eftersom.

Jag finns själv tillgänglig för att spelleda Mutants & Masterminds oneshot, med färdigjorda karaktärer. Detta endast om jag får 3 eller fler föranmälningar av intresserade eftersom jag inte tänker sätta mig och göra färdiga karaktärer om ingen vill spela.

Jag skulle kunna tänka mig att istället spelleda Myths, mitt eget OSR-inspirerade system, förmodligen i en setting baserad på Vita Tornet (se tråd https://www.rollspel.nu/threads/529591.html). Detta har jag i princip alltid någon idé till så det går enkelt för mig att slänga ihop om det behövs.

Föranmäl gärna nu, se gärna till att komma innan eller i alla fall runt 18:00 då det blir mycket enklare att bygga aktiviteter och grupper då.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,472
Location
Ludvika
Jag håller ju tummarna för att det blir lite mutant som jag kan haka på. Men i brist på det så fixar jag någonting att spelleda om det blir ont om spelgrupper.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,353
Location
Stockholm
Kul. Då behövs det bara två till spelare som är intresserade. Även om jag kommer att göra betydligt fler färdiggjorda karaktärer att välja mellan.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag kanske (bara kanske) kan speltesta min svenska översättning av Lone Wolf-reglerna.

(jag är bara halvvägs igenom översättningen så jag är inte säker på att jag hinner färdigt till 11:e)
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
anth said:
Jag kanske (bara kanske) kan speltesta min svenska översättning av Lone Wolf-reglerna.

(jag är bara halvvägs igenom översättningen så jag är inte säker på att jag hinner färdigt till 11:e)
Jag håller på att snygga till allt och lägga det fint.

Kommer kanske dra med mig ett brädspel eller två för de som kommer tidigare.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,643
Location
Stockholm
  • Spela Wilhelm. Vakta Altdorfs gator från drägg och dåliga människor!
  • Spela Klaus! Ett gäng drägg och dåliga människor i Altdorf.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,472
Location
Ludvika
Weeeeeeeeeee! Strunt i mutant (sorry Radio)! Jag är på det här!

Jag vill spela Klaus!
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,212
Location
Stockholm
Magnus Seter said:
På nästa Repeticon, alltså det som diskuteras i denna tråd ... öhh, ja nu på torsdag sker följande:

Wilhelm vs. Klaus
JAG Jag Jag!
Vilken sida är dock irrelevant. :gremsmile:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Ok jag har några frågor:

Blir det Sea dracula? Alltså det låter kul, men om det bara är flams så kanske jag hellre spelar något mer seriöst :gremtongue:

Jag kommer dyka upp som förra gången mellan 19-19.15 beroende på vilken buss jag hinner med efter jobbet.
Jag hoppar gärna in i Wilhelm vs Klaus, låter väldigt kul, men jag är uppe för det mesta.
Jag vill inte ställa till med besvär, så om det blir besvärligt att jag hoppar in senare än alla andra så håller jag mig borta :gremtongue:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,472
Location
Ludvika
Det är bekräftat att det är v3 (efter fråga i chatten) =)

Repetikon är ju till för att pröva nya saker :gremwink:
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,820
Location
Stockholm
Har planerat en sjukhusvistelse till den 11:e så får nog dra tillbaka min anmälan.
 
Top