Basenanji
Postd20modernist
Mitt svar till Sodivra. Sammanfattningsvis tycker jag nog att Sodivra gör en rätt oinitierad aalys av mig. Han har sannerligen mycket att välja på, men analysen stannar ändå vid att det ulviga i mitt spel handlar om att jag försöker få andra att se ulviga ut och att jag inte är tillräckligt metodisk. Var det allt? Jag hade nog större förväntningar än så.
Men du glömmer också bort att förra spelet så skulle du “busta” mig då med – och då var jag bybo! Så jag vet inte Sodivra, du kan spela jättebra men du kan också gå in i en “auto-busta-Basse-mode” som är dålig för byn.
—
Nåja, det där får vi väl lägga åt sidan. Jag känner att det är viktigt i det här spelet att grilla er skickliga spelare ordentligt under runda ett så att det finns information om er inför fortsättningen. Min teori är att vem som helst av oss (möjligtvis med undantag för Halo77/Jocke/Lukas) kommer rekrytera ulvar bland Sodivra, LJS, KK, Mukwa, Empiricus, Xyas pga av deras skickliga spelstil. Därför är det på sin plats att ha Sodivra under uppsikt och jag tycker nog fortfarande att Sodivra är misstänkt.
Tex gör Sodivra sig skyldig till att citera mig dåligt (precis som LJS). I följande citathärva så väljer Sodivra att presentera citaten i fel kronologisk ordning. Och sammanhanget kring min och .113:s konversation glöms bort. När detta skrevs så trodde jag att Mästerulven fick rekrytera ulvar under pågående spel (vilket kan tyckas vara en knasig tolkning) och när .113 då undrar om ulvlaget inte fick värva innan spelstart såg jag det som en ulvmiss av honom: "Ahaa! Ulvarna VET det här, medan jag som bybo bara kan gissa, ergo .113 är ulv!!!1!!". Om vi tittar lite på när .113 skrev sina inlägg i den här frågan så dyker det upp flera poster snabbt efter varandra:
08.35:
Okej. Tillbaka till Sodivras post.
Sedan kommer en del i analysen som innebär att jag försöker klistra på Sodivra (och .113) egenskaper, snarare än att metodiskt undersöka dem. Faktum är att jag tycker att Sodivras analys av mig är ganska slapp och oinitierad. Det här verkar inte vara en hungrig bybo som vill fånga ulvar, utan snarare en Sodivra som gör en rätt krystad analys för att det förväntas av honom:
Så här ser det ut med Sodivras ord (post #87):
Kanske är jag för hård mot Sodivra. Kanske vill jag bra ha revansch för den där snöpliga förlusten mot en suveränt analyserande Arvidos. Men jag vill nog ändå sammanfatta läget som att Sodivra inte spelar på samma initierade nivå som förut. Och jag tror defintivt att han är en trolig kandidat för Mästerulven. Sedan tycker jag att det är graverande att Sodivra hänger på forumet, skriver poster i andra trådar och ändå inte deltar i spelet. Det är ulvigt. Och när han väl dyker in gör han det på det här sättet. En viktig detalj är just att han bifogar en helt korrekt röstsammanställning (jag vet Vico, du tycker inte att det är en speciellt svår manöver, men det är pilligt och tar tid, tid som Sodivra hade kunnat lägga ned på att skriva och tycka). Det signalerar för mig en ulv som helst inte vill ge sig in i spelet, men förstås har stenkoll på hur läget ser ut.
Jag tänker inte släppa Sodivra under uppsikt.
Ja, jag ska erkänna: det svider fortfarande att du nitade mig när jag var ulv för länge sedan. Mest för att det kändes som att vi i ulvlaget hade en vinst på gång och så kom du och närmast slumpartat fick vittring på mig, spelade århundradets varulvsspel och vann. Ååh så irriterande!Ja, det är jag, Arvidos, Basse Buster no 1.
Men du glömmer också bort att förra spelet så skulle du “busta” mig då med – och då var jag bybo! Så jag vet inte Sodivra, du kan spela jättebra men du kan också gå in i en “auto-busta-Basse-mode” som är dålig för byn.
—
Nåja, det där får vi väl lägga åt sidan. Jag känner att det är viktigt i det här spelet att grilla er skickliga spelare ordentligt under runda ett så att det finns information om er inför fortsättningen. Min teori är att vem som helst av oss (möjligtvis med undantag för Halo77/Jocke/Lukas) kommer rekrytera ulvar bland Sodivra, LJS, KK, Mukwa, Empiricus, Xyas pga av deras skickliga spelstil. Därför är det på sin plats att ha Sodivra under uppsikt och jag tycker nog fortfarande att Sodivra är misstänkt.
Tex gör Sodivra sig skyldig till att citera mig dåligt (precis som LJS). I följande citathärva så väljer Sodivra att presentera citaten i fel kronologisk ordning. Och sammanhanget kring min och .113:s konversation glöms bort. När detta skrevs så trodde jag att Mästerulven fick rekrytera ulvar under pågående spel (vilket kan tyckas vara en knasig tolkning) och när .113 då undrar om ulvlaget inte fick värva innan spelstart såg jag det som en ulvmiss av honom: "Ahaa! Ulvarna VET det här, medan jag som bybo bara kan gissa, ergo .113 är ulv!!!1!!". Om vi tittar lite på när .113 skrev sina inlägg i den här frågan så dyker det upp flera poster snabbt efter varandra:
08.35:
08.41:Värvad ulv är väl före spelstart?
08:45:Ang. Värvade ulvar så tänker jag att det inte ger alltför mycket att grotta ner sig I. Resonera kring det absolut men t.ex så kanske man kan anta att Kk eller mukwa är superbra ulvspelare. Då borde man ju rimligen rösta ut dem direkt.
Ser ni att de där posterna KAN vara en rädd ulv som inser att han begått en blunder och vill “täcka igen spåren efter sig”? Åtminstone om man har mitt mindset? Jag tycker också att formuleringen “Skriver på Mobil nu så skickade fort utifall det skulle försvinna” osar nervositet. Varför var det så viktigt att få det där skickat? Jo, att .113 var nervös eller nåt de där minutrarna kring halv nio-tiden är inte så svårt att se.Ursprungligen skrivet av .113Visa inlägg
Ang. Värvade ulvar så tänker jag att det inte ger alltför mycket att grotta ner sig I. Resonera kring det absolut men t.ex så kanske man kan anta att Kk eller mukwa är superbra ulvspelare. Då borde man ju rimligen rösta ut dem direkt.
Samtidigt så kan ju ulvarna tänkt likadant och vad gör vi då om vi ägnat två rundor åt att ta ut två bra bybor. Har de dessutom nattmord så här vi fått fyra mördade bybor.
Jag tror det viktigaste är att fånga ulvar I Spelet inte med klur
Skriver på Mobil nu så skickade fort utifall det skulle försvinna
Men som sagt, resonera kring klur är bra det ger tankar och går att använda sen men det är inte 100% tillförlitligt
Okej. Tillbaka till Sodivras post.
Försöker jag verkligen skapa förvirring? (Ja, jag kan hålla med om att jag är förvirrad, dålig, för het, all over the place osv, men vill jag uppsåtligen skapa förvirring? Nej, tvärtom så är det här spel av en alldeles-för-het-på-gröten-bybo)Basse tillskriver tankar/känslor/motiv till både mig och .113 på ett sätt som jag inte tycker skapar klarhet, men snarare förvirring.
Exempel 1, understrykning min:
Ursprungligen skrivet av .113Visa inlägg
Jag är inte det minsta nervös, vet inte vart du tolkade in det.
Sen angående mitt superba ulvspel har jag bara varit det en gång här, då började ni rösta på mig dag ett och jag fick love att false-claima siare för att överleva. Det var dessutom ingen siare I spel vilket gjorde att ni var tvugna att lite tveksamt lita på mig.
Jag vet inte om hag skulle kalla det superbra även om vi Vann, det var ju mer ren tur
Ursprungligen skrivet av BasenanjiVisa inlägg
Haha, jag tycker verkligen att du verkar nervös .113! Ja, såklart att vi SKA misstänka varandra, vad är problemet med det? Vill du helst att vi är passiva, snälla och försiktiga? Helst skulle vi inte ens rösta på nån kanske?
Sedan kommer en del i analysen som innebär att jag försöker klistra på Sodivra (och .113) egenskaper, snarare än att metodiskt undersöka dem. Faktum är att jag tycker att Sodivras analys av mig är ganska slapp och oinitierad. Det här verkar inte vara en hungrig bybo som vill fånga ulvar, utan snarare en Sodivra som gör en rätt krystad analys för att det förväntas av honom:
Vad är det för situation som “Sodivra själv spelar ner”? Jo, en ytterst märklig tolkning av spelupplägget som är helt omöjlig att få ihop med att Vimes tydligt har redogjort för hur spelet ska spelas. “Jamen, DU gjorde själv en konstig tolkning av upplägget, kan inte Sodivra också få göra det då?” tänker ni, men det är ju det här som är grejen: jag gjorde en tolkning av hur värvandet går till dvs något som finns i empirin i spelet. Sodivra spekulerar helt fritt och lånar in element som inte alls har någon bäring på Vimes spelkoncept . Det är skillnad på miss och miss. Min miss har åtminstone beröring med Vimes spel, medan Sodivras förslag är helt uppåt väggarna. Jag tolkar det som att ulv-Sodivra försöker verka kreativ och föreslår ett knäppt upplägg för att distrahera byn.Han drar ganska stora växlar på en spekulation som jag själv spelar ner, när han själv gjort samma misstag?
Och sedan tillskriver han mig lite egenskaper (analysförmåga) i slutet av inlägget.
Detta ger mig intrycket att Basse försöker lite för hårt att klistra egenskaper på mig och .113, snarare än att metodiskt undersöka oss. Han verkar verkligen vilja att .113 ska vara nervös och att jag ska vara virrig men också skarp. Ulvigt
Så här ser det ut med Sodivras ord (post #87):
—Alltså, specialförmågor i all ära, men i slutändan är det ett numbers game, tänker jag. 2 vargar mot 11 bybor? Det är inte bra odds för ulvarna. 3 mot 10, det är mycket bättre. Och nattmord skulle jag aldrig välja bort. No way. Såvida det inte finns för oss okända regler. Typ att ulvarna kan tjäna in fler poäng under spelets gång, vilket skulle kunna göra det mer attraktivt att vänta med vissa förmågor, men nu är det ganska vild spekulation från mig här.
Kanske är jag för hård mot Sodivra. Kanske vill jag bra ha revansch för den där snöpliga förlusten mot en suveränt analyserande Arvidos. Men jag vill nog ändå sammanfatta läget som att Sodivra inte spelar på samma initierade nivå som förut. Och jag tror defintivt att han är en trolig kandidat för Mästerulven. Sedan tycker jag att det är graverande att Sodivra hänger på forumet, skriver poster i andra trådar och ändå inte deltar i spelet. Det är ulvigt. Och när han väl dyker in gör han det på det här sättet. En viktig detalj är just att han bifogar en helt korrekt röstsammanställning (jag vet Vico, du tycker inte att det är en speciellt svår manöver, men det är pilligt och tar tid, tid som Sodivra hade kunnat lägga ned på att skriva och tycka). Det signalerar för mig en ulv som helst inte vill ge sig in i spelet, men förstås har stenkoll på hur läget ser ut.
Jag tänker inte släppa Sodivra under uppsikt.