Sapient;n151562 said:
Det som är så konstigt för mig, är att jag tycker att den här debatten verkar innehålla många som har åsikten att de inte kan se si långfilm på kanal 2, så länge debattprogrammet pågår på kanal 1.
Jag förstår inte varför. Jag har stället den frågan nu, i ett antal trådar - mer eller mindre riktat till deltagare i tråden.
Jag. Har. Inte. Fått. Ett. Ord. Till. Svar.
Du har startat en jätteintressant rollspelstråd med jättebra idéer som du vill diskutera. Du får ett par tre bra inspirerande svar, ett par tre innehållslösa (men uppskattade) medhåll, nån surpuppa som inte alls förstår dig. Sen försvinner den tråden längre och längre ner på listan över senaste inlägg och senaste diskussioner tills den försvinner och ingen någonsin tittar på den igen trots dina försök att hålla den vid liv.
Någon annan startar en tråd jättekul och spännade rollspelstråd med helt andra jättebra idéer som de vill diskutera. Den här gången håller den ut lite längre, men mycket bra meningsutbyte och ny tankesätt som presenteras. Men ganska snart upphör folk att komma med nya svar och tråden frösvinner längre och längre ner på listan över senaste inlägg och senaste diskussioner tills den förvsiner och ingen någonsin tittar på den igen trots alla dina försök att hålla den vid liv.
Sen kommer ett par trådar som inte intresserar dig alls som går samma öde till mötes.
Sen ett par intressanta igen, som dör alldeles för fort.
Och du sitter där och vill snacka rollspel till tusen, för du får sannerligen spela alldeles för lite av det, men ingen tycks kunna hitta något ämne som behåller allas intresse mer än några dagar, om ens det.
Samtidigt har du en tråd som heter "Feminism, det är ju självklart!" som nästan konstant ligger i toppen av alla listor, ständigt får nya poster i rasande takt, dag efter dag, vecka efter vecka ligger den där. Hur många visningar som helst, hur många deltagare som helst, hur många inlägg som helst.
Du är inte det minsta intresserad av att diskutera sånt för du tycker ju redan att tjejer är jättebra. Du läser knappt ens tråden annat än för att öppna upp den så den slutar vara fetmarkerad (något du måste göra alldeles för ofta för din milda OCD låter dig inte ha en tråd liggandes som är markerad som oläst). Men hela tiden ligger tråden där. Och du ser att massor av folk, som när de postar inlägg i dina favoritrollspeltrådar postar jättebra och inspirerande inlägg, postar flera inlägg om dagen i den där tråden, men inga alls i de trådar du tycker är intressanta.
Varför kan inte alla de där människorna sluta diskutera ämnen som du inte är intresserad av, och aldrig upplevt som ett problem heller (för du diskriminerar ju aldrig kvinnor, och har aldrig sett någon göra det heller, i alla fall inte mer än vad man får förvänta sig vem man än är), och istället ägna all den där energin och kreativiteten de uppenbarligen plöjer ner i feministtråden i dessa andra roliga rollspelstrådar istället!? Är vi trots allt inte alla här för att diskutera rollspel?
Om ni nu skriver 10 inlägg om dagen var i en enda feministtråd, skulle det ta kål på er att skriva kanske ett lika långt inlägg i en tråd som faktiskt handlar om rollspel så jag också kan få något att läsa och komentera på?
Varför vill ingen leka mina lekar med mig för?
Det här är i varje fall som jag kommer ihåg att jag kände för några år sedan. Ur min synvikel då hade jag nog tyckt att din tv-kanalsliknelse inte stämde, utan att en bättre liknelse hade varit att ingen ville spela Hero Quest med mig för att de var upptagna med att spela Monopol varenda dag.
Den liknelsen stämmer så klart inte heller, och idag förstår jag också varför de här trådarna behövs även på just det här forumet.