Nekromanti Repetikon XIV, 18:00, torsdag 11:e April, 2013

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,915
Location
Örebro
Übereil said:
Jag skulle kunna tänka mig att testa Mutants and Masterminds.

Übereil
Tyvärr är jag fortfarande inte helt frisk, så jag behöver åka hem och vila istället.

Übereil
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag är på, gärna som Wilhelm eftersom jag redan har en Wilhelm (hoppas jag?) sedan tidigare.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,643
Location
Stockholm
Eksem said:
Jag är på, gärna som Wilhelm eftersom jag redan har en Wilhelm (hoppas jag?) sedan tidigare.
Du får en ny Wilhelm. Det är WFRPv3 och din gamla Wilhelm är WFRPv2.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,353
Location
Stockholm
Det är lugnt. På grund av svalt intresse har jag inte lagt ner någon större tid på MM i alla fall. I händelse av att vi behöver en spelledare till så kommer jag snarare att spelleda MYTHS.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Eftersom det inte verkar finnas nån grupp som passar, så dyker jag nog inte upp.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,643
Location
Stockholm
Wilhelm vs. Klaus

Vi spelledde alltså Wilhelm vs. Klaus, stadsvakter mot skurkar.

Efter att ha sammanlagt och gjort en bedömning av hur vardera grupp utförde det som förväntades av dem, utser vi Wilhelm-gänget till kvällens segrare!

Skurkarna föll på eget grepp i stort sett, eftersom deras primära uppdrag var att ligga lågt och inte väcka uppmärksamhet med sina skurkaktiga dåd. Vilket de misslyckades kapitalt med, då de med sina kaosartade upptåg snart gjort sig kända både bland folket och hos stadsvakterna.

Faktum är att skurkarna bara med nöd och näppe klarade sitt första uppdrag, och det endast efter att stadsvakterna tröttnat på att springa efter dem hela tiden. Stadsvakterna klarade sitt uppdrag att hålla ordning hyfsat bra, trots att de kände sig ständigt på efterkälken. Men de hade mer kontroll än de trodde, även om de fortfarande inte vet riktigt vad som hänt.

Som SL känner jag att jag fick bra feedback efter omgången, och har identifierat saker som jag ska bli bättre på, främst att tydligt presentera taktiska situationer så att man förstår vad som händer.

Samtidigt så ska jag lära mig mer om hur man tolkar tärningsutfallen bättre, och hur förmågor och andra resurser fungerar.

Tack till båda grupperna!

/Magnus
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Wilhelm vs. Klaus

Det var verkligen ett asgrymt arr att vara med om. Kanske orkar skriva fler tankar senare, men det var häpnadsväckande hur bra flytet var i interaktionen mellan grupperna. Systemet var lite för "opaque" för mig, men det är nog en fin bit att hugga tag i om man vill ha ett system man vill utforska. Att vara i Altdorf är dock alltid genialiskt roligt.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,472
Location
Ludvika
Re: Wilhelm vs. Klaus

Skitkul på Repetikon idag. HerrNils spellede tre spelare i Klaus, Magnus Seter spellede tre i Wilhelm och Anarchclown spellede tre spelare i Myths.

Närvarande var:
HerrNils (Klaus)
Spider Jerusalem/The Riddler (Klaus)
Shaitan (Klaus)
Rymdhamster (Klaus)
Magnus Seter (Wilhelm)
Korpen (Wilhelm)
Wilhelmina (Wilhelm)
Eksem (Wilhelm)
Anarchclown (Myths)
Okänd (Myths)
Okänd (Myths)
Okänd (Myths)

Anarchclown vet förhoppningsvis mer om vilka tre han spellede.

Alla verkade ha roligt, i varje fall Klausgänget och Mythsgänget.

Snart följer en kort redogörelse för vad som hände med de tre Klausarna, Gravskändar-Klaus, Benbrytar-Klaus och Fuskspelar-Klaus, berättat ur Benbrytar-Klaus synvinkel.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,472
Location
Ludvika
Re: Wilhelm vs. Klaus

Även känd som Kannibal-Klaus, Kättar-Klaus och Kultist-Klaus =)
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,353
Location
Stockholm
Re: Wilhelm vs. Klaus

Eh. Lustigt nog minns jag inte namnen på folk, eftersom ljudnivån var så hög och jag blev lite trött i huvudet. Mina spelare sprang runt i en stad härjad av krig och jagade hungerdemoner. De verkade ha roligt så de fick adressen hit. Hoppas de dyker upp.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,472
Location
Ludvika
Re: Wilhelm vs. Klaus

Åtmistone några av dem verkade ha kopplingar till Shaitan, så om han loggar in som han lovade kan han kanske berätta mer =) De verkade ha rolig i alla fall. Visste du om de var rollspelare sen tidigare eller var de nya intresserade?
 
Top