Jag gillar spel där man kan belönas för att spela ut svagheter. Det här är ju rätt vanligt i spelardrivet spel och indiespel och sånt. Diverse mekaniker som lyfter fram negativa aspekter av rollpersonens personlighet och karaktär.
Ingen gillar en karaktär som är perfekt. Realism är härligt, jag vill spela RP's som är bra med en twist, som saknar någonting. Jag talar inte om att de är svaga rent fysiskt, utan att de har någon sorts personlighetsgrej som inte handlar om att de är optade för att vara bäst. Tes: Antihjältar är de bästa protagonisterna.
Jag skulle gärna vilja se en lista över förslag på hur man kan göra det här på olika sätt.
Ingen gillar en karaktär som är perfekt. Realism är härligt, jag vill spela RP's som är bra med en twist, som saknar någonting. Jag talar inte om att de är svaga rent fysiskt, utan att de har någon sorts personlighetsgrej som inte handlar om att de är optade för att vara bäst. Tes: Antihjältar är de bästa protagonisterna.
Jag skulle gärna vilja se en lista över förslag på hur man kan göra det här på olika sätt.